You are currently viewing Ανθούλα Δανιήλ: Στα μεθεόρτια για την Ημέρα της (τρυφερής και τρομερής) Γυναίκας

Ανθούλα Δανιήλ: Στα μεθεόρτια για την Ημέρα της (τρυφερής και τρομερής) Γυναίκας

Από πού ν’ αρχίσει κανείς και πού να τελειώσει …

Εν αρχή, η προμήτωρ όλων, η Εύα, το φίδι και το μήλο της και η συγγενής της τρομώδης Λίλιθ.

 Οι μεγάλες μητέρες, οι Βάκχες, που κομματιάζουν καταχείμωνο, με τα ίδια τους τα χέρια, τα άγρια ζώα στον παγετώνα του Πάρνωνα. Οι Μαινάδες- κανίβαλοι  που νομίζουν πως σκοτώνουν θηρία και ανάμεσά τους η Αγαύη το λιονταράκι, τον γιο της, τον Πενθέα (βλ. Ευριπίδης).

Η Μέδουσα με τα φιδίσια μαλλιά κι  όποιον κοιτάξει τον κάνει πέτρα. Την έπαθε από τον Περσέα.

Η Πασιφάη που σμίγει με ταύρο και γεννάει ταυρόπουλο. Την έπαθε από τον Θησέα.

Οι Ερινύες είναι πάντα γένους  θηλυκού. Σκύλες…

Οι γυναίκες της Γένεσης  που βιάσθησαν από τους γίγαντες αγγέλους. Μεγάλη υπόθεση…

Οι κόρες που ηγάπησαν σφόδρα τον πατέρα  και οι κόρες του τρομερού Λωτ που έσμιξαν μαζί του.

Η γυναίκα του Λωτ που μυρίστηκε την αιμομιξία των θυγατέρων της κι έγινε αλάτι.

Οι Δαναΐδες που υπάκουσαν τον πατέρα και σκότωσαν τους άντρες τους την πρώτη νύχτα του γάμου.  

Η Κλυταιμνήστρα που σκότωσε τον άντρα της, γιατί δεν είχαν αριθμό πρωτοκόλλου τα ημαρτημένα του.   

Η Ηλέκτρα που βοήθησε τον Ορέστη να σκοτώσει τη μάνα της που σκότωσε τον πατέρα της.  

Η Αικατερίνη η Μεγάλη, η αχόρταγη. Είκοσι τρεις εραστές λένε τα βιβλία και σύζυγο τον Μέγα Πέτρο. Τον έκλεισε στο υπόγειο και ανέλαβε όλες τις εξουσίες και τις αντρικές.

Οι ακόλαστες της Ρώμης,  Μεσσαλίνα και Αγριπίνα, αχόρταγες και ανικανοποίητες, φιλοχρήματες και λάγνες,  φιλόδοξες και εκδικητικές. 

Η κουκλάρα Λουκρητία  Βοργία ήταν δεκατριών ετών, όταν την πάντρεψαν με στο Ιωάννη Σφόρτσα, μετά χώρισε γιατί ο πατέρας της Λουκρητίας, ο πάπας Αλέξανδρος ο Στ΄,  τον κατηγόρησε για ανίκανο κι εκείνος απέδειξε ότι δεν ήταν, με έξι ιερόδουλες ενώπιον όλης της αυλής που απολάμβανε το θέαμα. Η αιτία  του διαζυγίου ήταν πολιτική βεβαίως, αλλά λένε τώρα πως η Λουκρητία είχε σχέσεις με το πατέρα της το πάπα και με τον αδελφό της τον Καίσαρα. Άλλοι, πάλι, λένε πως όλα είναι κακίες, επειδή ζήλευαν την εξυπνάδα της και την ομορφιά της.  

Η  Βασίλισσα Μαργαρίτα, Marguerite de Bourgogne, στον Πύργο του Νελ (Nesle, 1314), σύζυγος του Λουί με το δέκα το καλό σαν αριθμό, τις νύχτες διασκεδάζει με νέους ωραίους άντρες αριστοκράτες και το πρωί τους βρίσκουν όλους πνιγμένους στον Σηκουάνα. Έτσι το θέλησε ο Δουμάς πατήρ και η ιστορία.   

Κι επειδή το ’χει το όνομα, να και μια άλλη Μαργαρίτα ή  Margo,  «τόσο όμορφη όσο τίποτα στον κόσμο», όπως λέει ο Ρονσάρ. Είχε «κεφάλι θεϊκό, μαλλιά γεμάτα κυματισμούς, πλεγμένα, στριμμένα, ξανασγουρεμένα, κατσαρωμένα, λίγο πιο μαύρα από μεταξωτή δαντέλα». Και τα στήθη της «Σαν δυο κυδώνια φουσκωτά που στρογγυλεύουν / Σε δυο ρώγες προάγγελους νεότητας». Οργίαζε κάθε νύχτα. Είχε εραστές, πάντα ωραίους, ανάμεσά τους και τον υπέροχο Λα Μολ (Βενσάν Περέζ, μακριά μαλλιά, ηδονικά χείλη, τρυφερά μάτια και Μαργκό η Ιζαμπέλ Αντζανί), τυλιγμένοι και οι δύο στον κόκκινο μανδύα του έρωτα και του θανάτου. Και την παντρεύουν με τον χωριάτη Ερρίκο της Ναβάρας. Τότε ήταν που έγινε του Αγίου Βαρθολομαίου που λένε, 24 Αυγούστου 1572…

Την άλλη μέρα η μητέρα της, Αικατερίνη των Μεδίκων, μαζί με τις κυρίες των τιμών περιεργάζονταν «πάνω στα γυμνά πτώματα κάποιες ανδρικές ανατομικές διαφορές»!!! 

Η Μαρία Στιούαρτ και η εξαδέλφη της Ελισάβετ… Και οι δύο με τα βιβλικά ονόματα, η μία δηλωμένη η άλλη αδήλωτη …

Βυζαντινές αυτοκράτειρες που τύφλωσαν ή σκότωσαν τον γιο τους για  να βασιλεύσουν αυτές ή ο άλλος γιος τους και αγίασαν στο τέλος.

Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, σύζυγος του Ιουστινιανού, πρώην καλλιτέχνις, με ειδικότητα στα ακροβατικά στο τσίρκο. Παρόμοια καριέρα είχε και η φίλη της η Αντωνίνα, σύζυγος του Στρατηγού Βελισάριου. Λένε ότι κοιμόταν με δεκαοχτώ Βουργουνδούς μαζί!!! Σκέψου φαρδύ κρεβάτι…

Η γιαγιά που κόβει σύρριζα με βρόμικο μαχαίρι  και σίγουρο χέρι την κλειτοριδούλα της εγγονής της, εδώ και αιώνες, για να τηρήσει το έθιμο και για να τιμωρήσει τη νέα γενιά με ό,τι έπαθε η παλιά!!!

Η καημένη η Θεια Χαδούλα που από τα βάσανα ψήλωσε ο νους της και κατάντησε φόνισσα.

H κάθε γυναίκα ..που εχει μέσα στο κεφάλι του ο κάθε αντρας, όπως λέει ο Φρόυντ. Ή η ιδέα του να είναι ο πρώτος ή απλώς ο  μοναδικός ή έστω ο ανεπανάληπτος… 

Η κάθε γυναίκα που γίνεται ύαινα όταν καταλάβει ότι κάποιος, κακώς πληροφορημένος,  θέλει να παίζει μαζί της, Car tell est son plaisir…

 Η μάνα και η κόρη στην Παρεξήγηση του Αλμπέρ Καμύ που «καθαρίζουν» τους πελάτες του πανδοχείου τους και, χωρίς να το καταλάβουν, το γιο και αδελφό που ήρθε  σαν άγνωστος από μακριά. 

 

                                      Αλλά …

Εκάβη: Έλα γιε μου να πιεις ένα κρασί, να ξεκουραστείς…

Έκτορας: μη μοι άειρε μελίφρονα οίνον, πότνια μήτερΌχι, σεβαστή μου μητέρα, μη μου δώσεις γλυκό κρασί,  γιατί θα μου κόψει τα γόνατα και θα χάσω την αντρειά μου.

Η Εκάβη για τον Αστυάνακτα: Αχ αγοράκι μου, κακός θάνατος σε βρήκε, δεν πρόφτασες να μεγαλώσεις, να παντρευτείς και να χαρείς …

Η Παναγία για το γιο της: Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;

Η μάνα στον Επιτάφιο του Ρίτσου: Γιε μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου… πώς κλείσαν τα ματάκια σου…

Η σπαραχτική μάνα Μαντάμ Μπατερφλάι πριν κάνει χαρακίρι.

https://www.youtube.com/watch?v=sLcbfF9ypmM

                           Και ο γιος:

Σαρλ Αζναβούρ “La mamma” https://www.metrolyrics.com/la-mamma-lyrics-charles-aznavour.html

 

                           

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.