You are currently viewing Γεωργία Παπαδάκη: Σεπτέμβριος 1922. Μικρασιατική Καταστροφή

Γεωργία Παπαδάκη: Σεπτέμβριος 1922. Μικρασιατική Καταστροφή

         «Ο Τζωρτζ Χόρτον1 πίστευε πως μονάχα η καταστροφή της Καρχηδόνας απ’ τους Ρωμαίους μπορούσε να συγκριθεί με το τέλος της Σμύρνης, σε φρίκη, θηριωδία κι ανθρώπινο πόνο. “ Καθώς το αντιτορπιλλικό2  ξεμάκραινε απ’ τη φοβερή σκηνή και το σκοτάδι έπεφτε, οι φλόγες που τώρα λυσομανούσανε σε μεγάλο μέρος της πολιτείας γίνονταν ολοένα πιο λαμπερές, παρουσιάζοντας μια σκηνή απαίσιας και μακάβριας ομορφιάς”, έγραψε. “ Ωστόσο στην Καρχηδόνα δεν υπήρχε κανένας στόλος χριστιανικών πολεμικών, που ν’ ατενίζουνε μια κατάσταση που γι’ αυτήν ήταν υπεύθυνες οι κυβερνήσεις τους”. Οι Τούρκοι είχανε καταληστέψει, κατασφάξει και τέλος κατακάψει την πόλη, “επειδή συστηματικά τους άφηναν να πιστέψουνε” πως κανείς δε θ’ ανακατευότανε στην υπόθεση.

        “ Μια απ’ τις πιο ζωντανές εντυπώσεις που πήρα μαζί μου φεύγοντας απ’ τη Σμύρνη ήταν ένα συναίσθημα καταισχύνης επειδή ανήκα στο ανθρώπινο γένος.” »

 

 

 

 

  • Ο Αμερικανός πρόξενος στη Σμύρνη.
  • Το πλοίο με το οποίο ο Χόρτον μαζί με τη γυναίκα του και μία Ελληνίδα υπηρέτρια εγκατέλειψε τη Σμύρνη.

 

Απόσπασμα από το βιβλίο της Μάρτζορι Χαουζπιάν « Η Σμύρνη στις φλόγες», μτφ. Θ. Καρζή, Βιβλιομεταφραστική, 1972.

 

Γεωργία Παπαδάκη

H Γεωργία Παπαδάκη γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου υπηρέτησε για δέκα χρόνια ως Βοηθός στον Τομέα Αρχαιολογίας και, παράλληλα, έλαβε μέρος σε διάφορες ανασκαφές. Τα τελευταία χρόνια μελετάει αρχαίους συγγραφείς και μεταφράζει αγαπημένα της κείμενα της ελληνικής γραμματείας. Από το Α΄Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας έχει παρουσιάσει παλαιότερα μια σειρά σχετικών εκπομπών με τον τίτλο « Είτε βραδιάζει είτε φέγγει, μένει λευκό το γιασεμί». ΄Εχουν εκδοθεί εξι βιβλία της: "Aνθολογία αρχαίας ελληνικής ερωτικής ποίησης", "Ο δικός μας Αριστοφάνης",  "Μούσας άγγιγμα", " Αισχύλος. Ο ποιητής του μεγαλοπρεπούς και του τιτανικού", "Σοφοκλής. Η «μέλισσα» του αρχαίου ποιητικού λόγου", "Η γυναίκα και ο γυναικείος λόγος στο έργο του Ευριπίδη".

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.