Το αύριο και χάριν έχει, πέραν της υπαρξιακής αγωνίας.
Πεισιθάνατος λυρισμός, που σώζεται χάρη στον μαγικό ρεαλισμό του μεγάλου δραματικού Ποιητή Τεννεσσή Ουίλιαμς, που εικονογράφησε την μεταβατική Αμερική του καιρού του τόσο που την ανάγκασε να μετασχηματιστεί. Ναι, οι πρωτοπόροι και πρωτοποριακοί πνευματικοί ηγέτες επικοινωνούν με το κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής τους και αλληλεπιδρούν.
Κάθε μετάβαση σε ένα άλλο (απροσδιόριστο εν τη γενέσει του) χωροχρονικό συνεχές προκαλεί κατ’ αρχήν αγωνία, ανασφάλεια, θλίψη και εάν παραταθεί το μεταιχμιακό διάστημα τα άτομα κινδυνεύουν από κατάθλιψη, νευρώσεις και άλλες πνευματικό-ψυχοσωματικές διαταραχές.
Ο Ποιητής είναι ευαίσθητος δέκτης, κοσμική κεραία της παροντικής στιγμής του κι όσο σημαντικότερος είναι τόσο βαθύτερα βουτάει στο Συλλογικό Ασυνείδητο ως αυτοδύτης.
Η αιθυλική αλκοόλη οδήγησε τον εναγώνιο πυροβάτη Τεννεσσή Ουίλιαμς να γράψει το «Μίλα μου σαν τη βροχή», όπου το νερό είναι το μόνο ποτό που αποτοξινώνει τον άνθρωπο από την παυσίλυπον και παυσίπονον χημεία εις την οποία καταφεύγει άπαξ και διαπιστώσει το αχανές του τοπίου και το ανέφικτον τής υπέρ-προσπάθειάς του.
Ο εικοστός αιώνας, ειδικά στο δεύτερο μισό του, μετά τις πυρηνικές βόμβες, το Ολοκαύτωμα, τις εθνοκαθάρσεις, μετά τον φασισμό και τον ναζισμό, μετά την απληστία που πυροδότησε δύο παγκοσμίους πολέμου, οδήγησε τους διανοούμενους στην πλήρη αμφισβήτηση και αποδόμηση των πάντων.
Ο Τεννεσσή Ουίλιαμς είναι «κλασικός», νοσταλγεί το παρελθόν, όσο κι αν δεν έχει κάτι να νοσταλγήσει από την οικογενειακή του ιστορία. Ο μεγαλύτερος δραματικός ποιητής της Αμερικής μετά τον Ευγένιο Ο’Νηλ συμπάσχει, συμβιώνει, αποβιώνει, μεθίσταται και μεθάει με την πραγματικότητα του καιρού του. Αμιγώς ερωτικός, εις την ενσυναίσθησιν ασκούμενος, μαρτυρεί και αγιάζει (όπως ο Ζενέ, δια στόματος Σαρτρ).
Στην ευεργετική αυτή παράσταση του θεάτρου Φούρνος, που ενεργεί θεραπευτικά (ομοιοπαθητικώ τω τρόπω) δια της υπνωτικής μεθόδου της επαναλήψεως, όχι μόνον ως προς τον λόγον, αλλά και ως προς την μελετημένην κίνησιν εντός του σοφώς μεταποιημένου σκηνικού χώρου, όπου δεν επιδιώκεται η απόλυτη αληθοφάνεια αλλά η σχετική διαπλάτυνσις του τοπίου δια της φαντασίας, συντελείται ένα θαύμα, μία τελετουργία δια εκλεκτικούς θεατάς.
Το σημαντικό εδώ δεν είναι τι λέγεται, μήτε τι γίνεται. Το σημαντικό εδώ είναι τι συντελείται στην ψυχοσωματική οντότητα του μελετηρού θεατή.
Πρόκειται για ένα ιδιότυπο «θέατρο των ιδεών», εξ ου και το επίθετον «ποιητικόν».
Ο Τεννεσσή Ουίλιαμς φιλοσοφεί και διδάσκει επί σκηνής. Δεν μας προτρέπει να αυτοκτονήσουμε. Το ακριβώς αντίθετο. Μας προτείνει επιτακτικά να ενισχύσουμε το ευ ζην ακόμα και μέσα στην Κρίση. Ειδικά τότε.
Η πολιτισμική Κρίση δεν άρχισε τότε, μήτε τώρα. Η διαρκής αλλαγή, ως «Πόλεμος» αντιθέτων ή συγκρουομένων συν-φερόντων είναι ήδη διαπιστωμένος και καταγεγραμμένος από την εποχή του Ηράκλειτου.
Οι ποιητές όλων των εποχών κατέχουν αυτή την Αλήθεια και την διαχειρίζονται κατά το δοκούν. Όσο μπορούν κι όσο δύνανται. Κι ακόμα παραπάνω.
Προφτάστε αυτή την ξεχωριστή παράσταση. Μην την χάσετε!!!
Φανατικός θεατρόφιλος και επίμονος θεατής,
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ
info από το Δελτίο Τύπου:
Θέατρο «Φούρνος»
Μαυρομιχάλη 168, Aθήνα
Τηλ: 2106460748
Τεννεσσή Ουίλιαμς
«Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο»
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη
Πρεμιέρα 04 Νοεμβρίου
YouTube trailer: http://bit.ly/2TGuCtk
Μια γυναίκα κι ένας άντρας. Το «ένα» και το «δύο». Το «ένα» είναι ο μοναδικός φίλος του «δύο». Το «δύο», ο μοναδικός φίλος του «ένα». Όταν το «ένα» αδυνατώντας να διαχειριστεί τη δραματική αλλαγή που έχει επέλθει στη ζωή του, αποφασίζει να σπάσει τη ρουτίνα των καθημερινών συναντήσεών τους, το «δύο» αντιδρά με όσα μέσα διαθέτει κι ένα παιχνίδι αρχίζει ανάμεσά τους όπου οι ρόλοι «νικητή» και «ηττημένου» εναλλάσσονται με αβέβαιο αποτέλεσμα.
Έργο της όψιμης, πιο πειραματικής, περιόδου του Τεννεσσή Ουίλιαμς, το μονόπρακτο «Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο», προσεγγίζει με τρυφερότητα και ποιητικότητα τα προσφιλή στον σπουδαίο συγγραφέα θέματα, της εξάρτησης, της μοναξιάς και της απώλειας.
Το «Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο» θα παρουσιαστεί στο θέατρο Φούρνος από 04 Νοεμβρίου 2021, κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 9μμ .
Συντελεστές
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Νταλιάνης
Σκηνικά-κοστούμια: Σπύρος Γκέκας
Μουσική σύνθεση-επιμέλεια: Λευτέρης Διγώνης
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλεία Κανάκη, Χρύσα Νταή
Φωτογραφίες-τρέιλερ: Full Frame | Γιάννης Βολιώτης
Αφίσα: Φοίβος Σκρουμπέλος
Επικοινωνία: Κωνσταντίνος Πλατής
Παίζουν (αλφαβητικά): Θωμάς Βούλγαρης, Δάφνη Σκρουμπέλου
Πληροφορίες
Διάρκεια: 50’
Πρεμιέρα: 4 Νοεμβρίου έως 26 Νοεμβρίου 2021
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 12€ (κανονικό), 8€ (ατέλειες, φοιτητικό, ανέργων)
Προπώληση: www.viva.gr
Link Προπώλησης: https://www.viva.gr/tickets/theater/den-boro-na-fantasto-to-avrio/
Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 6460748
Το θέατρο «Φούρνος» χαρακτηρίζεται ως χώρος αμιγούς λειτουργίας (covid free) και οι θεατές θα πρέπει να επιδείξουν για την είσοδό τους πιστοποιητικό εμβολιασμού
ή πιστοποιητικό νόσησης εντός του τελευταίου εξαμήνου, καθώς και την ταυτότητά τους.
Με εκτίμηση,
Δημόσιες σχέσεις & επικοινωνία
Κωνσταντίνος Πλατής
Τ: 6937709958
E: kon_platis@hotmail.com