Οι σκηνοθετικοί και ερμηνευτικοί σχεδιασμοί αναπληρώνουν στην μετά το μεταμοντέρνο εποχή μας την απουσία γερής δραματουργικής δομής. Όλα είναι παραστασιακό υλικό και κάθε λογοτέχνημα ή αφήγημα εν γένει μπορεί να βρει την σκηνική δικαίωσή του.
Η επαναμάγευση είναι αναπόφευκτη μετά την αποδόμηση των πάντων. Όλα γίνονται μύθος, ειδικά οι μισοτελειωμένοι, οι επιδεχόμενοι ανυψώσεων.
Ο Καραθεοδωρή ήταν η μαθηματική διάνοια πίσω από τον υπερβολικό μύθο του Αϊνστάϊν.
Έχουν γραφτεί πολλά (κυρίως στην Ελλάδα) για την κυνηγημένη και εξόριστη ιδιοφυΐα του, πόρρω όμως απέχει ακόμη από του να καταστεί λαϊκό είδωλο.
Στην παράσταση αυτή των νέων παιδιών με την επωνυμία Πολυδραστική Ομάδα Τέχνης Fabrica Athens απολαύσαμε μία χρωμάτων και ήχων, καθώς και την υπερχειλίζουσα χαρά της ζωής, μέσα από την από σκηνής διδασκαλίας επιστημονικών εννοιών με ιδιαίτερα παραστατικό τρόπο.
Τι παραπάνω να ποθήσει καθείς από μία παράσταση;
Ορθώς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού υποστηρίζει επιχορηγώντας αυτές και παρόμοιες προσπάθειες περιέχουσες εν σπέρματι το θέατρο, την ποίηση αλλά (ενδεχομένως) και την διαδραστική εκπαίδευση τού μέλλοντος.
Ρυθμολογικώς άψογη αυτή η παράσταση με τον υπνωτικό διονυσιακό της ρυθμό και το αχνό απολλώνιο πνεύμα.
Δεν θα ξεχωρίσω κανέναν και καμία από τους πέντε performers. Αισθητική βερολινέζικου καμπαρέ του Μεσοπόλεμου, ιδιότυπο μπρεχτισμός αλλά χωρίς αποστασιοποίηση, πανάξιος καρναβαλικός ενθουσιασμός, εκστατική υπενθύμιση τής χαράς μιας ζωής που ρέπει διαρκώς προς το Χάος, αλλά αναδιατάσσεται διαρκώς χάρη στην ηρωϊκή προσπάθεια ποιητών, καλλιτεχνών και αισιόδοξων, δημιουργικών ανθρώπων.
Η εντροπία είναι ένα θερμοδυναμικό μέγεθος απολύτως αντιστρέψιμο και αναστρέψιμο, όπως απέδειξαν σκηνικώς, θεωρητικώς και στην πράξη οι πέντε αυτοί καλλιτέχνες που έμοιαζαν να έλκουν την καταγωγή τους από τους αρχαίους διονυσιακούς τεχνίτες, όπως διασώθηκαν μέσα από τους μίμους/μιμάδες και παντόμιμους τού Μεσαίωνα.
Μια καινούργια Αναγέννηση μάς περιμένει. Κι αυτό είναι δεδομένο, σύμφωνα με την καμπύλη τού Gauss και την Επιστήμη τής Στατιστικής.
Συγχαρητήρια σε αυτά τα παιδιά που κρατάνε ζωντανό τον διονυσιακό θύρσο και την απολλώνεια / ορφική λύρα!!!
Μετά Λόγου Γνώσεως,
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ
Https://konstantinosbouras.gr
Info από το Δελτίο Τύπου:
Πολυδραστική Ομάδα Τέχνης Fabrica Athens
Το τελευταίο θεώρημα – Constantin Carathéodory
Τεχνοχώρος Φάμπρικα
Παράταση έως τις 21 Μαΐου, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00
Η παράσταση Το τελευταίο θεώρημα – Constantin Carathéodory στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα παίρνει ακόμα μία παράταση, έως τις 21 Μαΐου, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος του κοινού. Η Πολυδραστική Ομάδα Τέχνης Fabrica Athens, συνεργάστηκε για την παράσταση αυτή με τον σκηνοθέτη Χρήστο Καρασαββίδη. Πρόκειται για μία σκηνική σύνθεση με αφορμή τη σκέψη και την προσωπικότητα του θρυλικού μαθηματικού Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή, ενός αφανούς ήρωα της Ελλάδας. Παίζουν οι: Λυδία Βύρλα, Κωνσταντίνος Εξαρχόπουλος, Φάνης Κατέχος, Στέφανος Λώλος και Σάντυ Χατζηιωάννου.
Η παράσταση
Το έργο του Καραθεοδωρή, παρότι διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό την μαθηματική επιστήμη, παρέμεινε χωρίς αναγνώριση στην πατρίδα του. Ο Καραθεοδωρής θεωρούταν ένας από τους σπουδαιότερους επιστήμονες της εποχής του, που βοήθησε στην εξέλιξη της θεωρίας της σχετικότητας τον ίδιο τον Αϊνστάιν, έδωσε λύση σε άλυτα μαθηματικά προβλήματα και θεμελίωσε την επιστήμη της Θερμοδυναμικής. Οι Έλληνες συνάδελφοί του απέρριψαν τον Καραθεοδωρή περισσότερες από μία φορές.
Η παράσταση δεν θέλει να αφηγηθεί τη βιογραφία του Καραθεοδωρή, αλλά να ξεδιπλώσει στη σκηνή το δαιδαλώδες μυαλό της ιδιοφυΐας, που χαρακτήρισε την επιστημονική σκέψη του προηγούμενου αιώνα. Απέναντι στη φρίκη και τη βαρβαρότητα των πολέμων που στιγμάτισαν την ανθρωπότητα, τα μαθηματικά για τον Καραθεοδωρή μοιάζουν με ποίηση.
Ο σκηνοθέτης Χρήστος Καρασαββίδης σημειώνει χαρακτηριστικά:
«Αποφασίσαμε φέτος, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, να εμπνευστούμε από τη σκέψη και το έργο ενός από τους σπουδαιότερους Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού, τον μαθηματικό Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή του οποίου η μαθηματική διάνοια επηρέασε όλη την επιστημονική κοινότητα του 20ού αιώνα. Από την αρχή της διαδικασίας προσπαθήσαμε να εστιάσουμε όχι στη δημιουργία μια βιογραφικής παράστασης αλλά να βυθιστούμε στην εν γένει επαγωγική μαθηματική σκέψη μιας ιδιοφυΐας όπως ο Καραθεοδωρή, ίσως όχι τόσο στην ακραιφνώς επιστημονική της υπόσταση, όσο τελικά στη φιλοσοφική της θεώρηση. Να αναρωτηθούμε, όπως ο ίδιος, αν ο έρωτας μπορεί να κερδίσει τον θάνατο κι αν η συναισθηματική μας εντροπία μπορεί τελικά να μας κάνει αθάνατους. Παραδώσαμε μια αβανγκάρντ σκηνική σύνθεση χωρίς να ξέρουμε αν έχουμε δίκιο στην απόδειξη ενός θεωρήματος, ξέρουμε όμως με βεβαιότητα πως στην διατύπωση μιας εικασίας δεν έχουμε άδικο».
Το τελευταίο θεώρημα – Constantin Carathéodory
Τεχνοχώρος Φάμπρικα
Μεγ. Αλεξάνδρου 125 &Ευρυμέδοντος, Κεραμεικός
τηλ: 210 3411651
Παράταση παραστάσεων έως τις 21 Μαϊου
Παρασκευή και Σάββατο, 21.00
Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠ.ΠΟ.Α.
Συντελεστές:
Κείμενα-Σκηνοθεσία: Χρήστος Καρασαββίδης
Σύμβουλος Δραματουργίας: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Βάντζος
Σκηνογράφος: Θύμιος Κούκιος
Ενδυματολόγος: Μανωλία Κοκολογιάννη
Κινησιολογικό Training: Τζοβάννα Μιχαλιάδη-Σάρτι
Σχεδιασμός φωτισμού – Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Καρασαββίδης
Φωτιστής: Σπύρος Παπαδημητρίου
Βοηθός σκηνοθέτη β΄: Φένια Προβελεγγίου
Γραφιστικά: Θάνος Κερμίτσης
Hair styling – μακιγιάζ: Εμμανουέλα Κατέχου
Φωτογραφίες: Orlando Gjoni, Γιάννης Πουλημένος
Παίζουν (αλφαβητικά): Λυδία Βύρλα, Κωνσταντίνος Εξαρχόπουλος, Φάνης Κατέχος, Στέφανος Λώλος, Σάντυ Χατζηιωάννου