Διαγώνισμα
Πειθαρχικά
με τάξη
‒αόρατα θρανία σε στοίχιση‒
διαγωνιζόμαστε σκυφτοί στα Μαθηματικά.
Ζήτημα Πρώτο «Πρόσθεση και αφαίρεση».
Τα ξέρουμε καλά!
Τόσα διαβίωση μεταλλαγμένη,
συν τόσα κατακόκκινο πετρέλαιο ‒
το αίμα δεν το αφανίζει
η κλασματική απόσταξη ‒
μείον ελπίδες νάιλον
συν όνειρα ψηφιακά.
Δίπλα μας, πίσω μας, μπροστά μας,
πάνω απ’ τα κεφάλια μας
επιτηρητές-αργυραμοιβοί.
(Δεν ανταλλάσσουν νόμισμα με νόμισμα αυτοί,
τις ψυχές μας ανταλλάσσουν με νομίσματα)
_Τελειώνετε, παιδιά;
Ζήτημα Δεύτερο «Διαίρεση».
_ Καλύτερα να μην το επιλέξετε αυτό το Ζήτημα, παιδιά.
Έτσι κι αλλιώς
την έχουν αναλάβει άλλοι τη διαίρεση
και μια χαρά τα καταφέρνουν!
Ζήτημα Τρίτο «Πολλαπλασιασμός».
Πράξη αντίστροφη της διαίρεσης.
Αν πολλαπλασιάσουμε, λοιπόν, το κατά Ιωάννην 2.15
Και ποιήσας φραγγέλιον εκ σχοινίων πάντας εξέβαλεν εκ του ιερού, τα τε πρόβατα και τους βόας, και των κολλυβιστών εξέχεε το κέρμα και τας τραπέζας ανέστρεψεν ,
αν το πολλαπλασιάσουμε επί χίλια,
επί εκατοντάδες χιλιάδες,
αν το πολλαπλασιάσουμε λέω
επί Εκείνον που το έπραξε,
επί Edward Snowden,
επί Julian Assange,
αν το πολλαπλασιάσουμε το κατά Ιωάννην 2.15,
το γινόμενο δεν θα ’ναι η Ζωή μας;
Δεν θα την αντιστρέψει ο πολλαπλασιασμός
τη «μια χαρά» διαίρεσή τους;
Να πάψει πια η Χαρά μας να σταυρώνεται
κι εμείς να πάψουμε να είμαστε
πότε Δυσμάς πότε Γεστάς.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Τζένη Καραβίτη
Γεννήθηκε στα Φιλιατρά Μεσσηνίας το 1962 και τα τελευταία χρόνια ζει στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στο ΕΚΠΑ και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και στη Θεατροπαιδαγωγική στο University of Essex και στο Royal Holloway University of London του Η. Βασιλείου.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2011 ως το 2020 συμμετείχε στην Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης, που δημιούργησε το ψηφιακό έργο Πολύτροπη Γλώσσα, για τη διδασκαλία της γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η «Πολύτροπη Γλώσσα» προσφέρθηκε ως δωρεά στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, και προτείνεται από το ΥΠΕΠΘ ως υποστηρικτικό υλικό για τη διδασκαλία της γλώσσας στο λύκειο. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με φορείς όπως το Ίδρυμα Λαμπράκη, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, συμμετέχει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων για παιδιά και νέους , και επιμορφωτικών προγραμμάτων κυρίως για εκπαιδευτικούς. Το 2016 συμμετείχε ως ειδική επιστήμων-εμπειρογνώμων στην Ομάδα Εκπόνησης Προγραμμάτων Σπουδών του ΙΕΠ για τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια.
Ποιήματα, μεταφράσεις και δοκίμιά της έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά (Το Φρέαρ, Χάρτης, Fractal κ.ά.).
Έχει γράψει μεταξύ άλλων: Young Theatre Voices 2007: Ancient myths and contemporary life, Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (μέλος της συγγραφικής ομάδας), «… κι εμείς καλύτερα: 33 «Καλλιτεχνικά» παραμύθια» (επιμέλεια) .
Μεταφράσεις: «…να σκέφτεσαι τους άλλους: 12 ποιήματα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς», εκδ. Νήσος και Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, «Καφέ Σωκράτης: μια νέα γεύση φιλοσοφίας» του Κρίστοφερ Φίλιπς, εκδ. Κέδρος,« Μια ερωτική Ιστορία» του Γκάζι Αλγκοζαίμπι, εκδ. Κέδρος, κ.ά.
Ως το 2014 υπηρέτησε στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογος.