Το πορτρέτο είναι ακόμη στο καβαλέτο του καλλιτέχνη
και ακριβώς κοντά στο παράθυρο
ν’ ατενίζει, σαν ηλιοτρόπιο,
το μεγάλο αστέρι της μέρας.
Η απόσταση που μας χωρίζει
δεν είναι μεγάλη και επιτρέπει
στο μάτι του φιλότεχνου
να ξεκρίνει τις λεπτομέρειες
ή εκείνες τις έντονες πινελιές του καλλιτέχνη
που δίνουν περισσότερη ζωντάνια στον πίνακα.
*
Η ανθρώπινη μορφή του έργου
προβάλλει πάνω στην επιφάνεια του πίνακα
με ολόδροση ομορφιά και νιότη
σαν ήλιος που ανατέλλει από τη θάλασσα.
Καμία ρυτίδα, καμία ουλή
ή κρυφή αμαρτία
δεν έχει ραΐσει
το γυαλί της χρωματικής αυτής αρμονίας.
Ακόμα και η ψυχή της ζωγραφισμένης μορφής
είναι σε ηφαίστεια ανάδυση και το πορτρέτο
φάνηκε για μια στιγμή να σαλεύει και ν’ ανασαίνει…
*
Όλοι που ήμασταν εκεί,
επαΐοντες της Τέχνης και αγεωμέτρητοι,
τρομάξαμε και πισωδρομήσαμε∙
και μόνο ο Ντόριαν Γκρέι έμεινε ατάραχος κι ασάλευτος στη θέση του…