Η Σίβυλλα Αργυροπούλου εμφανίζεται για πρώτη φορά στο αναγνωστικό κοινό με το αστυνομικό της μυθιστόρημα Δύο τοις εκατό από τις εκδόσεις Λυκόφως.
Από το βιογραφικό της αντλούμε την πληροφορία για τη συμμετοχή της στον συλλογικό τόμο Συνταγές για δολοφόνους από τις εκδόσεις 24 γράμματα.
Η επαγγελματική της ιδιότητα (μεσίτρια) μοιάζει να αποτέλεσε την πρώτη ύλη για τη συγγραφή του μυθιστορήματος. Το τόπος διαμονής της, το Κουκάκι, είναι και ο χώρος όπου διαδραματίζεται η ιστορία.
Ο κύριος πρωταγωνιστής Νάσος Θάνος είναι μεσίτης με κέντρο δράσης το Κουκάκι. Εργάζεται στη μεσιτική εταιρεία Street View −εικάζω ότι το όνομα ίσως είναι εμπνευσμένο από την εφαρμογή χαρτών της Google−, με αντικείμενο εργασίας την αγοραπωλησία και ενοικίαση ακινήτων. Είναι γνωστός στην περιοχή, μάλλον γέννημα θρέμμα της, αγαπητός, εργατικός και μόνιμα ερωτευμένος με τη Ρόζα.
Κεντρικό σημείο του μύθου είναι η εξαφάνιση της κυρίας Λυμπεροπούλου −μας παραπέμπει στο επώνυμο της συγγραφέως− η οποία βάζει σε δράση το αστυνομικό δαιμόνιο του μεσίτη Νάσου Θάνου.
Στην αναζήτηση παίρνει μέρος ο μεγάλος έρωτας του πρωταγωνιστή, η Ρόζα, αλλά και η γειτονιά: ο ερωτύλος ιδιοκτήτης στεγνοκαθαριστηρίου κύριος Μπάμπης, ο εθισμένος στον τζόγο κύριος Δημήτρης με τη σύζυγό του κυρία Νικολέττα, εθισμένη εκείνη στην παρακολούθηση αστυνομικών τηλεοπτικών σειρών, ακροπατά ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, και η μοδίστρα της γειτονιάς η κυρία Φιλιώ.
Μέσα από την αναζήτηση, η συγγραφέας παρουσιάζει πληθώρα δευτεραγωνιστών, τριταγωνιστών και κομπάρσων. Ο ενοικιαστής Γκαρούτσος, ο γηραιός πελάτης Μεγρέμης, ο Κούρδος επενδυτής Τσαλάκ, η κυρία Κάλφα μακρινή εξαδέλφη της εξαφανισμένης, ο γιος της Πέτρος Κάλφας, ο φίλος και συνάδελφος Άλκης, το παθιασμένο με τη σοκολάτα αφεντικό της Street View Ειρήνη, ο υπναράς πελάτης κύριος Τσενγκ, ο αστυνομικός Ηλίας, η κόρη της Φιλιώς και ατυχήσασα Μαρία, η κόρη του Μπάμπη Δάφνη Στεργίου, το γυμνασμένο αμόρε της Ρόζας ο Κώστας, η γελαστή και γελασμένη Άννα, η εξ ανατολών αγάπη του Μπάμπη, η Σβετλάνα, ο άχρωμος Κατσιαμήτρος, ο είρωνας υποδιευθυντής του μεσιτικού Θεοδόσης, ο μαλθακός ιδιοκτήτης ακίνητης περιουσίας κύριος Μπουρδέκας, οι υποψήφιοι αγοραστές Ιγνατιάδης και Ευθυμίου, ο αγαπητικός Καφαντάρης, η περίεργη πιεστική γειτόνισσα.
Ενδεχομένως να έχω ξεχάσει κάποιον χαρακτήρα. Η αλήθεια είναι πως πολλοί εξ αυτών, για την οικονομία του κειμένου, ίσως να ήταν προτιμότερο να παραληφθούν, δίνοντας έτσι ένα πιο στιβαρό κείμενο με λιγότερους διαλόγους (ενδεχομένως να έπαιξε τον ρόλο της η ενασχόληση της συγγραφέως με την τέχνη του σεναρίου). Αφενός θα υπήρχε μεγαλύτερη αγωνία για την εξέλιξη, χωρίς να φρενάρει το κείμενο, και αφετέρου να δινόταν μεγαλύτερο βάρος στο βάθος των χαρακτήρων.
Η γραφή είναι απλή, ευνοεί τη ροή του κειμένου (με την ήδη αναφερθείσα επισήμανση), έχοντας έναν κάποιο ρυθμό. Οι παρομοιώσεις είναι ελάχιστες απόρροια της γενικότερης λιτής περιγραφής χώρων και καταστάσεων.
Πρόκειται για μια αξιόλογη πρώτη προσπάθεια. Σε αναμονή του επόμενου λογοτεχνικού βήματος, όποτε αυτό προκύψει.
Από την περίληψη:
Νάσος Θάνος. Ο μεσίτης με τα δύο ονόματα και τον έναν και μοναδικό έρωτα, πάντα ανεκπλήρωτο, τη Ρόζα. Κυνηγώντας τη μεσιτική αμοιβή, το δύο τοις εκατό επί των συμβολαίων, στο Κουκάκι το οποίο γνωρίζει σαν την παλάμη του, διαπιστώνει ότι μία πελάτισσά του είναι επί μήνες εξαφανισμένη. Καθώς ρωτά στη γειτονιά για την τύχη της, κινητοποιεί μία ομάδα ετερόκλητων ανθρώπων που θέτουν ως προτεραιότητα να βρουν τη γυναίκα, εξετάζοντας κατά κύριο λόγο το σενάριο της δολοφονίας. Η εμμονή τους σε έναν ύποπτο οδηγεί σε ευτράπελες καταστάσεις, ταυτόχρονα όμως αποκαλύπτει πλεκτάνες με επίκεντρο την κληρονομιά ενός ακινήτου. Αλλά η κατάσταση αγριεύει, καθώς η άτυπη αστυνομική ομάδα λαμβάνει απειλητικά μηνύματα. Κάποιος φαίνεται πως παρακολουθεί κάθε τους κίνηση και δοκιμάζει τις αντοχές τους