You are currently viewing «Ευριπίδης» από και με τον Δρ Κωνσταντίνο Μπούρα, με την ευγενική έκτακτη συμμετοχή τού διεθνούς φήμης ηθοποιού ΜΙΧΑΗΛ ΔΟΥΚΑΚΗ.

«Ευριπίδης» από και με τον Δρ Κωνσταντίνο Μπούρα, με την ευγενική έκτακτη συμμετοχή τού διεθνούς φήμης ηθοποιού ΜΙΧΑΗΛ ΔΟΥΚΑΚΗ.

Παρά τον φθινοπωρινό καιρό και τα ορμητικά πρωτοβρόχια, έγινε τελικά την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου στην ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ τού 51ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΙΒΛΙΟΥ που διοργανώνει ο ΣΕΚΒ στο ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΆΡΕΩΣ η:

 

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ PERFORMANCE με την συμμετοχή τού κοινού

βασισμένη στο βιβλίο του Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

https://www.openbook.gr/o-thanatos-toy-eyripidi/

 

 

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΈΡΓΟΥ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ:

Παρακολουθούμε τον Ευριπίδη στο άγνωστο (τελευταίο και στερνό) κομμάτι της ζωής του στην Πέλλα, στην αυλή τού Αρχέλαου (παππού τού Μεγαλέξανδρου), όπου συγγράφει τρία δράματα: την πατριωτική «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», τις ανατολίτισσες «Βάκχες» και έναν χαμένο διθύραμβο για τον οικοδεσπότη βασιλιά και την ένδοξη καταγωγή του (η τραγωδία με τίτλο «Αρχέλαος» δεν σώζεται μήτε αποσπασματικά). Δεν φαίνεται να είχε όμως ιδιαίτερη επιτυχία κι ίσως αυτό να συνέβαλε στον μυστήριο θάνατό του από κάποια σκυλιά που τον κατασπάραξαν (ο κυνοκέφαλος Άνουβις στα αιγυπτιακά μυστήρια τής Ίσιδος και του Οσίριδος, που ήταν πολύ διαδεδομένα τότε στα εμπορικά λιμάνια τής ανατολικής Μεσογείου, τουλάχιστον εκεί…).

Η διαδραστικότητα τού όλου θεάματος βασίζεται σε ερωταποκρίσεις, όπου το κοινό απαντά ελεύθερα και εθελοντικά με σκοπό να καλυφθούν ιστορικά, φιλολογικά, λαογραφική ή και μυθολογικά κενά διερευνώντας αντιφάσεις στην παράδοση, διαιώνιση και πρόσληψη (“reception”) όλων των σχετικών (ή και αλλότριων) μύθων που συμβάλλουν σε ένα πολύ-πολιτισμικό αμάλγαμα τού παρελθόντος, το οποίο δεν διέφερε και πολύ από την σύγχρονη παγκόσμια κοινωνία τού διεθνούς εμπορίου. Η παρακμάζουσα Αθήνα τού Πελοποννησιακού Πολέμου, η καταδίκη τού Σωκράτη, οι αυτοεξορίες μεγάλων πνευματικών διδασκάλων (όπως ο Αισχύλος, ο Πυθαγόρας, ο Ευριπίδης κ.ά.) είναι ενδεικτικές μιας κινητικότητας που μοιάζει με την σημερινή. Γινόταν και τότε «εξαγωγή εγκεφάλων», αιμορραγία ταλαντούχων προς το «εξωτερικό» (όπως κι αν εννοεί ο καθένας και η κάθε εποχή τα «σύνορα»). Τα όρια όμως των εκάστοτε ανθρώπων μεταβάλλονται ανάλογα με την αέανη σύγκρουση Λογικής και Ά-Λογου (που δεν είναι ταυτόσημο με το Παράλογο). Είχε όμως κι εκείνη η μακρινή εποχή  «αποδόμηση», γενικώς…

 

Η παράσταση (σε κλειστό χώρο αυτή τη φορά και με video art φιλοτεχνημένο από τον συγγραφέα) και με την πολύτιμη ενεργό πρωταγωνιστική συμμετοχή τού Μιχάλη Δουκάκη θα γίνει την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου στις 7μμ στο Ίδρυμα ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ.

 

Μιχάλης Δουκάκης:

Ηθοποιός και σεναριογράφος με δεκαετή εμπειρία δουλειάς και αρκετές συμμετοχές σε θέατρο και κινηματογράφο στο Λος Άντζελες, το Λονδίνο και την Ελλάδα.

Actor and writer with extensive training and work experience in Los Angeles, London, and Greece.

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας

konstantinosbouras@gmail.com

https://konstantinosbouras.gr

 

 

Η παράσταση (σε κλειστό χώρο αυτή τη φορά και με video art φιλοτεχνημένο από τον συγγραφέα) και με την πολύτιμη ενεργό πρωταγωνιστική συμμετοχή τού Μιχάλη Δουκάκη θα γίνει την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου στις 7μμ στο Ίδρυμα ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ.

 

Μιχάλης Δουκάκης:
Ηθοποιός και σεναριογράφος με δεκαετή εμπειρία δουλειάς και αρκετές συμμετοχές σε θέατρο και κινηματογράφο στο Λος Άντζελες, το Λονδίνο και την Ελλάδα.
Actor and writer with extensive training and work experience in Los Angeles, London, and Greece.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
konstantinosbouras@gmai.com
https://konstantinosbouras.gr

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.