Ναυαγοῦ τάφος εἰμί: Ἕξι ἐπιτύμβια  ἐπιγράμματα ἀπὸ τὸ ἕβδομο βιβλίο τῆς Παλατινῆς Ἀνθολογίας (μετάφραση: Τασούλα Καραγεωργίου)  

Στὴ μνήμη τῶν ἀθώων θυμάτων τῆς πρόσφατης ἀνείπωτης τραγωδίας,  ποὺ μετέτρεψε τὰ νερὰ τῆς θάλασσάς μας σὲ ἕνα ἀπέραντο κενοτάφιο ψυχῶν, παρατίθενται στὴ συνέχεια ἕξι ἐπιτύμβια ἐπιγράμματα ἀπὸ τὸ ἕβδομο…

0 Comments

ΑΣΚΛΗΠΙΑΔΗ (σχ. 1)  Επιγράμματα. Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

  Παλατινή Ανθολογία V, 64   Χιόνιζε, χαλαζόδερνε, σκοτείνιαζε παντού, ρίχνε αστραπές, ρίχνε και κεραυνούς, κι όλα τα σύννεφα τα μολυβιά στη γη επάνω τίναζέ τα! Γιατί μονάχα αν με…

1 Comment

ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ: Προσληπτικές ιδιαιτερότητες στην αρχαία παράσταση

O Τάσος Λιγνάδης, στο χρονικό διάστημα 1975 ώς το 1989 μια από τις ποιο δυνατές φωνές στη θεατρική κριτική για τις παραστάσεις του αρχαίου δράματος[1], εξέφρασε και σε ειδική μονογραφία…

0 Comments

Έφη Φρυδά. Françoise Gilot (26/11/1921–6/6/2023). Η γυναίκα που είπε όχι και προχώρησε (1ο μέρος)

Françoise Gilot. Η μοναδική γυναίκα που είπε όχι στον Πικάσο. Και στη συνέχεια δημιούργησε μια ζωή μέσα στα χρώματα, την έζησε όπως η ίδια την ήθελε και πήρε απ’ αυτήν…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας:  «Η σκιά του Μαρτ» του Στιγκ Ντάγκερμαν στο θέατρο Αργώ.  

Τα στερεότυπα περί ανδρισμού γεννιούνται από τον φασισμό κι αναπαραγάγουν τον καθημερινό ρατσισμό, αφού τα μιμητικά ανθρώπινα όντα βαριούνται να σκεφτούν και δεν αφυπνίζονται ούτε λεπτό προκειμένου να δουν τον…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Ας Παίξουμε – Συνδυαστική των Λέξεων

Είχαμε κάνει σε προηγούμενες αναρτήσεις αναφορές στην Ομάδα OULIPO, η οποία είχε ως στόχο να δουλεύουν μαζί μαθηματικοί και συγγραφείς προσπαθώντας να παράξουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος της…

0 Comments