Βαγγέλης Μητράκος: «Γιατί πούλησες το γαϊδούρι;» (Σπάρτη 1937)

 Την ιστορία των πόλεων την διηγούνται, καλύτερα από κάθε τι άλλο,  οι ανθρώπινες ιστορίες, μικρές και μεγάλες, που διασώθηκαν, επειδή κάποιοι ρέκτες του παρελθόντος τις κατέγραφαν σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Ορέστη Κανέλλη,  Η Βαρκάδα – Έρωτας ή θάνατος

                    Μια πορεία από τον έρωτα στον θάνατο                    Άδης και Διόνυσος είναι το ίδιο. (Γ. Σεφέρης, Μνήμη β΄)   Μου έχεις χαρίσει έναν σχέδιο με κάρβουνο του…

0 Comments

Λένη Ζάχαρη: «Σε τούτη την πατρίδα τι γυρεύω;» (Μέρος Β’ Η συνέχεια της κοροϊδίας και η Βία)

  Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο επιμένουν να μας κοροϊδεύουν... Φαινόμαστε τόσο ανόητοι στα μάτια τους; Μπορεί, ειλικρινά μπορεί, αφού πάρα πολλοί από εμάς επιμένουν να φέρονται ως…

0 Comments

Γεωργία Κακούρου-Χρόνη: Γυναίκες στον καμβά. Όταν η αλήθεια είναι γυμνή

Ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε –θα μας πει ο Τζον Μπέργκερ[1]– έχει σχέση μ’ αυτά που γνωρίζουμε· όταν κοιτάζουμε, κοιτάζουμε σε σχέση με τον εαυτό μας. Τρόπος που ανιχνεύεται…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: Ο Οδυσσέας Ελύτης, ένα αγόρι και μια γάτα

ΕΛΥΤΗΣ  (2/11/1911-18/3/1996) «Καλησπέρα» τραύλισα με φωνή εντόμου. «Μοιάζεις με τον Ρεμπώ» μου είπε με ολύμπιο χαμόγελο και μου έδωσε το χέρι. Ένιωσα να κοκκινίζω κολακευμένη, το ανόητο ον. Ώστε συνέκρινε…

1 Comment

Σακουφέ Αζάρ: Η φώτιση της πράσινης δαμασκηνιάς. Εκδ. Βακχικόν

Ιράν, 1979. Μετά την Ισλαμική Επανάσταση, η οικογένεια της δεκατριάχρονης Μπαχάρ εγκαταλείπει το σπίτι της στην Τεχεράνη, αναζητώντας ασφάλεια σε ένα μικρό χωριό ώστε να παραμείνει στη ζωή, αλλά και…

0 Comments

Ανδρέας Γεωργαλλίδης: Ακίνητη Σιωπή. Εκδόσεις Ίαμβος

Κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Αθήνα, από τον εκδοτικό οίκο Ίαμβος, η ποιητική συλλογή Ακίνητη Σιωπή, έργο του Ανδρέα Γεωργαλλίδη*. Στο οπισθόφυλλο παρατίθεται σύντομο σημείωμα από τον Άγγελο Ευαγγέλου, Επίκουρο Καθηγητή στο…

0 Comments

Αύγουστος Στρίνμπεργκ: Ένα κουκλόσπιτο. Εισαγωγή Ήρκος Αποστολίδης Εκδόσεις Gutenberg.

 Ίψεν ή Στρίντμπεργκ; Ποια η σχέση του εδώ Κουκλόσπιτου με το φερώνυμο δράμα του Νορβηγού αντίτεχνού του; «Το βιβλίο αυτό δεν καταπίνεται», λέει ο καπετάνιος Παλλ στη γυναίκα του, που του στέλνει…

0 Comments

Μαριλού Ολίβα: : Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΑΦΗΓΟΥΝΤΑΙ Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ, Η ΚΙΡΚΗ, Η ΚΑΛΥΨΩ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΗΡΩΙΔΕΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΙΚΟΥ ΕΠΟΥΣ. Μετάφραση: Κασαπίδης, Γιώργος. Εκδόσεις Κέδρος, 2023

Αν οι γυναίκες που συνάντησε δεν τον είχαν βοηθήσει, ο Οδυσσέας ίσως να ταξίδευε ακόμα. Η Οδύσσεια δεν είναι μόνο η ιστορία της περιπλάνησης και του νόστου ενός άντρα. Είναι…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης, Κων/νος Νικολάου, Βιογραφία ενός χεριού, εκδ. Περισπωμένη

Ξεχωριστή είναι η ποιητική συλλογή του Κων/νου Νικολάου με τον εμβληματικό τίτλο Βιογραφία ενός χεριού. Το χέρι, σύμβολο της ποιητικής γραφής, σηματοδοτεί τη δυνατότητα της διαρκούς ανασύνθεσης του ποιητικού υλικού…

0 Comments

Ελένη Λόππα: Τόλης Νικηφόρου, η καταγωγή των ηφαιστείων, εκδ. Μανδραγόρας, 2023

Ένα ακόμη κόσμημα αισθητικής και ποιητικής τέχνης προστίθεται στην πλουσιότατη ήδη συγγραφική παραγωγή του Τόλη Νικηφόρου, με την έξοχη, όπως πάντα, επιμέλεια της έκδοσης από την Τζέλα Ασπρογέρακα-Γρίβα και τον…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Γιάννης Ρηγόπουλος, Ut pictura poesis. Το «Εκφραστικό» σύστημα της ποίησης και ποιητικής του Κ. Π. Καβάφη. Εκδ. Σμίλη 1991

Ο συγγραφέας του βιβλίου με τον τίτλο Ut pictura poesis Γιάννης Ρηγόπουλος είναι πρώτα πρώτα φιλόλογος αλλά με διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης και ειδικότερα στην μεταβυζαντινή ζωγραφική με θέμα…

0 Comments