Έφη Φρυδά. Γυναίκα και Τέχνη (4ο μέρος). Η τιμή του έργου και η αξία του

Judith Jans Leyster (1609 –1660) Η περίπτωση της Judith Jans Leyster αποτελεί ένα ακόμα κραυγαλέο παράδειγμα των δυσκολιών και των προκαταλήψεων που ορθώνονταν στην πορεία της γυναίκας εικαστικού την εποχή της…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Ο Ευγένιος Ο’ Νηλ αυτοβιογραφούμενος

Η ζωή αρχίζει στο άλλο άκρο της απελπισίας                                                            Ζ. Π. Σαρτρ   ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΜΟΙΡΑ   Ο Ευγένιος Ο’ Νηλ είχε μια παράξενη μοίρα: η ζωή του συνοψίζεται ανάμεσα στα…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη: ΟΜΗΡΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ  VII Εἰς Διόνυσον (στ. 32-59) (σχ. 1) (Ο Διόνυσος στα χέρια των πειρατών) Σχ. 2

Με το που είπε αυτά, σήκωσε το κατάρτι και τα πανιά του καραβιού τραβώντας τα. Φύσηξε τότε αγέρας φουσκώνοντας το μεσιανό πανί, και γύρω τα σχοινιά αμέσως τεντωθήκαν· και νά,…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: ΣΑΡΑΓΗΝΗ του Τάσου Μπεκιάρη στο ΘΕΑΤΡΟ ARROYO – μία εκστατική παράσταση

Υπάρχει σύγχρονο θριαμβικό χοροθέατρο που συμφιλιώνει όλα τα γλωσσικά στρώματα και υποστρώματα καταργώντας τα στεγανά ανάμεσα σε ιδεολογίες, πεποιθήσεις, προκαταλήψεις και προκατασκευασμένες ιδέες. Ο μύθος σαφής, το «στόρυ» θολό, επίτηδες.…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Η Επίλυση Προβλήματος και το Κοάν του Ζεν

Αυτός που ξέρει δεν μιλά. Αυτός που μιλά δεν ξέρει.   Το λεγόμενο κοάν είναι πρόβλημα που δεν έχει ούτε λεκτικό ούτε λογικό αντίκρισμα και το χρησιμοποιεί ο Δάσκαλος του…

0 Comments

Χρήστος Αντωνίου: Μια συνομιλία με την Ιωάννα Λαδοπούλου-Παπαδοπούλου για το βιβλίο της Η Σαπφώ των Αθηνών (Ποιητικό θέατρο), Εκδ. Λειμών

(Η Ιωάννα Λαδοπούλου Παπαδοπούλου  γεννήθηκε στην Αθήνα  με καταγωγή από  την Ικαρία. Είναι  απόφοιτος  της Δραματικής  σχολής Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη,  κι έχει λάβει μέρος σε  σεμινάρια  για την αρχαία …

0 Comments

Φάνης Κωστόπουλος:  GEORGES  SIMENON – Αλήθειες και ψέματα

   Το θέμα αυτού του κειμένου με γυρίζει πίσω στα γυμνασιακά μου χρόνια, όταν την ώρα του μαθήματος των θρησκευτικών κρυφοδιάβαζα, ο αθεόφοβος, το περιοδικό Μάσκα του Απόστολου Μαγγανάρη. Ναι,…

0 Comments

Μαρία Τσάτσου: Δημήτριος Κουτρουμπής: ο γέροντας της Βουλιαγμένης

Η ζωή του Δημητρίου Κουτρουμπή μου ήταν γνωστή πολύ πριν γνωρίσω το πρόσωπό του. Από τις διηγήσεις της καθηγήτριας στο Αρσάκειο Ψυχικού και φίλης μου Βασιλικής Βώκα, ήξερα πως στη…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Με το βλέμμα στο μέλλον. Τρία κοντσέρτα∙ ένα φλάουτο, ένα βιολοντσέλο κι ένα πιάνο. Τρία νέα παιδιά κερδίζουν το θερμό χειροκρότημα του κοινού. 

Κόντρα στη συνήθεια – ένα μικρό εισαγωγικό έργο, ένα κοντσέρτο και μια συμφωνία-  η αυλαία των συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών άνοιξε για το 2022-2023 με τρία κοντσέρτα: για φλάουτο,…

0 Comments