Ανθούλα Δανιήλ: Χριστίνα Ι. Αργυροπούλου, Καζαντζακικά μελετήματα. Νίκος Καζαντζάκης ένας χαλκέντερος και πολύτροπος δημιουργός. Εκδ. Έναστρον 2020

Ο υπεράνθρωπος της νεοελληνικής μας πεζογραφίας συνάντησε την ιδανική μελετήτριά του στο πρόσωπο της Χριστίνας Ι. Αργυροπούλου, η οποία, αφού σταδιακά κατέκτησε όλους τους ρόλους στην εκπαιδευτική ιεραρχία διακρίνεται, καιρό…

0 Comments

 Δώρα Τζέμα: Ελευθερία Ακμούτσου, “Νέμεσις – Η κόρη της νύχτας». Εκδόσεις Υδροπλάνο.

 Ένα βιβλίο, με απίστευτη πλοκή, που θα μπορούσε να μπερδέψει ακόμη και την δημιουργό του. Κι όμως. Η συγγραφέας ξετυλίγει την περίπλοκη ιστορία με τόση μαεστρία, που δεν  αφήνει κενά…

0 Comments

Αναστάσιος Αγγ. Στέφος: Δημήτρης Γ. Κατσαφάνας, Η φιλοσοφία διά της ζωγραφικής. Η Σχολή των Αθηνών του Ραφαήλ και ο πλατωνισμός του Πλήθωνα στην Ιταλία. Εκδόσεις Παρουσία

Από τις εκδόσεις Παρουσία (κεντρική διάθεση Αρμός, Αθήνα) κυκλοφόρησε πρόσφατα, με τον παραπάνω εντυπωσιακό τίτλο, το εξαίρετο πόνημα, με θαυμάσιο εικαστικό υλικό (πίνακες και λαμπρά οικοδομήματα), του αγαπητού Λάκωνα συναδέλφου…

0 Comments

Φωτεινή Χρηστίδου: Γιάννης Κιντάπογλου – Εύα Στέφα, Ευριπίδη, Άλκηστις. Ο θάνατος του έγγαμου βίου ( Μια αιρετική ερμηνεία του μύθου ), Εκδόσεις Ρώμη, σελ. 118

                 Το βιβλίο του Γ. Κιντάπογλου και της Ε. Στέφα προσεγγίζει το γριφώδες δράμα του Ευριπίδη Άλκηστη και επιχειρεί μια σύγχρονη, αιρετική ερμηνεία…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης: Σεμίνα Διγενή,  Felicità, Κάπα Εκδοτική & Σεμίνα Διγενή

Είναι πραγματικά εξαιρετικά ενδιαφέρον όταν το θέατρο διασταυρώνεται με τον κινηματογράφο, ακροβατώντας παράλληλα οι δύο περιοχές πάνω σε ένα δυσεύρετο σασπένς σπάνιας λογοτεχνικής υφής και δύναμης. Η Διγενή χειρίζεται επιδέξια…

0 Comments

Ελένη Γερούση, Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης, «Το χιόνι των Αγράφων» Εκδόσεις Κίχλη

Ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο Ο Δημήτρης Ραυτόπουλος στο βιβλίο Εμφύλιος και λογοτεχνία παρατηρεί με αφοριστικό τρόπο ότι «στη λογοτεχνία, ο εμφύλιος πόλεμος δεν έγινε. Και όμως, τη ρήμαξε…

0 Comments

Αλέξανδρος Σάντο Τιχομίρ: Μῆνις: ένα καταγωγικό όριο του κόσμου;

«Μῆνιν ἄειδε, θεά, Πηληιάδεω Ἀχιλῆος[1]»: αυτό είναι το πρώτο νήμα του σαβάνου που υφαίνει ο Όμηρος σαν άλλη Πηνελόπη για τη μνήμη του τρωικού πολέμου. Και καθώς κάθε πόλεμος εσωκλείει…

0 Comments

Αγγελική Στεφανίδου: «Πώς πας παρακάτω»  

 Σου περισσεύουν δάκρυα συμπόνοια όνειρο γυρνάς το κεφάλι στο κακό την πλάτη στο δυσοίωνο ακούραστα ελπίζεις αποκοιμιέσαι με στρωσίδι τα βιβλία η πόρτα σου ορθάνοιχτη Στην αγκαλιά και το φιλί…

0 Comments

Θανάσης Τριανταφύλλου – Ένα ποίημα

Αρχή της απροσδιοριστίας   Καταγράφει χιλιόωρα αναζητήσεων, χωρίς, ενίοτε, ν’ ανακαλύψει κάτι. Σκιαγμένο, αδύναμο αγρίμι σε κλουβί γράφει χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων χωρίς να βλέπει τίποτε το καινούριο.   Εγκλωβισμένος, θαρρείς!…

0 Comments