Μαρία Βέρρου: Τα μανικετόκουμπα
Πρώτος έφυγε ο πατέρας μου. Καθώς όμως πέθανε η μάνα μου, όλα τελείωσαν και η ζωή μου πήρε άλλη στροφή. Το σώμα μου ήταν τρομοκρατημένο από την απώλεια. Έπρεπε να…
Πρώτος έφυγε ο πατέρας μου. Καθώς όμως πέθανε η μάνα μου, όλα τελείωσαν και η ζωή μου πήρε άλλη στροφή. Το σώμα μου ήταν τρομοκρατημένο από την απώλεια. Έπρεπε να…
Η μέρα της συγκομιδής, ένας όρκος σιωπής (σπαράγματα) Μελάνι ξεχείλισε ο όρκος, περγαμηνή γεμάτη αίμα ανάμεσα στα σύμβολα το ξόρκι της. Αμέτοχος από τη διαδικασία, το σώμα του…
Το όνομα μου είναι Τζόναθαν. Η μητέρα με φώναζε Τζο. Όλη την μέρα ήταν σκυμμένη πάνω από το καλάθι με τα χρωματιστά νήματα και έπλεκε για μένα ζακέτες, σκουφιά, κασκόλ.…
2000 Μονάχα εσύ θα μπορούσες να με καταλάβεις Αυτό που μας ενώνει, η γύμνια απέναντι στην δυσμορφία της αλήθειας Τα ιδανικά και οι ουτοπίες δεν μας συγκινούν τις χλευάζουμε…
Το φροϋδικό μοντέλο ερμηνείας του μηχανισμού της καλλιτεχνικής δημιουργίας και των δημιουργικών διανοητικών δραστηριοτήτων γενικότερα, βασίζεται σε ένα ισχυρό σημείο εκκίνησης: την αίσθηση του «ανικανοποίητου ή της δυσφορίας» που κατακλύζει…
Έφυγε αρχές Οκτώβρη, τον μήνα «των παγωμένων σταφυλιών», όμως είναι πάντα εδώ, να μάς θυμίζει τα δύσκολα χρόνια της Μεταπολίτευσης, τις διαδρομές πάνω κάτω στην Πατησίων. Είναι η ποιήτρια του…
Η Ρούλα Πατεράκη προσέγγισε την Μικρασιατική καταστροφή εστιάζοντας στις μικροϊστορίες ανθρώπων που φέρουν στο σώμα τους το αποτύπωμα της τραγωδίας. Ένα ίχνος αίματος στα πρόσωπα των ηθοποιών ήταν το εξωτερικό…
Το σύνθημα αυτό προέρχεται από την Ισπανία και αρχικά αποτελεί στοιχείο σύνθεσης σε σφραγιδόλιθο στον οποίο είναι χαραγμένες οι Ηράκλειες Στήλες του Γιβραλτάρ, που φέρουν την επιγραφή ‘ne plus ultra’.…
«Ανάμεσα στη λεπτή άκρη του χρωστήρα και στο ατσάλι του βλέμματος» [Φουκώ] Το θέαμα αποκαλύπτεται, ξεδιπλώνεται σ’ όλο του το βάθος φανερώνοντας το μεγαλείο του αν και συνεχίζει να κρύβει…
Η Αθήνα ελευθερώθηκε στις 12 Οκτωβρίου 1944. Για τον εορτασμό αυτής της επετείου γεννήθηκε ένα Λεύκωμα-Αφιέρωμα. Για το λεύκωμα αυτό συνεργάστηκαν: το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό…
Το λαϊκό θέατρο επιβιώνει και μετά τις ταινίες του Φίνου και μετά την αθηναϊκή επιθεώρηση. Η περιγραφική σχηματικότητα και το υπερπαίξιμο ως αντίδοτο στην επαπειλούσα κατάθλιψη των καιρών και των…
Μα ναι, κι εγώ, σε ώρα ανάγκης Τα παιδικά μου χρόνια είχα βάλει ενέχυρο Από το πρώτο μέχρι το ενδέκατο Έτσι, όπως όλοι, τράφηκα, ντύθηκα, μορφώθηκα- Τώρα τα παίρνω λίγα…