Φραντς Κάφκα «Ένας καλλιτέχνης της πείνας», Μετάφραση: Θοδωρής Τσομίδης, Επίμετρο: Θανάσης Τριαρίδης, εκδ. Gutenberg, σελ. 168

UNGEZIEFER: Ο Κάφκα είναι ένας παραβολέας – ένα αφηγηματικό παράσιτο που μπαίνει στο μυαλό σου και μιλάει πάνω στα λόγια της ηθικής σου συνείδησης: πάνω στον Γιαχβέ, πάνω στον Χριστό,…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα – 86 χρόνια από τον θάνατό του

Ο Φεδερίκο δελ Σαγράδο Κοραθόν δε Χεσούς Γαρθία Λόρκα (Federico del Sagrado Corazón de Jesús García Lorca, γεννήθηκε στο Φουέντε Βακέρος στις 5 Ιουνίου 1898 και δολοφονήθηκε στο Βιθνάρ στις 19 Αυγούστου…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Το αίνιγμα του χαμένου θεού, του Χριστόφορου Χριστοφή στο Θέατρο Κατίνα Παξινού,  στο Αττικό Άλσος

  Ο Χριστόφορος Χριστοφής, «μετά δύο προηγούμενες μεγάλες παραστάσεις (Ευριπίδης Μαινόμενος και το Κάλεσμα του Προμηθέα – 1821, για την οποία του απονεμήθηκε φέτος το Βραβείο Κάρολος Κουν), παρουσιάζει ένα έργο…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Ευριπίδης Λασκαρίδης – OSMOSIS, ΤΟΥΡΝΕ, στην Μικρή Επίδαυρο (που έγινε ακόμα πιο …μικρή), αλλά και …αλλού.

 Μετά τα Ελευσίνια Μυστήρια κι αφού είχαν αντικρύσει οι νεοφώτιστοι την «αγέλαστον πέτραν» έπρεπε να επανέλθουν στα καθ’ ημάς. Έτσι, τους περιμέναν πόρνες, μαστροποί, θεατρίνοι, σαλτιμπάγκοι, μίμοι, μιμάδες, τραγουδιστές και…

0 Comments

ΠΛΑΤΩΝΑ Νόμοι (σχ. 1) 731c – 732b, Απολογία Σωκράτους ΧΧΧΙΙΙ Ε (Περί φιλαυτίας και αυτοσυνειδησίας) Μετάφραση: Γεωργία Παπαδάκη  

 Σχ. 2       Το μεγαλύτερο κακό απ’ όλα είναι έμφυτο στις ψυχές των περισσότερων ανθρώπων, και καθώς ο καθένας το συγχωρεί στον εαυτό του, δεν αναζητεί κανέναν τρόπο για να…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Κοσμάς Πολίτης, ένας κοσμοπολίτης μοντερνιστής

«Μια σκιά που περπατάει είναι η ζωή και τίποτ' άλλο, ένας φτωχός θεατρίνος που πάνω στη σκηνή για λίγο κάνει τα σκέρτσα του κι έπειτα μήτε ξανακούγεται, είν' ένα παραμύθι…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Οι Νήσοι των Μακάρων και η Αναφορικότητα της Ύπαρξης -Πλαίσιο Αναφοράς

Οι Νήσοι των Μακάρων υπάρχουν;   Πλαίσιο Αναφοράς   Όπως είδαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση (13/8), ο σύγχρονος του Άνσελμ, Gaunilo, διαμαρτύρεται για το οντολογικό επιχείρημα προβάλλοντας την άποψη ότι…

0 Comments

Δρ. Κοσμάς Κοψάρης: Δεκαπενταύγουστος του Κων/νου Γιάνναρη, κριτική της ταινίας.

Το να βρίσκεται κανείς στην κεντρική αρτηρία του Αυγούστου, τιμώντας την κοίμηση της Θεοτόκου, αισθάνεται απέραντη θρησκευτική ευλάβεια αλλά και μια ενδόμυχη πίστη. Μια ελπίδα σε μια εσωτερική αναγέννηση με…

0 Comments

Συνέντευξη της Μαρίας Πατακιά στον Κοσμά Κοψάρη

Κ.Κ. : Τι σημαίνει για σάς ποίηση, από πότε αρχίσατε να γράφετε; Μ.Π. :. Η ποίηση είναι ο τόπος όπου ευδοκιμούν οι αισθητικές - ψυχικές και πνευματικές συναντήσεις. Είναι η…

0 Comments

Ανθούλα  Δανιήλ: Αναστάσιος Αγγέλου Στέφος: Γεωργίου Δροσίνη «Φωτερά σκοτάδια» – Λαμπρά συνθέματα στη ζοφερή ατμόσφαιρα. Εκδ. Σύλλογος «Οι Φίλοι του Μουσείου Γ. Δροσίνη», Κηφισιά 2022

 Ο Αναστάσιος Α. Στέφος, για του οποίου τους πολλούς τίτλους και τις ιδιότητες έχουμε μιλήσει πολλές φορές, έγινε πλέον ειδικός και από τους καλύτερους Δροσινολόγους, εφόσον τα τελευταία χρόνια εργάζεται…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης, Βιβή Κοψιδά-Βρεττού, Χρηματιστήριο Εποχών: Χαΐκού για πέντε γένη ανθρώπων, εκδ. Βακχικόν,

 Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο ποιητικό βιβλίο της Βιβής Κοψιδά-Βρεττού. Για να είμαι απόλυτα ακριβής θα μιλήσω για τον απόηχο αυτής της συλλογής, τον βαθύ και ουσιαστικό της αντίκτυπο στην…

0 Comments

Κλεονίκη Δρούγκα: Μια κριτική ματιά στην ποίηση των: Κώστα Α. Κρεμμύδα και Τριαντάφυλλου Η. Κωτόπουλου στο συλλογικό ποιητικό έργο  4×4

   Ίσως να μπορείς να ξεφύγεις από τις αμαρτίες σου με εκούσιο εγκλη/εισμό -  για λίγο Κλεονίκη Δρούγκα     1.  Ίσως να μπορείς να ξεφύγεις από τις αμαρτίες σου…

0 Comments