Ανθούλα Δανιήλ: Ο Αίας του Σοφοκλή στην Επίδαυρο 29 και 30  Ιουλίου 2022, σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη.

Ο Αίας είναι το αρχαιότερο έργο του Σοφοκλή, γράφτηκε το 450 π.Χ. όταν είχε ήδη περισσότερα από είκοσι χρόνια θητείας στη συγγραφή τραγωδίας. Το έργο έχει δύο διακριτά μέρη. Το…

0 Comments

Μαργαρίτα Παπαγεωργίου:  Jüri Talvet,  Ακόμα και η βροχή έχει ψυχή, μετάφραση: Μαγδαληνή Θωμά και  Madis Veldi, Οροπέδιο 2021  

«Από τους χωρισμούς μας η ζωή αρχινά»   Ο Εσθονός ποιητής Jüri Talvet μεταφράζεται στα ελληνικά για πρώτη φορά από την Μαγδαληνή Θωμά και τον Madis Veldi στις εκδόσεις Οροπέδιο…

0 Comments

Ανδρέας Καρακόκκινος: Ελένη Σακκά, Χρώματα Ελλιπή  (Εκδόσεις Το Σκαθάρι 2022)

Στη πρώτη της ποιητική συλλογή «Άφθαρτη ετικέτα» το 2021 η Ελένη Σακκά γράφει, μεταξύ άλλων στο πρώτο ποίημα - πρόλογο της συλλογής    « Γυμνές, ελεύθερες,/ αληθινές οι λέξεις,/κάτω από…

0 Comments

Ευτυχία – Αλεξάνδρα Λουκίδου: Φωτεινή Ψυρολιόλιου, ΑΝΙΑΤΗ ΑΝΟΙΞΗ, εκδ. Ρώμη 2020

Τι είναι η Άνοιξη; Ό,τι η ποίηση. Δηλαδή; Χωμάτινη, ανθισμένη, κελαηδιστή, ελπιδοφόρα, μάταιη. Έχει και ευωδιές; Μα είπαμε όπως η ποίηση. Έχει η ποίηση ευωδιές; Τι δεν έχει; Αν βέβαια…

0 Comments

Κώστας Λογαράς: Άρης Μαραγκόπουλος,  «Αγαπημένο Βρωμοδουβλίνο, Τόποι και Γλώσσες  στο Ulysses του Τζέιμς Τζόις». Εκδόσεις Τόπος,  2022

                Ένας ταξιδιωτικός χάρτης για να ταξιδέψεις με ασφάλεια στις σκοτεινές σελίδες του  τζοϊσικού κόσμου.  Τριακόσιες σελίδες με φωτογραφικό υλικό που αφορά τους τόπους,  τα πρόσωπα, τους δρόμους…

0 Comments

Αναστασία Ν. Μαργέτη: Παύλος Δ. Πέζαρος, Ο αχός κι ο βυθός (ΚΕΔΡΟΣ, 2016).

Ο Παύλος Πέζαρος  έχει εκδώσει στο παρελθόν τρεις ποιητικές συλλογές: «Οσμές από ιώδιο» (Ηριδανός, 1982), «Γεύση αρμύρας» (Θεωρία, 1986), «Η σταδιακή οξείδωση της αφής» (Τα Τραμάκια, 1990). Οι τίτλοι τους…

0 Comments

Κωνσταντίνος Γεωργίου: Λίλλυ Κοτσώνη, 360 μοίρες εκτός (Εκδόσεις Ιωλκός, 2022)  

Η ποίηση εντός μας        Οι “360 μοίρες εκτός” είναι το δεύτερο βιβλίο της ποιήτριας Λίλλυς Κοτσώνη. Όλο το νοηματικό βάρος του τίτλου της ποιητικής συλλογής μεταπίπτει εμφατικά στο…

0 Comments