Μαρία Τσάτσου: ΔΙΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ

        Όταν περνάει κανείς μπροστά από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, πρώην Εργοστάσιο Ζυθοποιίας Φιξ, του έρχονται στο μυαλό διάφορα ερωτήματα. Φαίνεται ότι από την στιγμή που ανακοινώθηκε το γκρέμισμα…

0 Comments

Παυλίνα Παμπούδη: Η Ποίηση και το υλικό της: η πολλαπλή πραγματικότητα

Πιστεύω πως όλοι ενοικούμε σε μια  πολλαπλή πραγματικότητα, η οποία διαρκώς μας διαμορφώνει και την οποία διαρκώς διαμορφώνουμε. Επίσης, θεωρώ αυτονόητο πως όλοι,  ανεξαιρέτως, διαθέτουμε και διαχειριζόμαστε μια πολλαπλή προσωπικότητα.…

0 Comments

Χρύσα Ευστ. Αλεξοπούλου: Βασίλειος Π. Βερτουδάκης, Ο Υπερίων στα ερείπια των Αθηνών, Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ Ο FRIEDRICH HOELDERLIN,  εκδ. ΠΕΡΙΣΠΩΜΕΝΗ, Αθήνα 2021, σ. 167.

        Η παρούσα έκδοση προσφέρει στο αναγνωστικό κοινό τη γνωριμία με  ένα έργο υψηλών προδιαγραφών, αφενός γιατί  παρουσιάζει ένα εμβληματικό κείμενο και τον δημιουργό του, ενταγμένα στο ευρύτερο πνευματικό κλίμα…

1 Comment

Φίλιππος Φιλίππου: Χρύσα Κοντογεωργοπούλου, Αγρώστις, Εκδόσεις 24 γράμματα, 2022, σελ. 172

                             Αγροί, στάχυα, θερισμός   Ενδεχομένως, πολλοί, όπως ο γράφων, αγνοούν τη σημασία της αρχαίας λέξης «αγρώστις», η οποία βεβαίως σχετίζεται με τον αγρό, το χωράφι. Έρχεται τώρα η Χρύσα…

0 Comments

Κώστας Γιαννόπουλος: 100 χρόνια «Οδυσσέας» του Τζόυς  [1922-2022] ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ

Πολιτικές πεποιθήσεις   Ο Τζόυς δεν είχε πολιτικές πεποιθήσεις στις οποίες να είναι πιστός. Φλέρταρε με τον σοσιαλισμό αλλά και με τα έργα των αναρχικών, του Προυντόν και του Μπακούνιν.…

0 Comments

Αναστάσιος Στέφος: ΜΝΗΜΗ ΜΑΡΙΝΑΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ – ΠΛΑΚΑ (1939-2022)

            Στις 13 Ιουνίου 2022 έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή, μετά από σύντομη ασθένεια, η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, η μακροβιότερη διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης και η πρώτη γυναίκα καθηγήτρια…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη: ΦΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΡΦΟ (ΜΟΥ)

      Η παραπάνω παροιμιακή φράση, που σημαίνει «εμπιστεύομαι, βοηθώ άνθρωπο ύπουλο ο οποίος θα αποδειχθεί αχάριστος ή εχθρός μου», μας έρχεται από τους αρχαίους χρόνους  και είναι παρμένη από τους…

0 Comments

Γιούλη Ζαχαρίου: “Η Χαμένη Σκηνή” Zhang Yimou.

Όταν πριν ένα περίπου χρόνο είδα κάπου τυχαία τη φωτογραφία που κοσμεί την αρχή του άρθρου, δεν είχα ιδέα για την προέλευση της. Οι παλιές κινηματογραφικές μηχανές, οι μπομπίνες και οι…

0 Comments

Victor Hugo: H Παναγία των Παρισίων. Βιβλίο Τέταρτο, Κεφάλαιο Τρίτο σελίδες 193-196 από την Έκδοση Classiques de Poche, Librairie Générale Francaise 1972 Εισαγωγή: Jean Maurel, Σημειώματα του ιδίου του Victor Hugo, του Φεβρουαρίου του 1831, και του Οκτωβρίου του 1832. Μετάφραση: Μαρία Τσάτσου

------------- Αυτό που αγαπούσε πριν απ’ όλα στο μητρικό οικοδόμημα, αυτό που ξυπνούσε την ψυχή του και την έκανε ν’ ανοίγει τις φτωχές φτερούγες της που τις κρατούσε τόσο αξιοθρήνητα…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: Η λαϊκή παράδοση στο έργο του Σεφέρη.  

Μέσα σε μια εποχή που η ψηφιακή τεχνολογία έχει καταργήσει τα σύνορα επικοινωνίας και ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει ασύλληπτα γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών, ο λόγος για την πνευματική παράδοση…

0 Comments