Αρχοντούλα Διαβάτη: Δυο ποιήματα

  ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ   Είμαι μια αίθουσα αναμονής Δημόσιου Νοσοκομείου με ανοιχτή την τηλεόραση στα πρωινάδικα μπροστά στα μάτια ανθρώπων κουρασμένων που περιμένουν για χημειοθεραπεία. Χειμώνας, κι η πόρτα όλο…

0 Comments

Ρόουζμαρι Κατάκαλος: ΤΟΠΙΟ ΑΟΡΑΤO – Μτφρ: Μαρία Τσάτσου

   Φόρος τιμής στην Ροζάριο Καστελλάνος[1]   Η Ροζάριο δεν έζησε αρκετά στην ψηφιακή εποχή μας και ασφαλώς δεν είδε ούτε ονειρεύτηκε οθόνες σε κάθε χέρι[2], ούτε πλημμύρες[3] στα κεφάλια…

0 Comments

  Ανθούλα Δανιήλ: Το δαχτυλίδι

  Την αφορμή μού έδωσε ο Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911), ο τελευταίος μεγάλος συμφωνιστής,  υστερο-ρομαντικός,  μουσικός.  εκκεντρικός, μοντερνιστής, με το ληντ «Το κορίτσι με το δαχτυλίδι». Ο Μάλερ πέθανε νωρίς. Όπως  έγραψε…

0 Comments

Μαρία Σμαράγδα Σκούρτα: “Βυζαντινές Μεταγραφές. Κήποι όλο φως”. Έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Στην έκθεση της Μαρίας-Σμαράγδας Σκούρτα «Βυζαντινές μεταγραφές. Κήποι όλο φως», στους χώρους του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, εκτίθενται δύο σειρές έργων εμπνευσμένων από την εμβληματική μεγαλοπρέπεια της βυζαντινής τέχνης. Η…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Μία «Άλκηστη» τελείως κωμική, δίχως ίχνος δράματος, «tragic!!!», σε απλά ελληνικά.

 Ο Ευριπίδης καινοτομώντας έγραψε αντί για σατυρικό δράμα [με ύψλιον] μία τραγικωμωδία που διέφερε από τις άλλες «τραγωδίες με αίσιον τέλος» (Ελένη, Ίων) ως προς το έντονο γελοιογραφικό στοιχείο. Ακόμα…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Η Άλκηστις του Ευριπίδη ως  κλόουν του Γιόχαν Σίμονς. Στο Φεστιβάλ Επιδαύρου, 1-Ιουλίου 2022 σε συνεργασία με το Schauspielhaus Bochrum – Σε γλώσσα ολλανδική

 «Μ’ αρέσουν τ’ αμφιθέατρα». / Η αχιβάδα γέμισε αμέσως / και χαμήλωσε το φως στη σκηνή/ όπως για κάποιο περιώνυμο φονικό                                                     ( Γιώργος Σεφέρης, «Επί Σκηνής» Β΄) Η κυρία…

0 Comments