Ανθούλα Δανιήλ: Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλος, Στα κύματα της τάξης και της θάλασσας, Επιμέλεια Μανώλης Μ. Στεργιούλης, Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Χαλκίδας, 2021

Ο Νίκος Διονυσίου Τριανταφυλλόπουλος ή Ν.Δ. Τριανταφυλλόπουλος, όπως συνηθίσαμε να τον αποκαλούμε, γεννήθηκε στο Διδυμότειχο, σπούδασε Φιλολογία στην Αθήνα και ζει μόνιμα στη Χαλκίδα. Τόσο μόνιμα ώστε να τον θεωρούμε…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Κρείττον Σιγάν   

Ο άνθρωπος από τη φύση του έχει τάση ολοκλήρωσης, θέλει να είναι ακέριος και ισορροπημένος. Βέβαια, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα ανθρώπινα, και αυτή η τάση διαστρέφεται και η κατάσταση…

0 Comments

Κωστής Ζ. Καπελώνης: Ποιά είναι η αξία των αξιών;

Έχω μια διαταραγμένη αντίληψη για το τι είναι καλλιτεχνικό έργο, τι σημαίνει  πνευματική δημιουργία και τι πνευματική ιδιοκτησία. Θεωρώ ότι το καλλιτεχνικό έργο δεν είναι υλικό αγαθό, επομένως η διακίνησή…

0 Comments

Έφη Φρυδά: Παντοπωλείο. (Για ό,τι χάνεται σ’ αυτή την πόλη. Μια αλληγορία, ένας αστικός μύθος και μια απίστευτη αλήθεια)

Σε μία περίοπτη γωνιά της πόλης μας, στο τσακίρ κέφι της κίνησης, στο καλύτερο κομμάτι που διαθέτει το οικόπεδο Αθήνα-κέντρο, υπήρχε κάποτε ένα περιώνυμο παντοπωλείο. Όνομα και πράγμα, τα πάντα…

3 Comments

Γεωργία Παπαδάκη: ΚΥΚΕΩΝΑΣ

      Η λέξη «κυκεώνας» είναι ο νεοελληνικός τύπος του αρχαίου ουσιαστικού κυκεών (ὁ), το οποίο έχει διασωθεί ώς τις μέρες μας από τους ομηρικούς χρόνους. Σήμερα σημαίνει την ανάμειξη ανόμοιων…

0 Comments

Κώστας Γιαννόπουλος: Τριπλό πορτραίτο στο νερό- Μάρτυρες μιας ζοφερής εποχής, Β’ μέρος, Στη Σχολή του Μίσους.

Η ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΟΧΘΗ Στην άλλη όχθη ένας άλλος μεγάλος στυλίστας. Ένας λοξός, μανιοκαταθλιπτικός συγγραφέας. Ένας γιατρός. Γιατρός των φτωχών. Ένας μανιακός που αποφοίτησε από τη Σχολή του Μίσους. Ένας μισάνθρωπος…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Θέατρο ΕΛΕΡ, Βelle Εquipe, μια παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Grégory Reibenberg, σε σκηνοθεσία Μάρθας Μπουζιούρη.

Το «θέατρο ντοκιμαντέρ» στα καλύτερά του!!!       Σπανίως απολαμβάνω το πολιτικό θέατρο που βασίζεται σε ντοκουμέντα, όμως εδώ η μυθοπλαστική διαδικασία οδηγούσε σε συναρπαστική αφήγηση μουσικού τύπου με…

0 Comments

Θανάσης Τριανταφύλλου:  Σκέψεις για ένα βιβλίο κι ένας συναφής επίλογος (Αχιλλέας Κυριακίδης ΕΛΓΚΑΡ, εκδ. Πατάκη, 2021)

Για τον τίτλο του βιβλίου και άλλα τινά Ως πρόλογο -μη δηλωμένο έτσι, ωστόσο, από τον ίδιο τον συγγραφέα- στο τελευταίο του βιβλίο με τίτλο ΕΛΓΚΑΡ (Είκοσι τέσσερις παραλλαγές), εκδόσεις…

0 Comments

Λένη Ζάχαρη: Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής και… παραγωγή «λογοτεχνών»

Πολύ συχνά συμβαίνει το εξής φαινόμενο: λαμβάνουμε μηνύματα από υποψήφιους συνεργάτες οι οποίοι, στο βιογραφικό τους,  προβάλουν ως «προσόν» το γεγονός ότι παρακολούθησαν μαθήματα δημιουργικής γραφής – ή και μόνο…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη: Η γυναίκα και ο γυναικείος λόγος στον Ευριπίδη, Εκδόσεις 24 Γράμματα, 2022

Ο Ευριπίδης υπήρξε δεινός ψυχολόγος, βαθύτατος γνώστης της ψυχής, κυρίως της γυναικείας. Η ανατομική ματιά του στον εσώτατο ψυχικό κόσμο των ηρωίδων του και οι οξυδερκείς απεικονίσεις του των ανθρώπινων…

0 Comments

Λίζα Διονυσιάδου:  Κώστας Γιαννόπουλος, «Ένα Καλοκαίρι Στο Καδακές 1929», εκδόσεις Λέμβος

ΕΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΟ ΚΑΔΑΚΕΣ O Κώστας Γιαννόπουλος αυτή τη φορά μας οδηγεί στο Καδακές του 1929, ένα ψαροχώρι της βόρειας Καταλονίας, που λάτρευε ο Σαλβαντόρ Νταλί. Εκεί, ο εκκεντρικός Νταλί…

0 Comments

Έμιλυ Ντίκινσον: Αυτό είναι το γράμμα μου στην Οικουμένη, Εισαγωγή, σχόλια, Μετάφραση: Χάρης Βλαβιανός, Εκδόσεις Πατάκη

Αυτό είναι το γράµµα µου στην Οικουµένη Που ποτέ δεν έγραψε σε Μένα – Τ’ απλά Νέα που η Φύση µού είπε – Με τρυφερή Μεγαλοπρέπεια Το Μήνυµά της το…

0 Comments