Ελένη Λόππα: Δέσποινα Καϊτατζή-Χουλιούμη, Ο τόπος μέσα μας, εκδ. Αρμός, 2020

 Στο βιβλίο, Ο τόπος μέσα μας, της Δ.Κ.Χ. περιλαμβάνεται ένας μεγάλος αριθμός διηγημάτων, πενήντα συνολικά, με τον πολύσημο και πολυσήμαντο τίτλο τους. Ο  τόπος ως γενέθλιος χώρος, ως πατρίδα, αλλά…

0 Comments

Κατερίνα Χ. Παππά: Γιόζεφ Ροτ: Ο σταθμάρχης Φαλλμεράυερ,  Μτφρ: Μαρία Αγγελίδου, Επίμετρο: Ναντίν Γκόρντιμερ, Εκδόσεις Άγρα

Όπως πληροφορούμαστε από το οπισθόφυλλο του βιβλίου τόσο ο  Μάικλ Χόφμαν όσο και η  Ναντίν Γκόρντιμερ θεωρούν τον «Σταθμάρχη Φαλλμεράυερ» - που δημοσιεύτηκε το 1933, τον πρώτο χρόνο της κυριαρχίας…

0 Comments
Read more about the article Τασούλα Γεωργιάδου:»  Ζωή Κατσιαμπούρα, «Οδός ΑΝΩ ΚΑΤΩ», εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ-Νίκας, 2021.
smart

Τασούλα Γεωργιάδου:»  Ζωή Κατσιαμπούρα, «Οδός ΑΝΩ ΚΑΤΩ», εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ-Νίκας, 2021.

Σαράντα καλοδουλεμένα αφηγήματα περιλαμβάνει η πρόσφατα εκδοθείσα, από τις εκδόσεις Νίκας, συλλογή Οδός ΑΝΩ ΚΑΤΩ της Ζωής Κατσιαμπούρα. Τρίτο κατά σειρά βιβλίο της συγγραφέα, μας φέρνει στο σήμερα. Στο πρώτο…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Εκθαμβωτική «AΝΝΑ» στο Θέατρο Δρόμος.

Ρεσιτάλ υποκριτικής    Σύμφωνα με το περίφημο «Παράδοξο τού Diderot» (Ντιντρό προφέρεται, το δεύτερο e είναι άφωνο) για να αντέξει την συναισθηματική φόρτιση ο υποκριτής/ηθοποιός και να είναι λειτουργικός (να…

0 Comments

Γιώργος Κεντρωτής: Ποδηλατα και ποδηλάτες – περί μεταφράσεως ο λόγος, Εκδόσεις Gutenberg

Η μετάφραση, ως καθολική πρακτική λόγου και ως επιτελούμενο έργο του κάθε ξεχωριστού μεταφραστή, αποτελεί έγχρονη μιμητική επανάληψη. Ο μεταφραστής, ως διαχειριστής αλλότριου λόγου, αναδεικνύεται σε πολυμήχανο μηχανικό της γλώσσας…

0 Comments

Θανάσης Γκαϊφύλλιας:  Ο Καραγκιόζης και η αυθαίρετη παράγκα – (προδημοσίευση)

Έργο οικολογικό και αυθαίρετο – Εικονογράφηση: Τάσος Τσούντος   ΣΚΗΝΗ ΠΡΩΤΗ: ΟΙ ΑΠΡΟΣΚΛΗΤΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ   (Μουσική καθώς ανάβουν τα φώτα του μπερντέ και αριστερά βλέπουμε την άθλια παράγκα του Καραγκιόζη…

1 Comment

Γεωργία Παπαδάκη: ΠΕΘΑΙΝΩ ΣΤΑ ΓΕΛΙΑ  ‒ ΠΕΘΑΙΝΩ ΑΠΟ ΦΟΒΟ

    Οι παραπάνω δύο φράσεις που δηλώνουν ότι το εκφραζόμενο από το ουσιαστικό συμβαίνει σε υπερβολικό βαθμό είναι κληρονομημένες από την αρχαιότητα.     Η πρώτη απαντά ήδη στην ομηρική Οδύσσεια. Για την…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: «Η ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ» στο θέατρο Σταθμός.

Ναι, είναι σημαντική η σύγχρονη δραματουργική παραγωγή της φιλικής γείτονος χώρας Αλβανίας, δείγμα της οποίας είδαμε μετά χαράς και εκπλήξεως περισσής στο πάντα ενημερωμένο και επίκαιρο ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΑΘΜΟΣ σε σκηνοθεσία…

0 Comments