Λένη Ζάχαρη: Χρυσάνθη Ιακώβου,  «Lacrimosa», εκδόσεις Βακχικόν, Αθήνα 2021

«Lacrimosa» ονομάζονται οι τελευταίες στροφές (18η και 19η) του λατινικού ύμνου Dies Irae γνωστού από τη χρήση του παλαιότερα στη νεκρώσιμη ακολουθία της ρωμ/καθολικής Εκκλησίας. Το κείμενο αναφέρεται στην ημέρα…

0 Comments

Λένη Ζάχαρη: «Τ’ αρχινισμένο σύνθημα πάντα θα μένει/ ΔΕΝ θα περάσει ο φασισμός!!!»

Ένας χρόνος μετά την ιστορική δίκη και καταδίκη του φασιστικού μορφώματος της Χρυσής Αυγής που δυστυχώς βρέθηκε ως κόμμα και στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Αυτοί που ευθύνονταν για εγκληματικές ενέργειες, για…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: Διονύσιου Σολωμού Η Γυναίκα της Ζάκυθος σε σκηνοθεσία: ‘Αντζελα Μπρούσκου – από 4 Οκτωβρίου στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον

Πιθανή εσω-εξωστρέφεια χαρακτηρίζει την συνολική σκηνοθετική και ερμηνευτική εργασία της μοναδικής κι ανεπανάληπτης Άντζελας Μπρούσκου, που ζει σαν κοσμοκαλόγερος, ασυμβίβαστη και ανένταχτη, απροσδιόριστη και απρόσιτη, αλλά όχι και απροσάρμοστη στα…

0 Comments

ΕΥΡΙΠΙΔΗ Ἴων (βλ. σχ. 1) στ. 881-922 – Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

[…]          Ω συ, γιε της Λητώς, εσύ που στης εφτάχορδης          κιθάρας τον ήχο τραγουδάς,          καθώς εκείνη αντιλαλεί μέσ’ απ’ το άψυχο          το καύκαλο2 του ζώου των…

0 Comments

Κωνσταντίνος Μπούρας: ΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠ’ Τ’ ΑΣΤΕΡΙΑ του Τηλέμαχου Τσαρδάκα – για 4ο Χρόνο στο Σύγχρονο Θέατρο

Το θαύμα του αρχετυπικού ντουέτου: αρσενικό-θηλυκό, γιν-γιανγκ   Φαίνεται πως η οικονομική και η υγειονομική Κρίση είχε μια τουλάχιστον παράπλευρη ωφέλεια: την επαναφορά στο ουσιώδες και στο ουσιαστικό. Χάριν λιτότητος…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Καταστροφικές Προβολές

τοῦ δὲ λόγου τοῦδ᾽ ἐόντος ἀεὶ ἀσύνετοι γίνονται ἄνθρωποι καὶ πρόσθεν ἢ ἀκοῦσαι καὶ ἀκούσαντες τὸ πρῶτον.  Ηράκλειτος   Στην Πολιτική Οι ψυχολογικές προβολές που προσελκύουν οι πολιτικοί, δηλαδή η…

0 Comments

Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Η Μαρίνα Καραγάτση φιλοτεχνεί μια οιονεί βιογραφία των γονιών της: της ζωγράφου Νίκης Καραγάτση και του συγγραφέα Μ. Καραγάτση

''Αυτό το οποίο κυρώνει την συγγραφική ιδιοφυΐα του Καραγάτση δείχνει [με το δάχτυλο προτεταμένο] τον ιδανικό τρόπο ανάγνωσης. Βγάζουμε εισιτήριο και ταξιδεύουμε για το σύμπαν του κειμένου με σκοπό να…

0 Comments

Μάρθα Χριστοφόγλου: Τεχνικές παραπληροφόρησης

Όλες ανεξαιρέτως οι τέχνες, αλλά πάνω απ’ όλα η τέχνη της επιβίωσης, διατηρούν στενές σχέσεις με τη μίμηση, την απάτη και το ψέμα. Η συνηθέστερη μορφή εξαπάτησης στο ζωικό βασίλειο…

0 Comments

Μάρθα Χριστοφόγλου: Μερικά πολυμήχανα παράσιτα

Η ελληνική λέξη «παρά-σιτος» σήμαινε κάποτε αυτόν που τρώει κοντά σε κάποιον άλλο, όπως περίπου το «σύν-τροφος». Απέκτησε την αρνητική της σημασία πολύ νωρίς, πριν από το τέλος της κλασικής…

0 Comments

Χλόη Κουτσουμπέλη: Ελευθερία Θάνογλου: Ο θάνατος των πτηνών, εκδόσεις ΑΩ, 2021

«Χαίρε εσύ ω εύθυμο πνεύμα», είναι ο πρώτος στίχος του ποιήματος του Shelley που απευθύνεται σε μία γαλιάντρα. Από το περιστέρι του Αγίου Πνεύματος της Βίβλου, ως την Ωδή σε…

0 Comments

Ελένη Λιντζαροπούλου: Σπυριδούλα Αθανασοπούλου Κυπρίου, Έστω μία λέξη, για τη σχέση λογοτεχνίας και θεολογίας και το μυστήριο της ανάγνωσης, εκδόσεις Αρμός, Αθήνα 2021.  

Ακροβατούσα ανάμεσα στην θεολογία και την λογοτεχνία και ήρθαν η Ελένη Λαδιά, ο Δημήτρης Παπαδίτσας, η Κίρκη Κεφαλέα, ο Κώστα Αγόρας, η Σπυριδούλα (Ντένια) Αθανασοπούλου Κυπρίου… ήρθε ο Μπέκετ και…

0 Comments