Κωστής Ζ. Καπελώνης: Τα θέατρα είναι κλειστά

 Αγαπημένοι μου ηθοποιοί, τα θέατρα είναι κλειστά, τα θέατρα είναι κλειστά, τα θέατρα είναι κλειστά και σκοτεινά, σαν πεθαμένα. Ακατοίκητα. Χωρίς ανάσα θεατή και ιδρώτα ηθοποιού. Χωρίς φωνή, χωρίς χειροκρότημα...…

0 Comments

Χρ. Δ. Αντωνίου: ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ –  Ήτοι λόγος περί ελευθερίας, Εν Ιταλία 1806.

Καθώς το 2021 θα γιορτάσουμε την 200ή επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 νομίζω ότι σε πολλές περιπτώσεις ομιλητές και σχολιαστές θα αναφερθούν δικαίως στην «Ελληνική Νομαρχία παρά Ανωνύμου του…

0 Comments

ΠΡΟΦΙΛ~ ΑΝΦΑΣ~ ΤΕΤ Α’ ΤΕΤ με την Ελένη Ζιώγα

  ΠΡΟΦΙΛ  Με την Ελένη Ζιώγα μετράμε κάποια χρόνια γνωριμίας. Με αφορμή το θεατρικό έργο «Η Καρφίτσα» ή απλά μαθήματα επιβίωσης, από καιρό συζητούσαμε να κάνουμε μια κουβέντα και ...ήρθε…

1 Comment

ΞΕΝΟΦΑΝΗ (βλ. σχόλιο 1) αποσπάσματα -Μετάφραση Γεωργία Παπαδάκη

B15, B16              Όμως εάν τα βόδια και τα άλογα ή τα λιοντάρια είχαν χέρια,    για να μπορούνε με τα χέρια αυτά να ζωγραφίζουν    κι έργα να κάνουνε…

0 Comments

  Κώστας Ξ. Γιαννόπουλος: Νίκος Καρούζος, Η νύχτα με συμφέρει, Β’ μέρος  

Δοκιμασία Το 1947 έφτασε να γνωρίσει κι αυτός τι σημαίνει νάσαι αριστερός εκείνη την εποχή. Εξορίζεται στην Ικαρία. Τα 21 του χρόνια δεν τα έχει συμπληρώσει ακόμη. Οι εξόριστοι έχουν…

0 Comments

Δημήτρης Γαβαλάς: Μικρές Οάσεις στην Έρημη Χώρα, C.G. Jung – T.S. Eliot – A. Toynbee

Ο Ελβετός  ψυχολόγος Γιούνγκ, ο Άγγλο-αμερικάνος ποιητής Έλιοτ και ο Άγγλος ιστορικός Τόινμπι είναι τρεις άνθρωποι που, στις απαρχές αυτής της ταραγμένης εποχής, αναζήτησαν καινούριο όραμα στα βάθη της ανθρώπινης…

0 Comments

Ασπασία Γκιόκα: Ο Γιώργος Σεφέρης, ο Νικήτα Χρουστσόφ και μια ιστορία από την Αμερική

Όταν το περασμένο καλοκαίρι διαβάσαμε στις εφημερίδες ότι πέθανε στις ΗΠΑ όπου ζούσε από το 1991 ο Σεργκέι Χρουστσόφ, γιος του Νικήτα Χρουστσόφ (1894-1971), θυμηθήκαμε την ιστορία που αναφέρει ο…

0 Comments

Χρίστος Δάλκος: Ο γραφικός κύριος  Αδαμάντιος Κοραής

Μοῦ ᾿πεσε πρό ἡμερῶν στήν ἀντίληψη ἡ προτροπή τοῦ γνωστοῦ γλωσσαμύντορα κυρίου Ἀδαμάντιου Κοραῆ πρός τόν δόλιο τόν φίλο του τόν Πρωτοψάλτη, τήν ὁποία μεταφέρω αὐτούσια, γιά νά διαπιστώσετε μέ…

0 Comments

Διαμαντής Αξιώτης: Ηλίας Κεφάλας: «Στο φτερό, …διηγήσεις του λογοτεχνικού περιθωρίου», εκδ. Αρμός 2020 και «Τα χάικου των αιώνιων εποχών», ποίηση, εκδ. Λογείον 2020.

Διηγήσεις του λογοτεχνικού περιθωρίου και ανθολόγιο αιώνιων εποχών    Ο πολυγραφότατος ποιητής-πεζογράφος-δοκιμιογράφος μελετητής Ηλίας Κεφάλας τόλμησε, εν μέσω εποχής ισχνών αγελάδων, να εκδώσει δύο εκ διαμέτρου αντίθετα μεταξύ τους βιβλία.…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Σάρα Θηλυκού, Στον Κήπο Γυναίκα, Αθήνα 2020

Σύμφωνα με παλαιότερη της δημοσίευσή της η Σάρα Θηλυκού φαίνεται πως αποδέχεται την άποψη του Northrop Frye που «ταυτίζει τον χειμώνα με τη σάτιρα, την άνοιξη με την κωμωδία, το καλοκαίρι…

0 Comments

Βασίλης Πανδής: Λητώ Αλεξάκη, Οι ανέκδοτες σκηνοθετικές οδηγίες του Ιάκωβου Πολυλά για τον Αμλέτο (1889) και η κριτική του μεταφράσματος από τον J.S. Blackie (1891), εκδ. Σαΐτης, 2020.

Οι εκδόσεις αγνώστων και αδημοσίευτων κειμένων, γραμμένων από προσωπικότητες οι οποίες διαμόρφωσαν τις στέρεες βάσεις για αυτό που αποκαλούμε νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, συνιστούν πάντοτε γεγονότα αξιοπρόσεκτα. Πολλώ δε μάλλον…

0 Comments