Δημήτρης Γαβαλάς: Λογοτεχνία – Μετα-λογοτεχνία: προς την Πραγματικότητα

Μετα-, Meta-, Post-   Το μετα- ως πρώτο συνθετικό λέξης, και σε σχέση με αυτό που εκφράζει το δεύτερο συνθετικό, δηλώνει ότι κάτι συμβαίνει μετά από κάτι άλλο και επιπλέον…

0 Comments

Κοσμάς Κοψάρης: P.P.Pasolini: μία πρωτοποριακή διάνοια του 20ου αιώνα

Στόχος του παρόντος κειμένου είναι να αναδείξει ορισμένες πτυχές από το πολύπτυχο σύμπαν του Pasolini, μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ου αιώνα στην Ιταλία, μα και τις πιο…

0 Comments

ΟΜΗΡΟΥ Ἰλιάς, Λ 143-162 και Π 155-167 (βλ. υποσημείωση 1) – Μετάφραση: Γεωργία Παπαδάκη – Λ 143-162 (βλ. υποσημ. 2)

Αυτά τους είπε κι από το άρμα κάτω γκρέμισε τον Πείσανδρο χτυπώντας τον στο στήθος με το δόρυ· κι αυτός στο χώμα έπεσε ανάσκελα. Τότε ο Ιππόλοχος από το άρμα…

0 Comments

Κατίνα Βλάχου: Λογοτεχνικό ολόγραμμα. Μια ιδέα για συλλογική συγγραφική έκφραση.

Το ολόγραμμα είναι μια τεχνολογία φωτογράφισης ενός θέματος με ακτίνες laser, υπό ειδικές συνθήκες. Η προβολή -με laser πάντα- των απεικονίσεων από πολλές πηγές ταυτόχρονα και περιμετρικά  ως προς ένα…

2 Comments

Φάνης Κωστόπουλος:  ΙΩΑΝΝΗΣ  ΓΡΥΠΑΡΗΣ ( 1870-1942) :Ο ποιητής που στο μεσουράνημά του αποχαιρέτησε για πάντα την ποίηση      

                   Θα είχε γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη, αν εκείνο το καλοκαίρι του 1870 στη μεγάλη πυρκαγιά της Πόλης δεν καιγόταν τελείως το μητρικό σπίτι…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη: Τέτοιες μέρες πριν 100 σχεδόν χρόνια… ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ – Ο αιματοβαμμένος Σεπτέμβριος του Ελληνισμού.

Ηρόδοτος: […] Αυτές είναι οι έντεκα παλιές πόλεις των Αιολέων.* Γιατί μία από αυτές, τη Σμύρνη, την πήραν οι ΄Ιωνες.[…]  Λουκιανός (2ος αι. μ. Χ.): «Τέτοια είναι τα κάλλη της…

0 Comments

Γεωργία Παπαδάκη:  ΠΟΝΤΙΚΟΣ  ‒ ΦΑΣΙΑΝΟΣ    

        Τα παραπάνω δύο πλάσματα του ζωικού βασιλείου έχουν κάτι κοινό: το όνομά τους τα συνδέει με την περιοχή του Εύξεινου Πόντου.         Και πρώτα το μικρό τρωκτικό, ο μῦς1…

0 Comments

Γιώργος Βέης: Ουμπέρτο Έκο – Από το δέντρο στον λαβύρινθο –Μτφρ: Έφη Καλλιφατίδη. Εκδ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, σελ. 490

 Σημείων οδύσσεια Οι λαβύρινθοι του πολιτισμικού παρελθόντος   «Ο Βούδας ξέρει ότι η ερμηνεία είναι άσκηση υψηλής ρητορικής... η ερμηνευτική είναι μια επιλογή» (Από το βιβλίο, σελ. 216) Οι αναγνώστες,…

0 Comments

Ανθούλα Δανιήλ: Τασούλα Καραγεωργίου, Ναυαγού τάφος ειμί (Επιτύμβια Επιγράμματα από την Παλατινή Ανθολογία) Εικαστική ανάγνωση: Γιώργος Ξένος, Εκδ. Γαβριηλίδη, 2016  

Έκδοση διπλή·  αφενός τα επιτύμβια και η μετάφρασή τους, αφετέρου η εικαστική τους αποτύπωση σε γκρι, πένθιμο χρώμα θάλασσας που αφαιρεί τη γαλάζια ομορφιά της και την καθιστά  υγρό τάφο.…

0 Comments