ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Ερασιπλόκαμος

ΕΡΑΣΙΠΛΟΚΑΜΟΣ         Το ποιητικό και μελωδικό επίθετο ἐρασιπλόκαμος-ον της αρχαίας ελληνικής είναι σύνθετο· με πρώτο συνθετικό το ἐρασι- που προέρχεται από το ρήμα ἐράω-ῶ, ἔραμαι= είμαι ερωτευμένος ‒…

0 Comments

ΠΑΥΛΙΝΑ ΠΑΜΠΟΥΔΗ: Η εξομολόγηση ενός επιτυχημένου συγγραφέα

Είμαι παιδιόθεν αφοσιωμένος στην τέχνη της γραφής. Μόλις έμαθα και τα 24 γράμματα, άρχισα αμέσως να γράφω λογοτεχνία, καθώς ήταν η μόνη μοναχική ενασχόληση που δεν ενοχλούσε κανέναν: ούτε έκανε…

0 Comments

ΚΩΣΤΑΣ Ζ. ΚΑΠΕΛΩΝΗΣ: Θέατρα για τα μπάζα;

Μια επιτήδεια δημοτική αρχή καταφέρνει να εξασφαλίσει δυο-τρία εκατομμύρια για να ανακατασκευάσει εκ θεμελίων ένα δημοτικό θέατρο, στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής πολιτιστικής πρωτεύουσας, το οποίο εγκαινιάζει οριακά στη λήξη του…

1 Comment

ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΠΑΚΙΔΗΣ: Γιώργος Πιτροπάκης, Υπερσιβηρικός – Ένα τρένο που το λένε Ρωσία, Εκδ. Βιβλιοπέλαγος, 2017

Είναι σπάνιο να δεις έναν άνθρωπο να καπνίζει πούρο και να μην σκεφτείς ότι είναι καρικατούρα του Τσώρτσιλ. Ο Γιώργος Πιτροπάκης είναι μια απ’ αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις. Για χρόνια…

0 Comments

ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ: Πεζοποιήματα

 Η ΜΙΚΡΟΥΛΑ ΤΙ   Άγγελε της χιονοθύελλας και των μπλακάουτ, ξέρεις τα βατόμουρα, εκείνα τα ρουμπίνια, στον πράσινο κήπο του παππού μου;   Ann Sexton  Αν ήθελα να υπάρχει παράδεισος -και μετά…

0 Comments

ΝΕΛΛΗ ΣΕΛΗΝΙΑΔΟΥ: DIEGO MARANI, Νέα Φινλανδική γραμματική, μτφρ. Δήμητρα Δότση, Εκδ. ΑΙΩΡΑ, Αθήνα 2015

Γιατί ένας άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς μνήμη… Ερχόμαστε στο φως σε έναν και μόνο τόπο και μόνο σ’ αυτόν ανήκουμε. Να μας θυμούνται. Αυτό δεν θέλουμε μόνο; Τι…

0 Comments

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΚΥΡΗΣ: Του έρωτα & του πάθους

Αγαπίδης, πυροσβεστήρες * Αγάπιος, καναπέδες * Αγαπηδάκη, δημοσιογράφος *  Αγαπηνάκης, φίλτρα νερού *  Αγαπηνός, στρατιωτικός * Αγαπητάκης, ζωγράφος *  Αγαπητίδης, πολιτικός μηχανικός * Αγαπητοπούλου, οδοντίατρος * Αγαπητός, ζαχαροπλαστείο * Αγαπίδης, μεσιτικό γραφείο * Αγάπιος, συρταριέρες * Αγάπογλου, υδραυλικά * Αγαπούδα, φαρμακείο * Αγαπουλάκης, σούπερ μάρκετ * Αγαπούλης, μουσικός *  Αγαπούσης,…

0 Comments

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΤΑΚΗΣ: RAINER MARIA RILKE, Πένα και ξίφος – Ένας διάλογος

Στη γωνία μιας κάμαρης ήταν ακουμπισμένο ένα ξίφος. Η ανοιχτόχρωμη, χαλύβδινη επιφάνεια της λεπίδας του, στο άγγιγμα των αχτίνων του ήλιου,  έβγαζε μια λάμψη κοκκινωπή. Περήφανο το ξίφος κοίταξε ολόγυρα.…

0 Comments

ΕΡΙΚ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ: H Τυραννία των Μέτριων

Η παγκόσμια βιομηχανία της διασκέδασης, η λεγόμενη ποπ-κουλτούρα, λειτουργεί ως ένα εμπορικό προϊόν που απευθύνεται στον κατώτερο μέσο όρο, προσπαθεί δηλαδή να δελεάσει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές. Ως εκ…

1 Comment

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΡΔΙΚΗΣ: Ο Μαύρος Γάτος

 Το αμπέλι μας το είχε φυτέψει και αναστήσει ο παππούς, ο πα­τέρας της μητέρας μας. Δεν ήταν μεγάλο, ήτανε όμως πολύ καρ­περό. Είχε διαφό­ρων ειδών κλήματα, ροδίτες, μοσχάτα, κέρινα κ.ά.…

0 Comments

ΕΦΗ ΦΡΥΔΑ: Άσε με να βγω

άσε με να βγω, είπε η Αλίκη στο σπίτι και το χέρι της έσπασε βίαια το παράθυρο ενώ το πόδι της κλωτσούσε την εξώπορτα η εξώπορτα τραντάχτηκε από τους μεντεσέδες…

0 Comments

ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ: Το πείραμα των Michelson-Morley: Η μεγάλη «αποτυχία»

Οι φυσικοί είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων. Θέλουν να ξέρουν πως λειτουργούν τα πάντα στη φύση. Και όταν δεν ξέρουν, κάνουν υποθέσεις. Πολλές υποθέσεις. Κάποιες είναι σωστές, ωστόσο οι περισσότερες…

0 Comments