[ένα λογοτεχνικό πεζό – θεατρικός μονόλογος]
Ήχοι του Παραλόγου
Στην αλλόκοτη κωμική σειρά «Η ζωή στη Λωρίδα της Γάζας», βρεθήκαμε παγιδευμένοι σε ένα συμπαντικό αστείο, σε μια εμπειρία που μπορούμε να την περιγράψουμε μόνο ως τη χειρότερη παράσταση stand-up comedy όλων των εποχών.
Φανταστείτε το εξής: εισβολείς αποφασίζουν να δώσουν μια πικάντικη νότα στο «παιχνίδι» τους, μετατρέποντάς το σε αφιέρωμα στη μαύρη κωμωδία.
Προσοχή! Spoiler alert: για τις οικογένειες το τέλος δεν προβλέπεται αίσιο, ειδικά όταν στην τελευταία ατάκα βάζουν μωρά να εκρήγνυνται από χειροβομβίδες. Πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό baby shower που άφησε τους πάντες ξερούς – στην κυριολεξία.
Ξαφνικά έχουμε ένα νοσοκομειακό δράμα που παίρνει μυστηριώδη τροπή.
Σε ένα κατάμεστο νοσοκομείο, γεμάτο εκτοπισμένους και σκηνές στριμωγμένες η μια δίπλα στην άλλη, χειρότερα και από τσίρκο, οι εισβολείς νόμισαν ότι κάνουν οντισιόν για κάποιο χορευτικό νούμερο με φωτιές. Έριξαν βόμβες στις σκηνές και έσυραν τον κόσμο σε ένα ακούσιο ομαδικό μπάρμπεκιου με ανατριχιαστική τροπή. Και για να μπερδέψουν ακόμα περισσότερο το κοινό, πάτησαν πάνω στα πτώματα σαν να έκαναν πρόβα για έναν μακάβριο νεκρικό χορό.
Σε ένα επεισόδιο πιο παράξενο κι από θεωρία συνωμοσίας, εισέβαλαν σε σπίτια στον Βορρά, μετατρέποντας την κωμική σειρά σε ένα αντισυμβατικό ριάλιτι σόου και στήνοντας ένα δυσοίωνο «Ραντεβού στα τυφλά». Η ανατροπή;
Περιελάμβανε ειδεχθή εγκλήματα και μια συγκλονιστική οικογενειακή επανένωση με σφαίρες και απαγωγές.
Είναι λες και βρέθηκε στα χέρια τους το σενάριο κάποιου επεισοδίου της σειράς «Η ζώνη του Λυκόφωτος».
Σε ένα επεισόδιο – θρίλερ που θα το ζήλευε και ο Χίτσκοκ, ώθησαν τον κόσμο σε εσωτερική μετανάστευση από τον Βορρά στον Νότο.
Kι όταν ο κόσμος έφτασε στο check point, επινόησαν ένα αυτοσχέδιο κυνήγι θησαυρού, εξαναγκάζοντας τους πάντες να αφήσουν πίσω ό, τι είχαν και δεν είχαν: χρήματα, χρυσό, ακόμα και τα χαρτιά τους.
Το «Νησί του Θησαυρού» ωχριά μπροστά στη μαύρη κωμωδία- περιπέτεια που παρακολουθούμε εδώ σε πραγματικό χρόνο.
Σε μια παράξενη τροπή της πλοκής έχουμε αρπαγές πτωμάτων. Σώματα μαρτύρων που κλάπηκαν από τα νοσοκομεία, επιστρέφονται χωρίς όργανα και με τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους μυστηριωδώς αλλοιωμένα. Πρόκειται για ένα μείγμα τρόμου και κωμωδίας, που θα άφηνε άναυδο ακόμα και τον Tim Burton.
Στην τελευταία πράξη, στο γκραν φινάλε, μετέτρεψαν ένα σπίτι στην Τζαμπάλια σε σκηνικό μιας απόκοσμης εξαφάνισης.
Ένα κορίτσι έγινε καπνός για να καλέσει βοήθεια, το μαγικό τρικ με τους πυραύλους πήγε στραβά και δεν έμεινε ίχνος απ’ το σπίτι.
Άμπρα κατάμπρα, ή στην περίπτωσή μας, άμπρα και τέλος.
Όλα αυτά είναι δεν είναι παρά μόνο ένα μικρό απόσπασμα από τη σουρεαλιστική κωμική σειρά που παίζεται αυτή τη στιγμή στη Λωρίδα της Γάζας.
Εδώ βάζετε γέλια-κονσέρβα … ή τo μουσικό σήμα της σειράς «X- Files».
Βιογραφικό:
Η Chantal Rizkallah είναι 23χρονη Παλαιστίνια σπουδάστρια Υποκριτικής στο Freedom Theatre στη Τζενίν, στη Δυτική Όχθη της Κατεχόμενης Παλαιστίνης.
«Επέλεξα να σπουδάσω Υποκριτική, επειδή είχα την περιέργεια να κατανοήσω τον εαυτό μου και να διερευνήσω τις προσωπικότητες άλλων ανθρώπων. Ήθελα να εμβαθύνω στην κατανόηση της Chantal και είδα το θέατρο ως τον τέλειο χώρο διερεύνησης και έκφρασης.
Με γοητεύει επίσης η διαφορετικότητα και το πώς αυτή δημιουργεί διακρίσεις μεταξύ μας.
Όταν ήμουν παιδί διάβασα για το Freedom Theatre και από τότε το όνειρό μου ήταν να σπουδάσω σε αυτό το Θέατρο. Τελικά, το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα».
Το κείμενο «Ήχοι του Παραλόγου» αποτελεί μέρος του προγράμματος Youth Against Invasion, που δημιουργήθηκε από το Freedom Theatre και τους Artists On The Frontline. Το πρόγραμμα συντονίζει η Naqaa Samour και εμψυχώνει η Yasmin Sameer.