Μόσχα 2016. Ο Ιλιά αποφυλακίζεται έπειτα από εφτά χρόνια, όμως η ζωή του δεν είναι πια η ίδια. Η μητέρα του έχει μόλις πεθάνει, είναι μόνος και φτωχός. Αποφασίζει να έρθει αντιμέτωπος με τον Πέτια, τον αξιωματικό που ευθύνεται για τη φυλάκισή του. Η νύχτα που θα συναντηθούν δεν θα εξελιχτεί καλά. Ο Ιλιά έχει τώρα στην κατοχή του το κινητό τηλέφωνο του Πέτια. Αρχίζει να το ψάχνει, να ανακαλύπτει πράγματα για τη ζωή του αξιωματικού, ώσπου φτάνει στο σημείο να παριστάνει ότι είναι αυτός ο Πέτια σε όποιον επικοινωνεί μαζί του.
Ένα σύγχρονο μυθιστόρημα που ακροβατεί ανάμεσα στο κοινωνικό, το υπαρξιακό και το θρίλερ. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η δράση όλη βασίζεται στις πληροφορίες που αντλεί ο πρωταγωνιστής από το κλεμμένο κινητό τηλέφωνο, κάτι που δίνει στο βιβλίο μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία.
Κατά τα άλλα, ο συγγραφέας θέτει ερωτήματα διαχρονικά: μπορεί ο θύτης να είναι και θύμα – και το αντίστροφο; Ποιος είναι ο πιο δίκαιος τρόπος για να διαχειριστείς την αδικία που σου συνέβη; Μπορεί κανείς να ξεφύγει από τη «μοίρα» του ή όλα είναι μονόδρομος; Απαντήσεις φυσικά δεν υπάρχουν, ο συγγραφέας θέλει απλώς να αφηγηθεί την ιστορία.
Όλοι οι ήρωες του Text είναι καλοί και κακοί ταυτόχρονα, ηθικοί και διεφθαρμένοι, συμπαθητικοί και αντιπαθητικοί – αισθάνεσαι αποτροπιασμό για τις πράξεις τους, αλλά και ένα είδος συμπόνοιας. Τον Γκλουκόφσκι δεν τον ενδιαφέρει να συμπαθήσουμε τους ήρωές του. Ούτε και ο ίδιος είναι δίκαιος απέναντί τους. Ακόμα και το φινάλε έρχεται προκαλώντας ανάμεικτα συναισθήματα: λίγη λύτρωση, λίγη δικαίωση, λίγη θλίψη. Σε κάθε περίπτωση πάντως προκαλεί αίσθηση.
Ο Γκλουκόφσκι δεν περιορίζεται στα πρόσωπα: το βιβλίο του έχει ακόμα έναν πρωταγωνιστή: τη Μόσχα. Η πόλη βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με τους ήρωες και τα γεγονότα, τους επηρεάζει, τους παρασέρνει, τους ανταμείβει και τους τιμωρεί. Το κοινωνικό πλαίσιο, όπως καθορίζεται από τη ρωσική πρωτεύουσα, μπερδεύεται με την υπαρξιακή τραγικότητα των ηρώων δίνοντας ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την αγωνία, τις συνέχεις εξελίξεις και τη νουάρ ατμόσφαιρα, έχουμε ένα ιντριγκαδόρικο δείγμα σύγχρονης ρωσικής λογοτεχνίας.