You are currently viewing Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 58 – Amy Quan Barry

Δημήτρης Γαβαλάς: Υλικό και Σχόλια 58 – Amy Quan Barry

  1. ΥΛΙΚΟ

 

Γεννημένη στη Σαϊγκόν το 1973 και μεγαλωμένη στη Βοστώνη, η Quan Barry είναι καθηγήτρια Αγγλικών στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin – Madison. Η Barry είναι συγγραφέας οκτώ βιβλίων φαντασίας και ποίησης, συμπεριλαμβανομένου του When I’m Gone, Look for Me in the East, το οποίο παρακολουθεί μια ομάδα βουδιστών μοναχών καθώς αναζητούν μια μετενσάρκωση στο απέραντο μογγολικό τοπίο. Η Barry είναι αυτή τη στιγμή η πρώτη Writer-in-Residence του Forward Theatre. Το έργο της, The Mytilenean Debate, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα την άνοιξη του 2022. Η Barry είναι μέλος του Σωματείου Δραματουργών. Εκτός από πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου ενός βραβείου Alex 2021 από την Αμερικανική Ένωση Βιβλιοθηκών, η Barry είναι μία από μικρή επιλεγμένη ομάδα συγγραφέων που έχουν λάβει υποτροφίες τόσο στην ποίηση όσο και στη μυθοπλασία. Τα ποιητικά της βιβλία είναι κυρίως το Asylum (2001), το οποίο βραβεύτηκε, το Controvertibles (2004) και το Water Puppets (2010), το οποίο επίσης βραβεύτηκε.

.

Amy Quan Barry // If [dy/ dx = 4x3+x2-12/ √(2x2-9)] then

 

you are standing at the ocean,

in the moon’s empirical light

each mercurial wave

 

like a parabola shifting on its axis,

the sea’s dunes differentiated & graphed.

If this, then that. The poet

 

laughs. She wants to lie

in her own equation, the point slope

like a woman whispering stay me

 

with flagons. What is it to know the absolute value

of negative grace, to calculate

how the heart becomes the empty set

 

unintersectable, the first & the last?

But enough.

You are standing on the shore,

 

the parameters like wooden stakes.

Let x be the moon like a notary.

Let y be all things left unsaid.

 

Let the constant be the gold earth

waiting to envelop what remains,

the sieves of the lungs like two cones.

 

 

Amy Quan Barry // Αν [dy/ dx = 4x3+x2-12/ √(2x2-9)] τότε

 

στέκεσαι στον ωκεανό,

στο εμπειρικό φως της σελήνης

κάθε ευμετάβλητο κύμα

 

σαν παραβολή που μετακινείται στον άξονά της,

οι αμμόλοφοι της θάλασσας διαφορισμένοι & γραφικά παραστημένοι.

Αν αυτό, τότε εκείνο. Η ποιήτρια

 

γελάει. Θέλει να πει ψέματα

με τη δική της εξίσωση, η κλίση του σημείου

σαν γυναίκα που ψιθυρίζει μείνε μαζί

 

με σημαίες. Τι είναι να γνωρίζεις την απόλυτη τιμή

της αρνητικής χάρης, να υπολογίζεις

πώς η καρδιά γίνεται το κενό σύνολο

 

αδιαπραγμάτευτο, το πρώτο & το τελευταίο;

Αρκετά όμως.

Στέκεσαι στην ακτή,

 

οι παράμετροι σαν ξύλινοι πάσσαλοι.

Ας είναι x το φεγγάρι σαν συμβολαιογράφος.

Ας είναι y όλα τα πράγματα που μένουν ανείπωτα.

 

Ας είναι η σταθερά η χρυσή γη

περιμένοντας να τυλίξει ό,τι απομένει,

τα κόσκινα των πνευμόνων σαν δύο κώνοι.

 

  1. ΣΧΟΛΙΑ

 

Το ποίημα της Amy Quan Barry, είναι ένα ποίημα που περιέχει μαθηματική γλώσσα και μαθηματικά καλολογικά στοιχεία και μια ενδιαφέρουσα παράγωγο στον τίτλο του. Ο συνδυασμός της ποίησης και των τεχνικών ολοκλήρωσης μπορεί να κάνει και τις δύο τεχνικές, ακόμα και το ποίημα, αξέχαστα.

 

Αυτό το ποίημα είναι κατάλληλο για τον σχεδιασμό μιας εργασίας «επισκόπηση μαθηματικής ενότητας». Συγκεκριμένα, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να βρουν το y, δηλαδή να ολοκληρώσουν την παράγωγο στον τίτλο. Ο υπολογισμός αυτού του ολοκληρώματος είναι ένα εξαιρετικό έργο για πρακτικό έλεγχο κάθε τεχνικής ολοκλήρωσης που μαθαίνεται σε ένα μάθημα Calculus.

 

 

Δημήτρης Γαβαλάς

O Δημήτρης Γαβαλάς γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1949. Σπούδασε Μαθηματικά, Κυβερνητική και Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου σε μεταπτυχιακές σπουδές και Ψυχολογία του Βάθους σε ελεύθερες σπουδές. Εκπόνησε Διδακτορική Διατριβή με θέμα τα Μαθηματικά, τη Θεμελίωση και τη Διδακτική τους. Αρχικά εργάστηκε ως Επιστημονικός Συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο Πατρών και ως Ερευνητής στο Κέντρο Ερευνών «Δημόκριτος». Στη συνέχεια εργάστηκε στην εκπαίδευση ως καθηγητής Μαθηματικών. Συνεργάστηκε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (στη συγγραφή Προγραμμάτων Σπουδών & σχολικών βιβλίων και σε άλλα εκπαιδευτικά θέματα). Εργάστηκε επίσης στη Βαρβάκειο Σχολή, και συνέχισε ως Σχολικός Σύμβουλος. Για το πνευματικό του έργο, έχει τιμηθεί από τον Δήμο Κορινθίων. Το δοκίμιό του για τον Οδυσσέα Ελύτη έλαβε κρατική διάκριση, ενώ το ποίημα «Φανταστική Γεωμετρία» περιελήφθη στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ τάξης του Γυμνασίου.

Έργα του Δημήτρη Γαβαλά:

Ποίηση

Σπουδές. Αθήνα, 1973.
Μετάβαση στο Όριο. Αθήνα, 1974.
Ανέλιξη. Αθήνα, 1975.
Δήλος. Αθήνα, 1976.
Εσωτερική Αιμομιξία. Αθήνα, 1977.
Η Πάλη με το Άρρητο. Αθήνα, 1978.
Ελεγείο. Αθήνα, 1979.
Τα Εξωστρεφή. Αθήνα, 1980.
“Η Του Μυστικού Ύδατος Ποίησις“. Αθήνα 1983.
Το Πρόσωπο της Ευτυχίας. Κώδικας, Αθήνα, 1987.
Απλά Τραγούδια για έναν Άγγελο. Κώδικας, Αθήνα, 1988.
Φωτόλυση. Κώδικας, Αθήνα, 1989.
Ακαριαία. Κώδικας, Αθήνα, 1994.
Σύμμετρος Έρωτας Ή Τα Πρόσωπα του Αγγέλου. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 1996
Άγγελος Εσωτερικών Υδάτων. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 1998.
Το Λάμδα του Μέλλοντος. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2003.
Ποιήματα 1973-2003: Επιλογή. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2004.
Ου Παντός Πλειν. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2006.
Στη Σιωπή του Νου. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2013.
Δίχως Μαγνητόφωνα Φωνόγραφους Δίσκους και Μαγνητοταινίες. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2016.

Δοκίμιο

Η Εσωτερική Διαλεκτική στη «Μαρία Νεφέλη» του Οδυσσέα Ελύτη. Κώδικας, Θεσσαλονίκη, 1987. (σσ. 94).
Ψυχο-Κυβερνητική και Πολιτική: Αναλυτική Θεώρηση του Πολιτικού Φαινομένου. Κώδικας, Αθήνα, 1989. (σσ. 40).
Αισθητική και Κριτική Θεωρία των Αρχετύπων: Θεωρητικά Κείμενα και Εφαρμογές. Κώδικας, Αθήνα, 1999. (σσ. 202).

Μετάφραση – Εισαγωγή – Σχόλια
Nicoll, M. Ψυχολογικά Σχόλια στη Διδασκαλία του Γκουρτζίεφ. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 1997. (σσ. 96).


Επιστημονικά Βιβλία

Πρότυπα και Χαρακτήρας Κυβερνητικών Συστημάτων: Συμβολή στη Θεωρητική Κυβερνητική – Ένα Μαθηματικό Μοντέλο. Πάτρα, 1977 και Αθήνα, 1993 . (Διδακτορική Διατριβή). (σσ. 250).
Η Θεωρία Κατηγοριών ως Υποκείμενο Πλαίσιο για τη Θεμελίωση και Διδακτική των Μαθηματικών: Συστημική Προσέγγιση της Εκπαίδευσης. Πάτρα, 2000. (Διδακτορική Διατριβή). (σσ. 350).
Θέματα από τα Σύγχρονα Μαθηματικά 1: Μη-συμβατική Ανάλυση, Ασαφή Σύνολα, Η έννοια της Μη-διακριτότητας. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2005. (σσ. 190).
Θέματα από τα Σύγχρονα Μαθηματικά 2: Πρώτη Μύηση στη Θεωρία Κατηγοριών. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2006. (σσ. 330).
Το Αρχέτυπο του Τυχερού Παιχνιδιού: Για την Τύχη, τη Μαντική και τη Συγχρονότητα Σύμφωνα με τις Απόψεις των C. G. Jung και M.- L. von Franz. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2006. (σσ. 280). (Σε συνεργασία).
On Number’s Nature. Nova Publishers, NY, 2009 (pp. 70).
Συστημική: Σκέψη και Εκπαίδευση – Συμβολή στο Ζήτημα της Εκπαίδευσης. Εκδόσεις Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2011. (σσ. 310).
Αρχετυπικές Μορφογενέσεις. Γαβριηλίδης, Αθήνα, 2012.
Θέματα από τα Σύγχρονα Μαθηματικά 3: Για τη Φύση του Αριθμού. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2012. (σσ. 360).
Αρχέτυπο: Η Εξέλιξη μιας Σύλληψης στον Τομέα της Γνώσης. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2015. (σσ. 320).
Κυβερνητική: Αναζητώντας την Ολότητα. Εκδόσεις 3 4 5, Αθήνα, 2016. (σσ. 400).

Κρατικά Σχολικά Βιβλία
Οδηγίες για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών στην Α΄ Τάξη Λυκείου. (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1997.
Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης για τη Β΄ Τάξη Λυκείου. (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1998 – 2015.
Λογική: Θεωρία και Πρακτική για τη Γ΄ Τάξη Λυκείου. (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1999-2015.
Οδηγίες για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1998 – 2008.
Μιγαδικοί Αριθμοί. Κεφάλαιο στο: Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης για τη Γ΄ Τάξη Λυκείου (Σε συνεργασία). ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1999-2015.



Δημοσίευσε επίσης πλήθος άρθρων σε εφημερίδες και περιοδικά για θέματα εκπαίδευσης, πολιτικής, λογοτεχνίας κτλ.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.