Πριν απ΄ το Πάσχα, σε αλυσίδα καταστημάτων, επωλούντο δώρα για αναδεξιμιούς.
Τοποθετούνταν χαμογελαστά σε σακουλίτσες στις οποίες φιγουράριζαν κεριά με υψηλή αισθητική.
Κάπου στην άκρη, ικανά να αναφλέξουνε συνδέσεις ανατριχιαστικές, μία σφραγίδα και ένα γραμματόσημο εποχής.
Στον σάλο που ακολούθησε η εταιρεία έκανε λόγο για λαθάκι της διαφημιστικής.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας κοινοποίησε την εξής αμήχανη ανακοίνωση:
Η συγκεκριμένη σακουλίτσα επωλείτο στα καταστήματά μας χωρίς να έχει γίνει αντιληπτό ούτε από τον αγοραστή, ούτε από τους πελάτες μας που την αγόραζαν πολύ καιρό, ότι μια σφραγίδα και ένα γραμματόσημο εποχής μπορούσαν να δημιουργήσουν λάθος συνειρμούς. Μόλις αυτό έγινε αντιληπτό από πελάτη και μας υποδείχθηκε, αποφασίστηκε να αποσυρθεί και να καταστραφεί.1
Στο προκείμενο τώρα.
Η εταιρεία και η διαφημιστική οιστρηλατούνται από καλλιτεχνική ευαισθησία αλλά τους διέφυγε το κόκκινο γραμματόσημο με το προφίλ του Φύρερ, που το επικύρωνε η σφραγίδα του Τρίτου Ράιχ.
Γράψτε λάθος!
Ας προχωρήσουμε και στον απαιτούμενο βιωμένο συνειρμό.
Παραμονές Πάσχα, όχι πολλά χρόνια πριν, ο αξιωματικός των Ες Ες σαν συνηθισμένος νεωκόρος άρπαξε το κεράκι σου μαζί με τα γειτονικά του[…] όπως λέει ο ποιητής τα έχωσε στην άμμο που ως τότε στεριώνονταν ευθυτενή… ύστερα τα πέταξε σαν λειωμένα σώματα στο ανοιχτό στόμα ενός κάδου[…] σαν σε ομαδικό τάφο[…]2
Τα πράγματα είναι πολύ απλά.
Το να εθελοτυφλούμε στον παραλογισμό δεν έχει αισθητική και τα κεριά δεν αναπαύονται εν ειρήνη.
Γιώτα Μπιλίρη
*
1 www.alfavita.gr, σακούλα με τον Χίτλερ, 28.12.2018
2 Γιάννης Κυριαζής, άτιτλο, 2022