You are currently viewing Γιούλη Χρονοπούλου: Βαθούλωμα στο στρώμα

Γιούλη Χρονοπούλου: Βαθούλωμα στο στρώμα

                                                                                                                       Για τον Γιωργή

 

Κάθε πρωί που έστρωνε το κρεβάτι αναθεμάτιζε γι’ αυτή τη γούβα στο καινούργιο τους στρώμα. Και στενοχωριόταν διπλά όχι μόνο γι’ αυτό το ανεπιθύμητο κοίλωμα, μα προπάντων γιατί ήταν εκείνη που επιδίωξε με επιμονή αυτή την αγορά. Είχε δεινοπαθήσει να πείσει τον άντρα της ν’ αλλάξουν κρεβάτι, μετά από 25 χρόνια γάμου. Εκείνος δεν θεωρούσε ότι υπήρχε κάποιος λόγος να το κάνουν – το κρεβάτι έμοιαζε ακόμα όμορφο και το στρώμα γερό. Εκείνη όμως δεν άντεχε πια να το βλέπει. Είχε κουραστεί, ήθελε μια αλλαγή. Με τα πολλά, τον έπεισε. Παράγγειλαν το καινούργιο όλο προσδοκία, πιο μοντέρνο, πιο φρέσκο, υποσχετικό μιας γενικότερης ανανέωσης. Μαζί με το κρεβάτι, ωστόσο, ήρθε και η απογοήτευση. Το χρώμα του δεν ήταν ακριβώς αυτό που είχαν παραγγείλει, αλλά το κατάπιαν. Το νέο στρώμα ήταν αρκετά πιο ψηλό από το παλιό και υποχρεώθηκαν ν’ αλλάξουν και τα σεντόνια, ώστε να το καλύπτουν. Κυρίως, όμως, άρχισε αμέσως να σχηματίζει ένα γούβωμα -και αντίστοιχα ένα περίεργο φούσκωμα- στη μεριά του άντρα της, κάτι σαν το καλούπι του σώματός του, μολονότι δεν ήταν ούτε βαρύς ούτε άτσαλος. Αυτό άλλωστε δεν είχε συμβεί ποτέ με το παλιό τους στρώμα. Εκείνη πάλευε κάθε πρωί να εξαφανίσει αυτή τη δυσαρμονία, χτυπώντας το στρώμα για να φουσκώσει και τραβώντας το για να ισιώσει. Δεν ήθελε να του το πει, γιατί ντρεπόταν για την αποτυχία μετά την τόση επιμονή της για την αλλαγή, θα ήταν σα να ομολογούσε το λάθος της, κι έτσι δεν εκμεταλλεύτηκε ούτε την εγγύηση. Και είχε πράγματι μετανιώσει – μια χαρά ήταν τελικά η παλιά τους κρεβατοκάμαρα. Όσο μπορούσε, τέλος πάντων, το κάλυπτε, αφού -ευτυχώς- το στρώσιμο του κρεβατιού ανήκε στον δικό της καταμερισμό των οικιακών εργασιών. Συνήθιζε να το κάνει όσο ο άντρας της ετοίμαζε το πρωινό. Κι η αλήθεια είναι πως εκείνος δεν φάνηκε να το έχει αντιληφθεί. Απεναντίας, μάλλον ευχαριστιόταν το καινούργιο του ψηλό στρώμα, που του επέτρεπε να αγναντεύει ξαπλωμένος τη θέα από το παράθυρο, κι επέλεγε να πλαγιάζει και το μεσημέρι στο κρεβάτι, αντί για τον καναπέ, όπως συνήθιζε παλιότερα.

Ήταν ακριβώς εκεί, στη μεριά του στο κρεβάτι, που τον βρήκε εκείνο το απόγευμα, γυρίζοντας αργοπορημένη από τη δουλειά – κάτι έκτακτο είχε συμβεί στο γραφείο. Ακίνητο και με ανοιχτά μάτια ν’ αγναντεύει, χωρίς να βλέπει, απέναντι. Οι φωνές, η κλήση του ασθενοφόρου, οι προσπάθειες ανάνηψης, μάταια όλα. «Απροσδιόριστης αιτιολογίας αιφνίδιος θάνατος» έγραφε η λιτή και καθόλου διαφωτιστική ιατροδικαστική ανακοίνωση.

Τώρα αγωνίζεται με κάθε τρόπο να διατηρήσει αυτή την ανωμαλία του στρώματος, το βαθούλωμα και το φούσκωμα, τα αγγίζει απαλά, τα χαϊδεύει τα βράδια με τρυφερότητα, τα αγκαλιάζει με στοργή, στρώνει το κρεβάτι με προσοχή, με ευλάβεια, θέλοντας να συντηρήσει για πάντα, αν γίνεται, το αποτύπωμα του σώματός του πλάι της και συχνά μονολογεί: «Αχ, ευτυχώς που αγοράσαμε αυτό το στρώμα!».

 

 

 

Βιογραφικό:

Η Γιούλη (Αγγελική) Χρονοπούλου είναι φιλόλογος. Έχει υπηρετήσει ως Σχολική Σύμβουλος και Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου φιλολόγων στη Νότια Αθήνα, ενώ έχει εργαστεί για πολλά χρόνια ως εκπαιδευτικός. Αποφοίτησε από το Νεοελληνικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπου εργάστηκε για ένα χρόνο ως επιστημονικός συνεργάτις (με τον καθηγητή Ερατοσθένη Καψωμένο), συμμετέχοντας στην έκδοση της αλληλογραφίας του Ψυχάρη με τον Εφταλιώτη. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα ΕΜΜΕ) με αντικείμενο την αρχαία τραγωδία και επικοινωνία και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις κλασικές σπουδές από το Παν/μιο του Λονδίνου (UCL). Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα, καθώς και κριτικά σημειώματα τέχνης (για λογοτεχνία, εικαστικά, θέατρο), έχει λάβει μέρος σε πολλά συνέδρια και ημερίδες ως εισηγήτρια, ενώ έχει πραγματοποιήσει πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς. Έχει εργαστεί για 4 χρόνια στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας, έχοντας λάβει ειδική επιμόρφωση, με κύριο αντικείμενο την παραγωγή εκπαιδευτικών ταινιών και την αξιοποίησή τους στη σχολική πράξη.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.