You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας: Emanuel Gat Dance LOVETRAIN2020 – Διονυσιακή χορευτική έκσταση στην Πειραιώς 260.
EMANUEL GAT DANCE LOVETRAIN2020

Κωνσταντίνος Μπούρας: Emanuel Gat Dance LOVETRAIN2020 – Διονυσιακή χορευτική έκσταση στην Πειραιώς 260.

Κάπου μεταξύ τεχνητής νοημοσύνης και έκδηλης σωματικότητας.

 

 

Ο χορός με τη μουσική φυσικά είναι η μόνη παγκοσμιοποιημένη γλώσσα που ισχύει αιώνες τώρα.

Ας μην ξεχνάμε ότι στις σκοτεινές εποχές το θέατρο επιβίωσε χάρη στους περιοδεύοντες θιάσους μίμων, παντόμιμων, ζογκλέρ, τσιρκολάνων, αυτοσχέδιων δραματικών ποιητών και άλλων προστατευομένων (αλλά κυνηγημένων από κάθε λογής εξουσίες) ειδών.

O Ισραηλινός χορογράφος Εμανουέλ Γκατ που κατοικοεδρεύει και δημιουργεί στη Γαλλία επέτυχε την αναζωπύρωση τού θεσμού τού φεστιβάλ Αθηνών στον εργοστασιακό χώρο τής Πειραιώς 260 με μια παραγωγή που δοξάζει το αθάνατο μεσογειακό πνεύμα τής ειρήνης, της ευζωίας, της ανάτασης, της ευωχίας…

Εναλλάσσοντας χορογραφίες ομαδικές, αλλά διόλου ψυχρές, γεωμετρημένες και χωροθετημένες όμως ως εάν να ήτο αποτέλεσμα τεχνητής νοημοσύνης, με αυτοσχεδιαστικά σόλο, ντουέτο, τρίο κ.λπ. επέτυχε να δώσει μία αντιστικτική ευθυμία στο όλον θέαμα, που άγγιζε τα όρια τής ειρωνείας.

Πέρα όμως από την απουσία σαρκασμού το κοινωνικό σχόλιο ήτο πλέον ή σαφές: η αποδοχή τής διαφορετικότητας σε όλες τις πολύχρωμες εκφάνσεις της, φτάνει οι άνθρωποι να αγαπιούνται ώριμα και ισότιμα.

Αυτό το κυρίαρχο ιδεολόγημα τού εικοστού πρώτου αιώνα δεν θα εύρισκε καλύτερη χορογραφική διαχείριση από μεγάλους δημιουργούς τού εικοστού αιώνα.

Ρυθμός, έκσταση, βακχεία, διονυσιασμός, οι σύγχρονες μαινάδες όλων των φύλων… μεγαλουργούν σε μια συμφωνία χαράς που όμοιά της δεν έχουμε δει στα επίσημα φεστιβαλικά μας συμφραζόμενα.

Μακάρι αυτό το φαεινό παράδειγμα να επαναληφθεί και να βρει μιμητές (εγχώριους κι …εξωτικούς).

Τελικά, οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν μεν τον κανόνα, είναι επαρκές όμως άλλοθι επισμαλτώσεως τής βιτρίνας δοκιμασμένων θεσμών και συμπεριληπτικών διοργανώσεων.

 

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασιολόγος και κριτικός
https://konstantinosbouras.gr

 

https://aefestival.gr/festival_events/lovetrain2020/
Emanuel Gat Dance
LOVETRAIN2020
O Ισραηλινός χορογράφος Εμανουέλ Γκατ με έδρα τη Γαλλία φέρνει στην Πειραιώς 260 μια γιορτή της ζωτικότητας και της ευφορίας. Σώματα που ενώνονται και απομακρύνονται, δυναμικές ομαδικές χορογραφίες, ντουέτα και σόλο ξεδιπλώνονται πάνω σε αξέχαστες επιτυχίες των Tears for Fears, της βρετανικής new wave μπάντας, ανακαλώντας την synth-pop ουτοπική ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 1980. Τα κοστούμια, σχεδιασμένα από τον Τόμας Μπράντλι, χορευτή της ομάδας, με τον όγκο και τη θεατρικότητά τους εξυπηρετούν και αναδεικνύουν ιδανικά τη γραφή του Γκατ, ενώ οι κιαροσκούρο φωτισμοί, σε επιμέλεια του ίδιου του χορογράφου, επιτείνουν την μπαρόκ, λαμπερή, πληθωρική ατμόσφαιρα της παράστασης.
Το LOVETRAIN2020 είναι ένα έργο, όπως λέει ο χορογράφος του, για την ουτοπία· τον ανέφικτο, ιδεώδη μη τόπο όπου η συμβίωση χωρίς συγκρούσεις μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Η ουτοπία στα έργα του Γκατ δεν παρουσιάζεται σαν ιδέα αλλά πραγματώνεται στον τρόπο που δημιουργείται η χορογραφία. Χάρη στη μακροχρόνια συνεργασία με τους χορευτές της ομάδας του, ο Γκατ έχει αναπτύξει μια δομή καλλιτεχνικής εξερεύνησης των ανθρώπινων αλληλεπιδράσεων και της ανθρώπινης εμπειρίας. Σ’ αυτή τη σφαίρα της ανθρώπινης εμπειρίας βρίσκεται ο πυρήνας της προσέγγισής του σ’ αυτό που συμβαίνει στο εδώ και τώρα και στο πώς όλο αυτό μεταμορφώνεται σε χορογραφία. Μία καθημερινή πρακτική που προσπαθεί να πετύχει την ουτοπία, μιαν ουτοπία που είναι από θέση ανέφικτη (και πιθανώς ακόμη και αν μπορεί να δοκιμάζεται στο στούντιο, δεν έχει θέση) στον πραγματικό κόσμο.
Χορογραφία – Φωτισμοί Emanuel Gat
Μουσική Tears for Fears
Κοστούμια Thomas Bradley
Κατασκευή κοστουμιών Thomas Bradley, Wim Muyllaert
Συνδημιουργία – Ερμηνευτές Eglantine Bart, Thomas Bradley, Robert Bridger, Gilad Jerusalmy, Péter Juhász, Michael Loehr, Emma Mouton, Rindra Rasoaveloson, Ichiro Sugae, Karolina Szymura, Sara Wilhelmsson, Jin Young Won.
Τεχνική διεύθυνση – Επιμέλεια φωτισμών Guillaume Février
Ήχος Frédéric Duru
Βεστιάριο Marie-Pierre Calliès
Παραγωγή Emanuel Gat Dance / Marjorie Carré, Mélanie Bichot
Συμπαραγωγή Festival Montpellier Danse 2020, Chaillot – Théâtre national de la Danse, Arsenal Cité musicale – Metz, Theater Freiburg
Υποστήριξη Romaeuropa Festival
Η Emanuel Gat Dance υποστηρίζεται από το French Ministry of Culture and Communication, DRAC Provence Alpes-Côte d’Azur, Région Sud – Provence-Alpes-Côte d’Azur, Conseil Départemental des Bouches-du-Rhône. Οι διεθνείς περιοδείες του LOVETRAIN2020 υποστηρίζονται από το Γαλλικό Ινστιτούτο.

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.