Το έργο ανεβαίνει με σκηνοθέτη τον πολύπειρο Κωστή Καπελώνη και με την εκπληκτική, την παλαίμαχη, την πρωτεϊκή ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ στο ρόλο τής Μάνας τού Αλέκου Παναγούλη.
Το ιδεολόγημα τής μεταδικτατορικής Αντίστασης σε όλο του το μεγαλείο!!! Μαθήματα Ιστορίας για νέους κάτω των 60 ετών.
Η αποκατάσταση τής Δημοκρατίας, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές αλλά και άλλες περιπτώσεις, δεν σήμαινε και την αυτόματη μετάβαση στην ομαλότητα, μήτε προφανώς την άμεση Κάθαρση μήτε φυσικά την άτεγκτη απόδοση δικαιοσύνης.
Ο ναζισμός, ο φασισμός, η απολυταρχία, ο δεσποτισμός, η κακώς εννοούμενη αριστοκρατία, η τυραννία, ο νεποτισμός είναι φαινόμενα που δεν τα ανακάλυψαν οι νεοέλληνες.
Για τον Φθόνο δεν ξέρω. Μάλλον έχει αρχαιοελληνικές ρίζες βαθιά στο υπέδαφος τής προϊστορίας.
Η ατιμωρησία, η αναξιοκρατία και η μετριοκρατία είναι τρίδυμες αδελφές.
Η διχόνοια είναι απλώς το αποτέλεσμα.
Οι αιτίες όμως είναι στα βάθη τού Συλλογικού Ασυνείδητου. Τα λέει όλα (υπαινικτικά και συνεκδοχικά) ο Αίσωπος στον μύθο τού βατράχου που διαλέγει για επιβάτη του τον δηλητηριώδη, επιθετικό αυτοκαταστροφικό σκορπιό που «δεν μπορεί να αντισταθεί στη φύση του». Τόσο απλά. Οι σαδιστές βασανιστές τού ΕΑΤ-ΕΣΑ είναι ένα διεθνές φρούτο διαστροφής τής ανθρώπινης φύσης. Ο άνθρωπος ως μιμητικόν ον έχει κληρονομημένη, ενδιάθετη την ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ: πονάει στον πόνο τού άλλου, ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ!!!
Σε αυτό το κείμενο υπάρχουν πολλά θολά ή αιωρούμενα σημεία μεταξύ ντοκουμέντου και μυθοπλασίας. Οι αναφορές σε ιστορικά πρόσωπα για τα οποία δεν έχει αποφανθεί τελεσίδικα η Δικαιοσύνη ή δεν έχουν καταδικαστεί επιστημονικά από την Ιστορία μπορούν να θεωρηθούν πως ανήκουν στην μυθοπλαστική φαντασία τού γόνιμου συγγραφέα. Όμως αυτό που περνάει οπωσδήποτε (και χάρη στο video-art) είναι το κλίμα τής εποχής, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, το μεθύσι τής Αντίστασης που γίνεται μεθύσι εξουσίας, με τις γνωστές πια συνέπειες…
Οι πρώην αντιστασιακοί πλούτισαν, κατέλαβαν θέσεις και οφίτσια, εκπαραθύρωσαν προηγούμενους (και απέκλεισαν …επόμενους), όμως αυτά θα τα γράψει η ιστορία (και η μυθοπλασία) τού μέλλοντος (αμέσου ή μεσοπροθέσμου – μακροπρόθεσμα επέρχεται σχετική Λήθη και Αμνηστία)…
Ουδείς τέλειος. Οι βυζαντινές αγιογραφήσεις θέλγουν και διεγείρουν το θυμικό, της υποκριτικής τέχνης συνηγορούσης.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η ερμηνεία τής Μάνιας Παπαδημητρίου αγγίζει το τέλειο. Είναι απίστευτη η πρωτεϊκή μεταμορφωσιακή δεξιοτεχνία αυτής της ηθοποιού.
Εν πολλοίς, ένα θέαμα για τη λεγόμενη «γενιά τού 1970» για την ίδια με αγάπη… Οι παλαιοί ιδεολόγοι παγίωσαν αισθητικά πρότυπα με μάλλον αυτάρκη τρόπο και συνεχίζουν να τα αναπαράγουν ερήμην την νέας γενιάς, που κολυμπάει στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα τής παγκοσμιοποιημένης μετανεωτερικότητας τού επελαύνοντος Ρομποτικού Κβαντικού Διαδικτύου.
Η Ιστορία έχει το κακό συνήθειο να επαναλαμβάνεται. Πολλές φορές κατοπτρικά (από τους ίδιους τους πάλαι ποτέ πρωταγωνιστές της).
Τα θύματα που πότισαν με το αίμα τους τη γη ή την άσφαλτο είναι ιερά, είναι η Ιφιγένεια εν Αυλίδι, ο πόλεμος τής Τροίας όμως έληξε με πλιάτσικο, με κάψιμο των ιερών με άσκοπες παιδοκτονίες (σύμφωνα με τις «Τρωάδες» τού Ευριπίδη, που του κόστισαν την αυτοεξορία και τον τραγικό θάνατο στην Πέλλα).
Αλίμονο στην εποχή που χρειάζεται ήρωες. Σε κάθε σταύρωση κάποιοι διαμοιράζονται τα ιμάτια… Ακόμα και κατόπιν …εορτής.
ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ. ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΑΣΕΤΕ!!! ΑΠΟ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ VAULT ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΑΙΖΟΝ. ΤΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΟΛΟΣ ΈΛΞΕΩΣ. ΠΟΣΩ ΜΑΛΛΟΝ ΌΤΑΝ ΑΡΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ.
Ο ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ ΖΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. Θα γελούσε ενδεχομένως με πολλές …αξιοποιήσεις τής θυσίας του.
ΟΙ ΝΕΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΙ ΈΓΙΝΕ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΙΧΝΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΦΑΣΙΣΜΟ-ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΓΥΡΩ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΧΟΥΝΤΑ με τον μανδύα τής συγχρονικότητας…
ΑΣ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΈΚΦΡΑΣΗΣ.
«Την Ελευθερία μου κι ας μην έχω να φάω!!!» είναι το δικό μου σύνθημα σε όλους τούς άϋλους τοίχους. Κι όπως είπε κι ο μεγάλος ποιητής Μιχάλης Κατσαρός «Αντισταθείτε ακόμα και σε μένα που σας ιστορώ» (μάθημα ζωής).
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασιολόγος και κριτικός
Info:
https://www.viva.gr/tickets/theater/athinas-panagouli-epitafios/
Αθηνάς Παναγούλη, Επιτάφιος
Συγγραφέας: Γιάννης Σολδάτος
Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης
Μουσική και τραγούδια, (σε ποίηση Αλ. Παναγούλη): Σταύρος Σιόλας
Σκηνικό – Κοστούμια: Έλλη Λιδωρικιώτη
Στο ρόλο της Αθηνάς Παναγούλη: η Μάνια Παπαδημητρίου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κωστής Καπελώνης
Βίντεο: Έλλη Λιδωρικιώτη, Κωστής Καπελώνης
Φωτογραφίες: kzk52 & Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Αφίσα παράστασης: Χρήστος Σκυλάκος
Trailer: kzk52 – E.Delido
Πρόγραμμα παράστασης: Εκδόσεις Αιγόκερως
Επικοινωνία / Προώθηση παράστασης: Νταίζη Λεμπέση
Το έργο του Γιάννη Σολδάτου, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, μουσική Σταύρου Σιόλα και σκηνογραφία Έλλης Λιδωρικιώτη, από 12 Μαΐου κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.
Το έργο παρουσιάζει τον Αλέξανδρο Παναγούλη, την κορυφαία μορφή του αντιδικτατορικού αγώνα, μέσα από τις αναμνήσεις της μητέρας του, σχολιάζοντας παράλληλα σημαντικότατα γεγονότα της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας.
Γιατί τα ερωτήματα δεν έχουν ακόμη απαντηθεί.
Γιατί το αδίκημα της επταετίας κρίθηκε στιγμιαίο και όχι διαρκές.
Γιατί οι μέρες είναι πονηρές.
Γιατί ο χρόνος της ζωής μας τελειώνει.
Γιατί όλοι έχουμε ανεξόφλητους λογαριασμούς με παρελθόντα δικά μας ή των γονιών μας.
Γιατί οι ήχοι και οι μυρωδιές ακόμα δεν έχουν σβήσει και κάποτε ακούγονται πολύ δυνατοί.
Ποιος μπορεί να μεταφέρει τις πληροφορίες του σκοτεινού παρελθόντος στις μέλλουσες γενιές;
Ποιος θα μπορέσει, να οδηγήσει το μέλλον, στη Ελπίδα, για μια δίκαιη κοινωνία;
Εμφανείς είναι ακόμη οι πληγές μιας μνήμης εναργέστατης, που φέρει τα ίχνη των στιγμών όλων των χτύπων, που δόθηκαν στα σώματα και τις ψυχές
ανθρώπων, που αγωνίστηκαν για την Ελευθερία.
Vault Theatre Plus, ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ «Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ… »
Με το έργο «Αθηνάς Παναγούλη Επιτάφιος» συνεχίζεται το θεατρικό project «Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ…», ένα θεατρικό φεστιβάλ μονολόγων, που εγκαινιάστηκε το 2017
στον Πολυχώρο VAULT, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων.
Για τις ανάγκες του φεστιβάλ, γίνεται ανάθεση σε θεατρικούς συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και άλλους καλλιτέχνες, οι οποίοι καλούνται να δημιουργήσουν ένα θεατρικό project με πρωταγωνίστρια την μάνα ενός σημαντικού, για την ιστορία της Ελλάδας, άνδρα. Μονόλογοι που ξεδιπλώνουν την ζωή αυτών των σπουδαίων ανθρώπων και αποτελούν φόρο τιμής στις γυναίκες, που τους ανέθρεψαν. Στόχος του φεστιβάλ είναι να αναδείξει και να προβάλει την σύγχρονη ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία, παντρεύοντας την πείρα των παλαιοτέρων με την ορμή των νέων δημιουργών. Στηρίζει και στηρίζεται στο νεοελληνικό κείμενο και φέρνει στο φως άγνωστες πτυχές της ιστορίας μας. Τα έργα αυτά έχουν βαθιά κοινωνικοπολιτική χροιά και θίγουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας, που εξακολουθούν να υφίστανται ακόμη και σήμερα. Έχουν έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, απευθύνονται και αφορούν κάθε πολίτη αυτής της χώρας και προβάλουν την ιστορία και τον πολιτισμό μας.
Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70′ (χωρίς διάλειμμα)
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Προπώληση Viva.gr :
Γενική είσοδος: 12 ευρώ
Μειωμένο Εισιτήριο: 10 ευρώ (Μόνο στο ταμείο του θεάτρου) Φοιτητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων / ΑμΕΑ /Άνω των 65 ετών / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας
*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS
FB Page: http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1
Instagram: vault.theatre.plus (https://www.instagram.com/vault.theatre.plus/?hl=el)
Μελενίκου 26 Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8′ περίπου με τα πόδια)
Πληροφορίες (11:00 – 14:00 & 17:00 – 21:00) : 213 0356472, 6951832070, 6986604174
Προπώληση viva.gr : https://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/
Email: vaultvotanikos@gmail.com