Η παράσταση τού χειμώνα. Όσοι κι όσες γεννήθηκαν γύρω στα 1960 θα δουν να τρέχει μπροστά στα έκπληκτα νοσταλγικά μάτια τους μια ολάκερη εποχή. Χαρισματική θεατρική συγγραφέας η νεοεμφανιζόμενη Ευαγγελία Γατσωτή εγγράφει σοβαρές υποθήκες για το ελπιδοφόρο μέλλον τής νεοελληνικής δραματουργίας. Αξίζει να την προσέξετε και να την επιβραβεύσετε αναλόγως.
Η περίφημη «γενιά τού 1970» (στη νεοελληνική λογοτεχνία), όλες εκείνες κι όλοι εκείνοι που βίωσαν με χρονοκαθυστέρηση (λόγω Χούντας) τόσο την σεξουαλική επανάσταση όσο και τον παρισινό Μάη τού 1968, έγιναν φιλειρηνικά «παιδιά των λουλουδιών» και μερικές/μερικοί παρέμειναν αντισυμβατικοί μέχρι τα βαθιά τους γεράματα, ενώ άλλοι/άλλες/άλλα (η μεγάλη πλειονότητα, ίσως) εξαργύρωσαν τις όποιες αντιστασιακές (γενικώς) περγαμηνές τους (γνήσιες ή πλαστές).
Είναι αξιοπερίεργο, απορίας άξιο το πώς μία εικοσάχρονη συγγραφέας περιγράφει με τόση αληθοφανή εσωτερικότητα τον ψυχισμό μιας ολόκληρης γενιάς (παππούδων και γιαγιάδων της, ενδεχομένως). Σε προφορική ερώτηση μού απάντησε πως δεν είχε κάποια άμεση ή διαμεσολαβημένη (οικογενειακή) εμπειρία, αλλά «απλώς έκανε εκτενή έρευνα, μελέτησε, παρατήρησε, συνέθεσε». Τόσο απλά! Αυτός είναι ο ορισμός τού ταλέντου. Οι γεννημένοι δραματουργοί απλώς υπάρχουν! Η γραφή είναι μια (ακόμα) παράπλευρη ωφέλεια.
Ήδη από το «Νυχιάνγκ» στο Θέατρο Πορεία, η Εαυγγελία Γατσωτή έδειξε το πρόωρα αναπτυγμένο (πλήρες) ταλέντο της. Σχηματισμένοι ήρωες, πρωτότυποι διάλογοι, το νυστέρι βαθιά στις όποιες παθογένειες τού κοινωνικού ιστού ΚΑΙ (το χαρακτηριστικό) των ιδιοφυών: ΧΙΟΥΜΟΡ, ΒΙΤΡΙΟΛΙΚΟ, ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ, αλεξιθάνατο [δική μου η λέξη].
Η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου αφ’ ετέρου ξέρει τη γενιά της από την καλή και από την ανάποδη, από μέσα κι απέξω. Είναι ώριμη, είναι ευθυτενής, είναι «επική» (σχεδόν μπρεχτική). Υποδύθηκε τον ρόλο τής ενοχοποιημένης αλλά απελευθερωμένης μάνας με τον πλέον ανάλαφρο, πειστικό, διαπεραστικό τρόπο. Μεγάλος υποκριτικός άθλος! Ξέρετε, οι μεγάλες αλήθειες, οι αφόρητες, οι ασήκωτες μόνον μέσα από την ελαφράδα μπορούν να επικοινωνηθούν, να χωνευτούν, να μεταβολιστούν.
Κατόρθωμα επίσης οι ερμηνείες απ’ όλους τους/τις ηθοποιούς. Ειδικά η συμπερίληψη τής πανέμορφης, γοητευτικής, υπέροχης κοπέλας πάνω στην ειδική καρέκλα απέδειξε για άλλη μια φορά ότι όταν αντιμετωπίζουμε τον πλησίον μας με αγάπη είναι όλα φυσικά.
Θαύμασα αυτή την κοπέλα για την ρεαλιστικότητα τής ερμηνείας της. Θαύμασα συγγραφέα και σκηνοθέτιδες που την συμπεριέλαβαν με τόσο αυτονόητο τρόπο, ακόμα και ως ερωτική οντότητα! Αυτή κι αν είναι υπέρβαση που σπάει όλα τα στερεότυπα.
Επιτέλους, μπήκαμε για τα καλά στον εικοστό πρώτο αιώνα!!! Μαθαίνουμε να σεβόμαστε το διαφορετικό και την όποια δυσχέρεια να την μετατρέπουμε σε ευχέρεια. Αυτός είναι πολιτισμός!!!
Εξαιρετική παράσταση.
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός https://konstantinosbouras.gr
Info:
VAULT
Μελενίκου 26, Προφήτης Δανιήλ, 104 47 Αθήνα Αττικής ( Δρομολόγηση)
Τηλέφωνα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ (ΥΠΟΘΕΣΗ – ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ)
Τι συμβαίνει όταν μια μητέρα, διάσημη Dj της underground Σκηνής των 80’s, είναι απορροφημένη από την καριέρα της και παραμελεί τις δυο κόρες της;
Το πρωτότυπο νεοελληνικό έργο με τίτλο “Η playlist μιας faultless μητρότητας” της Ευαγγελίας Γατσωτή που ανεβαίνει στο θέατρο Vault από το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου κάθε Σάββατο στις 18.15 και Κυριακή 21.15 σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου και Έλενας Τυρέα, αντλεί την αρχική του έμπνευση από τη “Φθινοπωρινή Σονάτα” του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μετά από μεγάλη έρευνα, παρακολούθηση σύγχρονων ταινιών με ανάλογη θεματολογία, πρόβες και αυτοσχεδιασμούς, η συγγραφέας δημιούργησε ένα έργο με 4 ήρωες που ενώνονται με πολλαπλές σχέσεις εξάρτησης σε μια ιστορία όπου όλα είναι πιθανά και όλα ανατρέπονται.
Μια ιστορία που αποδεικνύει ότι η μητρικότητα δεν απορρέει πάντα από τη μητρότητα.
Συντελεστές: Κείμενο: Ευαγγελία Γατσωτή
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου – Έλενα Τυρέα
Σκηνικά – Κοστούμια: Αγγελίνα Παγώνη
Μουσική Επιμέλεια –Musicediting: Χριστίνα Σιμιτζή
Χορογραφίες – κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Κολιάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελίνα Παγώνη
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Αλέξανδρος Δαρμανής, Έλη Δρίβα, Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, Δήμητρα Σύρου
*Δεν θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις Κυριακή 24 και 31 Δεκεμβρίου 2023.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ – ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Συνολική Περίοδος Παράστασης: 09/12/2023 έως 11/02/2024
ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Ημέρα Ώρες
Δευτέρα 18/12/23 –
Τρίτη 19/12/23 –
Τετάρτη 20/12/23 –
Πέμπτη 21/12/23 –
Παρασκευή 22/12/23 –
Σάββατο 23/12/23 18:15
Κυριακή 24/12/23 –
TIMΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική Eίσοδος: 15€
Μειωμένο )Φοιτητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων / ΑμεΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας ΟΑΕΔ): 10€
Ατέλειες: 5€
Πληροφορίες: Τηλ.: 213 0356472 / 6949534889
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 – 21:00)
Η playlist μιας faultless μητρότητας
Διάρκεια: 70′
Κοινωνικό
της Ευαγγελίας Γατσωτή
Σκηνοθ.: Κ. Πολυχρονοπούλου, Έλ. Τυρέα
Η Μπούλετ, διάσημη Dj της Underground Σκηνής των 80’s, ήταν ανέκαθεν απορροφημένη από την καριέρα της. Έχει δυο κόρες, τη Σοφία και τη Νόη, τις οποίες παραμελεί. Ζει σ’ έναν δικό της κόσμο, «αγγελικά πλασμένο» και χάνει την κηδεμονία της μικρής της κόρης, που είναι ένα κορίτσι με κινητική βλάβη. Στη δύση της καριέρας της αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο κτήμα όπου συγκατοικεί με τη μοναδική της φίλη. Μετά από χρόνια περισυλλογής, όταν χάνεται η φίλη της, αποφασίζει να κάνει ένα δυναμικό comeback στη ζωή των παιδιών της. Η μεγάλη της κόρη είναι παντρεμένη με έναν ζεν πρεμιέ και ζει μαζί με την μικρότερη αδερφή της. Πώς διαχειρίζονται οι δύο, ενήλικες πλέον, κόρες της τον ερχομό της; Κατά πόσο το τραύμα της απουσίας της μητρικής φιγούρας μπορεί να επουλωθεί; Και πώς επηρεάζει τις ζωές των δύο κοριτσιών; Στο αδιέξοδο των σχέσεων μητέρας – κόρης, οι ήρωες του έργου άλλοτε αυτοσαρκάζονται και άλλοτε αλληλοσπαράσσονται.
Ερμηνεύουν: Αλ. Δαρμανής, Έλη Δρίβα, Κ. Πολυχρονοπούλου, Δ. Σύρου. Σκην.-κοστ.: Αγγ. Παγώνη. Φωτ.: Χ. Φυλακτοπούλου.
1.274