You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΟΥ ΦΟΝΕΥΣΕΙΣ» στη Σκηνή Ωμέγα τού Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Κωνσταντίνος Μπούρας: «ΟΥ ΦΟΝΕΥΣΕΙΣ» στη Σκηνή Ωμέγα τού Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Εάν δεν υπήρχε η βεβιασμένη ανάγκη χρονικής επιμηκύνσεως τής παραστάσεως σε δύο ώρες κι απέμενε το πρώτο ουσιαστικό μέρος, δεν θα φτάναμε στο …extension σε μια επιθεωρησιακή κατάσταση τύπου Δελφινάριου, που ακόμα και ο Σεφερλής βγαίνει …θεατρικός άγιος σε σύγκριση με τις βεβιασμένες παρωδίες τής τηλεοπτικής αρένας. Κρίμα.

Στα χνάρια τής Κιτσοπούλου και η Μπρούσκου. Καλόν είναι να προσέξουμε ότι οι άγιες προθέσεις καταλήγουν συχνά σε φιάσκο όταν είναι θολά τα όρια ανάμεσα στο παρωδούμενο και στην παρωδία.

Ενίοτε, τόσον ο μεμυημένος όσον και ο μέσος θεατής τα συγχέει και η αποσπασματική μετανεωτερική θεώρηση τού παραστασιακού γεγονότος μεταθέτει την ιστορική γραμμική αφήγηση σε μία αυθαίρετη μεταμυθοπλασία που μοιάζει με ζάπινγκ και ολοκληρώνεται στον εγκέφαλο τού εκάστοτε συνδημιουργικού επαρκούς αναγνώστη.

Κρίμα και πάλι κρίμα, γιατί τόσον η εκλεκτή Δήμητρα Χατούπη ανεδύθη (στο πρώτο μέρος μόνον) σε μία αρχετυπική τραγική μορφή Μάνας όσον και οι άλλοι τρεις θαυμάσιοι ηθοποιοί έκαναν ό,τι μπορούσαν (και ό,τι δεν μπορούσαν) προκειμένου να υπηρετήσουν το σκηνοθετικό όραμα, το οποίο εξαντλήθηκε δυστυχώς στο πεπαλαιωμένο πλέον τέχνασμα τής ταυτόχρονης βιντεοσκόπησης και προβολής τού τελούμενου.

Μεταμοντέρνο; Ναι. Αλλά ας κρατήσουμε κάποια αφηγηματικά, αισθητικά, ρυθμολογικά, υφολογικά προσχήματα… Κι όχι χύμα στο κύμα κι από την τραγωδία στο kitsch. «Το άδικο δεν το θέλει ούτε κι ο θεός».

Παρ’ όλα αυτά, το θέαμα λειτουργούσε μια χαρά στον πειραματικό υπόγειο χώρο τού αναβαθμισμένου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ τού ΠΕΙΡΑΙΑ.

Δείτε το. Μην το χάσετε.

Κάποτε θα πρέπει να μην ντρεπόμαστε και να φεύγουμε στη μέση, ως θεμιτήν τε και νόμιμη ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολιτισμική παρακμή που υφιστάμεθα εκόντες-άκοντες…

 

Μετά λύπης περισσής για την σπατάλη τόσου ανθρώπινου δυναμικού, τόσων πόρων,

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας

https://konstantinosbouras.gr ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός.

 

info:
https://www.dithepi.gr/el/events/4847/
https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/ou-foneuseis/
22 Ιαν – 9 Φεβ
Εισιτήρια
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει την performance Ου Φονεύσεις σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Άντζελας Μπρούσκου. Πρόκειται για μία performance ανάμεσα στο Θέατρο ντοκουμέντο και την μυθοπλασία. .Κείμενα που αφορούν την έντονη πατριαρχία και έχουν γραφτεί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα για την θέση της Γυναίκας..
Η Γυναίκα ως θύμα διακρίσεων εξαιτίας του φύλου της. Η απαγορευμένη σεξουαλικότητα της Γυναίκας διατρέχει την ιδέα του έργου μέσα στους αιώνες σαν βασικός άξονας.
Γιατί τα «εγκλήματα πάθους» και τα «εγκλήματα τιμής» κατά των γυναικών συνεχίζονται με τέτοιον ρυθμό;
Συνεντεύξεις, ποίηση, σκόρπιες φράσεις, σχόλια από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ,τραγούδια, περιγραφές βίας θα αποτελέσουν επίσης το πλούσιο υλικό για αυτό το εγχείρημα προκειμένου να ολοκληρωθεί σ’ ένα μεικτό θέαμα που θα συναντιέται με το σήμερα.
Η παρουσία του άνδρα σαν μια φιγούρα αρχετυπική, αδρή, και σαγηνευτική εμπλέκεται ως ιερέας πατέρας, γιός, αδερφός, εραστής, μαστροπός.
Η παράσταση επιχειρεί να ανοίξει έναν δημόσιο διάλογο για την
πιο ακραία μορφή σεξισμού. Την γυναικοκτονία.
Συντελεστές
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σύλληψη – Σκηνοθεσία,Art direction : Άντζελα Μπρούσκου
Σύμβουλος δραματουργίας – Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Επιμέλεια ήχου: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου
Το Ζεϊμπέκικο είναι πρωτότυπη μουσική σύνθεση του:
Τάσος Μελετόπουλος /Arrangement: Χρήστος Αλεξάκης
Φωτογραφίες/Trailer: Αναστασία Γιαννάκη
Σχεδιασμός αφίσας:Michelangelo Bevilacqua
Επικοινωνία Χρύσα Ματσαγκάνη
Διανομή: Δήμητρα Χατούπη, Ανδριανή Κυλάφη, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Άλκηστις Πολυχρόνη.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.