You are currently viewing Κωνσταντίνος Μπούρας:  Πάντα επίκαιρη και επιδραστική η «Φθινοπωρινή Ιστορία» του Α. Αρμπούζωφ σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη, με την Πέμη Ζούνη και τον Σταύρο Ζαλμά στο Θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης» (πρώην «Ριάλτο») στην Κυψέλη.

Κωνσταντίνος Μπούρας:  Πάντα επίκαιρη και επιδραστική η «Φθινοπωρινή Ιστορία» του Α. Αρμπούζωφ σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη, με την Πέμη Ζούνη και τον Σταύρο Ζαλμά στο Θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης» (πρώην «Ριάλτο») στην Κυψέλη.

Υπάρχουν ιστορίες «παντός καιρού» και αφηγήσεις που μας συναρπάζουν πάντα, γιατί άπτονται των βαθέων ψυχικών ρευμάτων που αλώνουν το Συλλογικό αλλά και κάθε Ατομικό Υποσυνείδητο.

Τα θέματα σχέσεων δεν τελειώνουν και δεν λύνονται ποτέ.

Αλληλοκατανόηση, αποδοχή, παραδοχή λύνονται συνήθως με την καθημερινώς εξασκούμενη ενσυναίσθηση.

Η περίοδος προσαρμογής στις δυαδικές σχέσεις ποικίλλει από …πέντε δευτερόλεπτα, σε πέντε μήνες, πέντε χρόνια, πέντε δεκαετίες!!!

Οι άνθρωποι παραλλάσσονται ανάλογα με την ηλεκτρομαγνητικά ρεύματα και τις επαγωγικές έλξεις-απώσεις που τους προκαλούν τα παρακείμενα άτομα.

Το πρόσωπο είναι κάτι μεταβλητό, αφού αντικατοπτρίζεται στα μάτια τού εκάστοτε «άλλου».

«Η Κόλαση είναι οι άλλοι», αποφαίνεται ο αρνηθείς το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας υπαρξιστής φιλόσοφος Ζαν-Πωλ Σαρτρ (στο μνημειώδες έργο του με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Ναυτία»).

«Οι άλλοι είσαι εσύ!!!», γράφει ο/η άγνωστος γραφίστας σε τοίχο της γειτονιάς μου, της Νεάπολης Εξαρχείων.

Είτε Κόλαση είτε Παράδεισος, η άρση της μοναξιάς είναι αυτοματισμός και δη κοινωνικός. Περνάει όμως μέσα από πολλούς σκοπέλους, παλίρροιες, αμφιταλαντεύσεις, οπισθοχωρήσεις…

Αυτούς ακριβώς απεικονίζει αριστοτεχνικά με δραματικό τρόπο αυτό το «αθάνατο» κείμενο, που βρήκε ιδανικούς ερμηνευτές απολύτως ενορχηστρωμένους από την Βάνα Πεφάνη.

Απολαυστική παράσταση με μουσικές «μετατροπίες», αντιστίξεις, παραλλαγές πάνω στο ίδιο αφηγηματικό μοτίβο: η άρνηση, η δυσκολία τού εγώ να ενταχθεί ενσωματούμενο στο εμείς.

Η παρουσία τού επί σκηνής μουσικού προσδίδει ένα μπρεχτικό αποστασιοποιητικό αλλά και νοσταλγικό στοιχείο στο όλον θέαμα-ακρόαμα.

Η διάδραση μεταξύ ηθοποιών περνάει τον αόρατο «τέταρτο τοίχο» της σκηνής ιταλικού τύπου, χάρη στο μετωπικό στήσιμο των δρώντων ηθοποιών και του μουσικού, που μοιάζουν να καθρεφτίζονται σε ένα αόρατο «ζελέ».

Σαν διαπερατή τηλεοπτική οθόνη-πλάσμα που αντικατοπτρίζει αμφίπλευρα τις ψυχικές κινήσεις αμφοτέρων.

Αριστουργηματική εκδήλωση-αντανάκλαση της περιρρέουσας ατμόσφαιρας.

Κι αμέσως μετά την πρεμιέρα με τις επανειλημμένες ιδεατές βροχές επί σκηνής άρχισε στην Αθήνα να βρέχει!!! Η πρώτη πραγματικά φθινοπωρινή βροχούλα συνακόλουθη τής «Φθινοπωρινής Ιστορίας» τού Αρμπούζωφ. Λέω και ξαναλέω (μέχρι να βραχνιάσω), γράφω και ξαναγράφω μέχρι να σπάσουν τα πλήκτρα πως ΤΟ ΚΑΛΟΓΡΑΜΜΕΝΟ-ΚΑΛΟΔΟΜΗΜΕΝΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΈΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ, ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟ, ΕΥΠΡΟΣΛΗΨΙΜΟ… πάσης εποχής.

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας https://konstantinosbouras.gr ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός.

 

 

 

Info από το Δελτίο Τύπου:

 

H Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς, συναντιούνται θεατρικά μετά από χρόνια και έχοντας πολλές επιτυχημένες συνεργασίες στο παρελθόν σε θέατρο και τηλεόραση. Αφορμή ένα έργο που άφησε εποχή με τους  Λαμπέτη-Κατράκη, σε μια διαφορετική, σύγχρονη εκδοχή με συνοδεία ζωντανής μουσικής, που θα παρουσιάσει η σκηνοθέτις Βάνα Πεφάνη στο ανακαινισμένο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης.
«Είσαι γύρω στα τριάντα και βλέπεις τους γονείς σου γέρους; Έφτασες πενήντα και ήδη ονειρεύεσαι να σαπίσεις μπροστά στην τηλεόραση;  Φαντάζεσαι ότι θα πάρεις σύνταξη, η ζωή σταματάει και θ’ αρχίσεις τις βόλτες και τους  βαρετούς καφέδες με φίλους; Πήρες σύνταξη και κρυφοκοιτάζεις φλάιερ για οίκους ευγηρίας; Όλα είναι αποφασισμένα, προδιαγεγραμμένα και οριοθετημένα;  Ε τότε, αυτή η ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ είναι για σένα. Ναι, για σένα προσωπικά…» αναφέρει η σκηνοθέτις.
Ο Αλεξέι Αρμπούζωφ συνεχιστής των σπουδαίων θεατρικών συγγραφέων της Ρωσίας (Γκόγκολ, Γκόργκι, Τσέχωφ) που ανήγαγαν τον ποιητικό ρεαλισμό σε τρόπο ζωής και λόγο ύπαρξης, το 1975 γράφει τη Φθινοπωρινή Ιστορία «στην οποία τροφοδοτεί ιδιοφυώς την έναρξη μιας προσωπικής σχέσης δύο ανθρώπων. Ο Ροντιόν και η Λύντια προσπαθούν να ρίξουν τα τείχη που ο καθένας τους έχει δημιουργήσει γύρω του και να αγγίξουν ειλικρινά ο ένας τον άλλον» γράφει ο μεταφραστής του έργου Ερρίκος Μπελιές.
Ο  γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λύντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι νέοι, αλλά και ποιος είναι νέος σήμερα. Όχι,  ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και  τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Θα μπουν στο μαγικό κόσμο του τσίρκου; Θα χορέψουν  άραγε κλακέτες στη βροχή; Θα σπάσουν επιτέλους αυτή την ηλίθια ομπρέλα ή θα αποφασίσουν να πετάξουν μαζί της;
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Απόδοση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία: Βάνα Πεφάνη
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Πρωτότυπη Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Video-Trailer: Νίκος Γιαβρόπουλος
Χορογραφίες: Κυριάκος Κοσμίδης
Βοηθός σκηνοθέτη : Ντέπυ Πάγκα
Β βοηθός σκηνοθέτη: Έλιο-Φοίβος Μπέικο
Επικοινωνία: Νταίζη Λεμπέση
Γραφιστικός σχεδιασμός: Γιάννης Απέργης
Φωτογράφος: Γιώτα Εφρεμίδου
Hair design: Κων/νος Σαββάκης
Πρωταγωνιστούν: η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς
Live Τρομπέτα: Στέφανος Δαφνής
Παραστάσεις :Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 από 11 Νοέμβριου 2024
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ  Κυψέλης 54,Αθήνα
Προπώληση https://www.more.com/theater/fthinoporini-istoria-tou-aleksei-armpouzof/
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό από 18 ευρώ, Φοιτητικό από 15 ευρώ, ΑΜΕΑ/ ΑΝΕΡΓΩΝ  14 ευρώ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.