Αυτή η ομάδα με το σαφώς ειρωνικό, αυτοσαρκαστικό συνυποδηλωτικό, πλήρες συμβολισμών μετανεωτερικό όνομα Ginger Creepers Band – www.gingercreepers.com – μάς έχει συνηθίσει σε πολύ προχωρημένες δουλειές άψογα μελετημένες και μουσικά-χειρουργικά εκτελεσμένες (κι ουχί «εκτελεσθείσες»). Πρόκειται για μια προσεκτικά δομημένη «αποδόμηση» των πάντων (μύθων, προσώπων, δραμάτων, της ίδιας τής ζωής εν τέλει…
Σε αυτόν τον χαοτικό μεταβατικό μεταιχμιακό κόσμο με την πολιτισμική και οικολογική Κρίση να χτυπάει κόκκινο, τα ανθρώπινα ένστικτα (με πρώτο τής επιβίωσης) έχουν ήδη πυροδοτηθεί.
Ήδη ο λεγόμενος «ερπετοειδής εγκέφαλος» της Ανθρωπότητας επιμηκύνεται και απειλεί να καταλάβει όλη τη Συνείδηση ως αντίδραση βιολογική στον καταιγισμό των εισερχομένων πληροφοριών ένεκα τής αλματώδους αναπτύξεως τής Τεχνολογίας.
Φαίνεται πως του πέφτει βαριά τού «θηλαστικού-πιθηκοειδούς—αιλουροειδούς» μέσα μας η τόση Πληροφορική Διαφήμιση και η σύγχυση μεταξύ τής Αρχαίας Γνώσεως-Γεωμετρίας και των παντοειδών fake news.
Διάβασα κάπου σήμερα το πρωί σε κάποιο μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης πως «οι πίθηκοι σκέφτομαι να μας αποκηρύξουν και να δηλώσουν πως ΔΕΝ είναι πρόγονοί μας». Κακόμοιρε Δαρβίνε, τι σου έμελλε να πάθεις;
ΝΑΙ, Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΠΑΛΙΜΠΑΙΔΙΖΕΙ. Και τι θα ήταν περισσότερο κατάλληλο ως σύμβολο από τον Πινόκιο που μόλις πει ψέματα αμέσως βλέπει έντρομος (κι αυτός και όλοι οι άλλοι / οι άλλες / τα άλλα όντα) γύρω του… απαξάπαντες / απαξάπασαι / απαξάπαντα τα όντα βλέπουν την …μύτη (φαλλικό σύμβολο, όπως ορθώς είδαμε σε video art αυτής της συγκεκριμένης παράστασης)… βλέπουν τη μύτη τού ψεύτη-μυθομανούς-παραζαλισμένου-συμπιεσμένου-καταπιεσμένου Πινόκιο να …μακραίνει (ως αρχετυπικός φαλλός αρχαίου αγάλματος – από το «αγάλλομαι»).
Ναι, η Ανθρωπότητα ολάκερη παλινδρομεί, παλιμπαιδίζει, προσκολλάται στο στοματικό, στο πρωκτικό… στο οργιαστικό γονιμολατρικό στάδιο…
Κι η Τέχνη, η επίκαιρη, η επικαιροποιημένη, λειτουργεί ως σεισμογράφος-παλμογράφος αντέννα/κεραία λήψεως ανεπαίσθητων ή εκκωφαντικών πολιτισμικών δονήσεων.
Οι πολιτιστικές δράσεις τού εικοστού πρώτου αιώνα που θα αφήσουν το στίγμα τους στους επερχόμενους πολιτισμούς θα είναι εκείνες που σκιαγραφούν αυτή τη μετάβαση με χιούμορ κι αυτοσαρκασμό. Αυτό άλλωστε συνέβη και σε άλλες παρόμοιες μεταιχμιακές καταστάσεις με την συστημική εντροπία στο ζενίθ.
Η συγκεκριμένη ομάδα Ginger Creepers Band είναι πραγματικά πρωτοπόρος και πειραματίζεται ενεργά, ευφάνταστα, συνδημιουργικά πάνω σε νέες μορφές, μεταγγίζοντας το παλαιό καλό, ωριμασμένο κρασί σε καινούργια δρύινα βαρέλια. Αυτό είναι που τους ξεχωρίζει από τον εσμό των μεταμοντερνιζόντων. Ναι, χρησιμοποιούν όλες τις μετανεωτερικές τεχνικές, αλλά ουχί ως ευκολίες. Το αντίθετο μάλιστα: κάθε τι που κάνουν, κάθε παραστασιακό fractal λειτουργεί κβαντικά, είναι αποτέλεσμα βασάνου, εξαντλητικής εργασίας, πολύωρων προβών, πολύπλοκης/πολυσήμαντης/πολυεπίπεδης ερμηνείας.
Ναι, έχει τόσο πολλά αφηγηματικά επίπεδα αυτή η μεταμοντέρνα παράσταση με την πολυπρισματική αφήγηση που θέλω να την δω ξανά και ξανά προκειμένου να την αποκωδικοποιήσω, να την κατανοήσω, να την μεταβολίσω, να την αξιοποιήσω στο δικό μου πρωτότυπο δραματουργικό/θεατρικό έργο.
Δηλώνω παρών, δηλώνω ανοικτός σε κάθε δημιουργική ομάδα ευφάνταστων ανθρώπων που ανιχνεύουν το «κλασικό» τού μέλλοντος.
Ελπίζω αυτό το έργο να επαναληφθεί από φθινόπωρο (ή και μέσα στο κατακαλόκαιρο) προκειμένου να το δω ξανά και μανά…
Μετά Λόγου Γνώσεως και περισσής επιμονής υπομονετικής,
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας https://konstantinosbouras.gr ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός