… Στο Θέατρο 104, στο νεανικό κέντρο επιτυχημένων παραστάσεων (όλες πολύ πάνω του μετρίου των συνήθων καταναλώσιμων σκηνικών προϊόντων).
Μια γυναίκα ανάμεσα σε δύο άντρες, έναν που αγαπά κι έναν στον οποίο καταφεύγει για σωματική εκτόνωση. Τον πρώτο τής τον αρπάζει ο πόλεμος και τον μετατρέπει σε έναν ξένο, σε κάποιον άλλον, άγνωστο, δολοφόνο κατά συρροή, σαδιστή και κατά λάθος ήρωα τής επανάστασης (όπως στο παραβολικό «Μπαλκόνι» του Ζενέ), μόνο που εδώ αθέλητα, ακούσια…
Αυτή την προδοσία τής την πληρώνει και ο σύζυγος και ο εραστής, ο κάθε ένας για άλλους λόγους, όχι όμως και διαφορετικούς.
Φυσικά και δεν θα προδώσω την πλοκή αυτού του αριστουργηματικού ψυχολογικού θρίλερ με έντονα τα σαδομαζοχιστικά στοιχεία που πατάει πάνω στην δραματουργική τεχνική των τηλεοπτικών σειρών ή b-movies με θέματα πανέξυπνους, ευφυείς serial-killers που επιδιώκουν υποσυνείδητα την σύλληψη και την τιμωρία τους προκειμένου να εξασφαλίσουν την ανάσχεση τής εγκληματικής κατηφορικής πορείας τους.
Ο ντοστογιεφσκικός «Μεγάλος Ιεροεξεταστής» γίνεται εδώ ένας δεινός «χουντικός» δικτατορίσκος. Θυμίζει ΕΑΤ/ΕΣΑ. Βασιλικότερος τού ανωνύμου βασιλέως, καταχράται τής εξουσίας που του δόθηκε πάνω στις ζωές των άλλων, σέβεται όμως με θρησκευτική κατάνυξη την αόρατη ιεραρχία και λειτουργεί υπέρ των απροσδιορίστων συμφερόντων μίας ειδωλοποιημένης Τάξεως.
Τα φετίχ τής εξουσίας γίνονται εδώ ερωτικά υποβοηθήματα ενός οργασμού που δεν έρχεται ποτέ, αφού και τα τέσσερα άτομα είναι ευνουχισμένα, ανάπηρα και ανίκανα να χαρίσει το ένα στο άλλο (ή στα άλλα) την ηδονική χαρά και γαλήνη τού ειρηνικού ανέφελου ύπνου που μόνον η καθαρή συνείδηση μπορεί να εξασφαλίσει. Μόνον που κανένας από τους τέσσερις δεν έχει καθαρή συνείδηση. Προδίδονται και προδίδουν, ενδίδουν στη σαρκική ηδονή σαν κτήνη, σκοτώνουν αυτό που δεν μπορούν να γεννήσουν και καταστρέφουν εκείνο που δεν μπορούν να δημιουργήσουν.
Από σύγχρονους Ηρόστρατους γέμισε ο κόσμος. Είδος σε πλεονασμό, με χαμηλή αξία, ευτελές, που έχει όμως πέραση.
Το χυδαίο, το αγοραίο, το ζωώδες (που δεν ταυτίζεται με το ζωικό, αλλά το αντιστρατεύεται) αντιμάχονται εδώ σε μία γιγαντιαία, γκροτέσκα φάρσα, όπου δεν αποδίδεται δικαιοσύνη και ο δολοφόνος αφήνεται ελεύθερος χάριν τής τάξεως που επανέφερε η αυτόβουλος εκδικητικότητά του/της.
Δεν είναι μαύρη κωμωδία αυτό το καλογραμμένο έργο, γιατί δεν γελάμε. Ούτε καν δαγκωμένο χαμόγελο δεν ανθίζει στα πικραμένα χείλη μας. Παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα αυτό το δαιμονικό κουαρτέτο να απαριθμεί και να επιδίδεται στις διαστροφές του, που μόνον αποκρουστική απέχθεια και έφιδρη ανατριχίλα μπορούν να προκαλέσουν.
Μέσα από τον τραγικόν «έλεον και φόβον» επιτυγχάνεται κάποιου είδους δραματοθεραπευτική κάθαρση στις ταλαιπωρημένες, κουρασμένες από την απογοήτευση καρδιές μας.
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας
https://konstantinosbouras.gr
Ο Κωνσταντίνος Μπούρας είναι ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασιολόγος, κριτικός
info:
ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΚΡΙΝΩΝ
ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΟΔΗΣ
ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Το έργο
Ένας άντρας, σχεδόν περιθωριακός από επιλογή, που αδιαφορεί για την ηθική , ζει απομακρυσμένος απ’ την ομορφιά, την εξουσία, την πατρίδα, τη θρησκεία και ό,τι θεωρείται γενικά αποδεκτό. Υπέρμαχος του απαγορευμένου, της αμαρτίας και της τρέλας έρχεται συχνά αντιμέτωπος με τη δυσχέρεια του περιβάλλοντός του. Παρότι χαμηλών τόνων ο ίδιος, η εξάπλωση της φήμης του αρχίζει να δημιουργεί ένα νέο κίνημα ανθρώπων που υιοθετούν σταδιακά αυτό τον τρόπο ζωής. Η κοινότητα θορυβείται από τις εξελίξεις και ψάχνει περισσότερα για το παρελθόν του. Μετά από σχετική έρευνα ανακαλύπτουν ότι ο άντρας, χρησιμοποιώντας άλλο όνομα, υπήρξε πολεμικός ανταποκριτής, διάσημος για τις φωτογραφίες – πορτρέτα γυναικών λίγο μετά το θάνατό τους που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη και συνέβαλαν με έναν τρόπο στη λήξη του πολέμου. Με αφορμή το αδίκημα της πλαστοπροσωπίας, συλλαμβάνεται και οδηγείται για ανάκριση. Τα στοιχεία της ανάκρισης δημοσιοποιούνται παραποιημένα και το κίνημα, που είχε τον πρώην ανταποκριτή ως πρότυπο, αισθάνεται προδομένο. Ο άντρας δολοφονείται από τους υποστηρικτές του για παραδειγματισμό.
Το έργο γράφτηκε στο πλαίσιο της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία (Οκτώβριος 2019 – Μάιος 2020) με εισηγητές τους Θανάση Τριαρίδη και Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Ο Χ. Κ. Άντερσεν λέει ότι «Το να ζεις μόνο δεν είναι αρκετό, είπε η πεταλούδα. Πρέπει να έχεις λιακάδα, ελευθερία και ένα μικρό λουλούδι…», αυτή είναι η εισαγωγή που κάνει η ίδια η συγγραφέας στο έργο της και πάνω σε αυτό τον καμβά θα κινηθεί και η σκηνοθεσία. Με μινιμαλιστικό σκηνικό και μεγαλύτερη έμφαση στο λόγο και στις ερμηνείες, αλλά και στην μουσική υπόκρουση θα δημιουργηθεί μια ασφυκτική ατμόσφαιρα που θα κάνει συμμέτοχο και συνένοχο τον θεατή στην ιστορία, φέροντας την ατμόσφαιρα του φιλμ νουάρ.Η παραπλάνηση είναι ο βασικός καμβάς της σκηνοθεσίας, προσπαθώντας να σκιαγραφήσει τον θύτη και το θύμα της ιστορίας. Σε μια περίοδο, όπου ο πόλεμος έχει φτάσει στο κατώφλι της Ευρώπης, επιλέγουμε να ασχοληθούμε με ένα άκρως αντιπολεμικό έργο. Προσπαθώντας να αναδείξουμε την φρίκη του πολέμου, όχι μόνο για τα θύματα, αλλά και για τους ανθρώπους που καταφέρνουν να επιζήσουν και πως αντιμετωπίζουν την ζωή πλέον, αφού έχουν περάσει τόσο κοντά από τον θάνατο. Ένα έργο γραμμένο το 2020, που όμως, απευθύνεται σε όλες τις εποχές και γίνεται διαχρονικό και επίκαιρο όσο ποτέ.
(Κωνσταντίνος Ρόδης)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Δέσποινα Αποστολίδου
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρόδης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση/στίχοι: : Καραφύλλης Γιαννούλης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κοστούμια: Μάριος Καραβασίλης
Σκηνικά: Ευγενία Βησσαρίου
Κινησιολογία: Βαγγέλης Πιτσιλός
Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Αγγελοπούλου
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Φωτογραφίες/trailer: Κωνσταντίνος Λέπουρης
Γραφιστική επιμέλεια: xMx GRAPHICS Michelangelo Bevilacqua
Βοηθός παραγωγής: Άκης Χαλκιάς
Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
Νάνσυ Ρηγοπούλου, Κωνσταντίνος Μιχαήλ, Abe Cohen και ο Θοδωρής Ανθόπουλος στον ρόλο του ανακριτή
Τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει ο Κώστας Μπουγιώτης
***Ο δίσκος “Lost In Grey” με τα τραγούδια που ακούγονται στην παράσταση κυκλοφορεί από την μπάντα WiderSin: Κώστας Μπουγιώτης (φωνητικά), Καραφύλλης Γιαννούλης (κιθάρα), Γιώργος Μωραϊτης (Μπάσο) και Ακούσογλου Νίκος (Ντράμς). Graphic designer: Ανδρέας Σαραβάνος
Και σε όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Κυριακή στις 18:30
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 15 €
Μειωμένο (φοιτητών- ανέργων): 12€
Ατέλεια: 5€
Διάρκεια παράστασης: 85 λ. (χωρίς διάλειμμα)
Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr
Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41, Γκάζι
(Σταθμός μετρό: Κεραμεικός)
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6947409435, 210 3455020 | Facebook | www.104.gr
632