You are currently viewing Λίζα Διονυσιάδου: Η μπλεσκουφίτσα

Λίζα Διονυσιάδου: Η μπλεσκουφίτσα

Η μπλε σκουφίτσα βγήκε να πάει στη γιαγιά της και περνά μέσα από το δάσος, αλλά δε συναντά την κοκκινοσκουφίτσα ούτε τον [κακό] λύκο. Γιατί νομίζετε; Κ.Ξ.Γ.

Αυτή ήταν η ερώτηση που έκανε ο Κ.Ξ.Κ. πριν από λίγο καιρό σε μια ανάρτησή του στο f.b. H ανάρτηση συνοδευόταν από μια υπέροχη εικόνα της μπλε σκουφίτσας που με συνεπήρε.

Εντυπωσιασμένη λοιπόν,  έδωσα την παρακάτω  απάντηση, σύμφωνη με την δική μου ματιά στην εκδοχή αυτή της κοκκινοσκουφίτσας που άλλαξε χρώμα :

Την κοκκινοσκουφίτσα δεν θα μπορούσε να την συναντήσει, αφού την κουβαλούσε εντός της! Ναι! Η μπλε σκουφίτσα ήταν η ίδια η κοκκινοσκουφίτσα, μεταμφιεσμένη, για τις ανάγκες της νέας παράστασης στο δάσος της ουτοπίας. Είναι μεγάλη και πολύ λυπημένη ιστορία. Με έναν υπέροχο μπλε φιόγκο και ένα γαλανόλευκο πουλί, που είχε το ταλέντο να προσαρμόζεται στις καταστάσεις που κάθε τόσο βασάνιζαν τα ζώα του δάσους, κατάφερε να γίνει πιστευτή από ότι απέμεινε στο δάσος, συμπεριλαμβανομένου του «κακού» λύκου. Το μόνο λάθος στην μεταμφίεση ήταν ότι φόρεσε άσπρο καλσόν, αντί απλά σοσόνια, πράγμα που γέννησε την υποψία σε μία νυφίτσα που άρχισε να σκέφτεται τρόπους για να την εξαφανίσει. Μία νυφίτσα ωστόσο ήταν λίγη για να αναλάβει τόσο δύσκολο έργο, μια και τα υπόλοιπα ζώα, έδειχναν εντυπωσιασμένα από την αγνή και αθώα παρουσία της μπλε σκουφίτσας. Ότι συνέβη από κει και πέρα, καταγράφεται στην ιστορία, που συνεχίζεται, αδιαφορώντας παντελώς για τα χρώματα, και εστιάζοντας στην τάση των ζώων να πέφτουν σε σύγχυση, άμα τη εμφανίσει “νέων” φρέσκων προσώπων. Παρόλα αυτά, το δάσος εξακολουθούσε να υπάρχει, (για όσο δεν θα το τύλιγε η φωτιά), και εμείς, μπαϊλντισμένοι, από άλλα κι άλλα, ζούσαμε το ίδιο καλά ή και χειρότερα!

Πέρασε καιρός από τότε. Εν τω μεταξύ, τα ερωτήματα γύρω από την κατάσταση(πολιτική και κοινωνική) στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στον κόσμο, όλο και πληθαίνουν, ενώ οι απαντήσεις όλο και θολώνουν. Αυτός είναι ο λόγος που με οδήγησε να γράψω τις παρακάτω σκέψεις, σε μια προσπάθεια να φαντασθώ πιθανές μεταμορφώσεις γύρω από την ύπαρξή μας, στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, τέτοιες, που,  μοιάζουν να αλλάζουν τα χρώματα ακόμα και στα κλασσικά παραμύθια.

Στην χώρα μας κάθε τόσο παθαίνουμε συμφορές. Πυρκαγιές, πλημμύρες και πολύνεκρα δυστυχήματα. Τέτοιες συμφορές βέβαια δεν είναι δική μας πρωτοτυπία, μόνο που στον εξευτελισμό της αντιμετώπισής τους, σίγουρα έχουμε τα πρωτεία. Η ανύπαρκτη αντιπολίτευση φαντασιώνεται διάφορα, άλλοτε, κολλημένη στις εμμονές της και άλλοτε εργαλειοποιώντας ότι μπορεί να της αποδώσει οφέλη. Η διαρκής απουσία μηχανισμών ασφαλείας, η προχειρότητα και ο ωχαδερφισμός έχουν αποδείξει περίτρανα ότι κάθε τραγωδία είναι ανεξάρτητη από κυβερνήσεις. Μονίμως φταίνε όλοι, που σημαίνει κανείς, το γεγονός δε ότι ο κακός λύκος δεν είναι ποτέ μόνος του, ότι πρόκειται για αγέλη που αφανίζει τις στάνες και κανείς δεν τα βάζει μαζί της, δεν φαίνεται να  απασχολεί τους  αρμόδιους.

 Από την άλλη, στους πολέμους, που καλά κρατούν στις γειτονιές  μας, ψάχνουν όλοι εναγωνίως να βρούν τον καλό και τον κακό, κολλώντας ετικέτες ο ένας στον άλλον, λες και αυτό ήταν η αιτία του πολέμου. Αναμενόμενο, αφού οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους και η αιτία με την αφορμή δεν ξεχωρίζουν.

  Την ίδια ώρα, ο κακός λύκος, σε κατάσταση δυσπεψίας από τα  κατσικάκια που κατάπιε αμάσητα, (αυτό είναι από άλλο παραμύθι, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, άλλωστε όλα τα παραμύθια κατά βάθος είναι διαπλεκόμενα), παίρνει τον υπνάκο του, προσπαθώντας να χωνέψει. Η μπλε σκουφίτσα, το ίδιο χαριτωμένη σαν την κόκκινη, μαζεύει λουλουδάκια, ανυποψίαστη για το τι την περιμένει.

Στην Ευρώπη, πέρα από το πρόβλημα με τους μετανάστες που οξύνει τα κοινωνικά προβλήματα της κάθε χώρας ξεχωριστά, καθώς η αναγκαία συλλογική  αντιμετώπισή του δεν λειτουργεί, φουντώνει περισσότερο από ποτέ η άνοδος της ακροδεξιάς. Ένας κίνδυνος που δεν φαίνεται να πονοκεφαλιάζει κανέναν, μια και κανείς δεν τον πολεμά. Όλες οι σκουφίτσες, κόκκινες και μπλε, στην πραγματικότητα χαριεντίζονται με τον λύκο που φόρεσε τον σκούφο της γιαγιάς και «νοιάζεται» για τα ανυπεράσπιστα κοριτσάκια.

 Απαντώ λοιπόν στο αρχικό ερώτημα : Δεν τους συνάντησε η Μπλεσκουφίτσα, ούτε τον κακό λύκο ούτε την Κοκκινοσκουφίτσα, καθώς τα πράγματα έχουν αλλάξει εντελώς. Η σκληρή αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει πια Κοκκινοσκουφίτσα, (το παραμύθι κουρελιάστηκε, το κόκκινο δεν είναι πια στη μόδα), ο κακός λύκος έχει πολύ σοβαρότερες ασχολίες από το να βολτάρει στο δάσος, ελπίζοντας να συναντήσει κοριτσάκια που πηγαίνουν στην γιαγιά τους. Ανυποψίαστα κοριτσάκια συναντάει παντού. Με νέα, εύπεπτα παραμύθια, εύκολα φουσκώνει τα λιγοστά μυαλά τους, άσε που οι περισσότερες γιαγιάδες έχουν μετακομίσει σε γηροκομεία. Πρόκειται για μια νέα κατάσταση, όπου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, κυρίως όταν η σωστή πλευρά της ιστορίας έχει όλα τα δίκια με το μέρος της. Η δε νυφίτσα, (που αναφέρθηκε στην αυθόρμητη πρώτη απάντησή μου),κυκλοφορεί ως γραφική περίπτωση που αναλύει με επιτυχία όλα τα δεδομένα, ανήμπορη ωστόσο να τα πολεμήσει με τα παλιά της φθαρμένα όπλα.

 

Βιογραφικό

Η Λίζα Διονυσιάδου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και ζει στην Αθήνα και την Αίγινα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Σοβιετική Μόσχα και εργάστηκε σε Αθήνα και Πειραιά. Ασχολείται με την λογοτεχνική γραφή τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια. Έχει εκδώσει ποιήματα (ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ), μικρές ιστορίες (ΡΟΕΣ) και μυθιστορίες (ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ και ΕΥΜΑΡΟΣ).

Λίζα Διονυσιάδου

Η Λίζα Διονυσιάδου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και ζει στην Αθήνα και την Αίγινα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Σοβιετική Μόσχα και εργάσθηκε σε Αθήνα και Πειραιά. Ασχολείται με την λογοτεχνική γραφή τα τελευταία είκοσι χρόνια. Έχει εκδώσει ποιήματα (ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ), μικρές ιστορίες (ΡΟΕΣ) και μυθιστορίες (ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ).

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.