Η σπουδαιότητα της συμβολής του Samuel Baud-Bovy στη μελέτη του δημοτικού τραγουδιού είναι γνωστή στην ελληνική μουσικολογία. Ο Samuel Baud-Bovy συνέβαλε κατ’ ουσίαν στην μετεξέλιξη της μελέτης της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής από απλή λαογραφία σε εθνομουσικολογία.
Στον παρόντα τόμο ο Samuel Baud-Bovy, αφού ασχολείται με το ιδιότυπο στροφικό σχήμα και την προσωδία τους, χωρίζει σε δύο κατηγορίες τα κλέφτικα τραγούδια –τα με και χωρίς ρεφρέν– συγκρίνοντας 24 παραδείγματα αντλημένα από 7 συλλογές παλαιότερες του 1958, συν μερικές από τις σχετικές ηχογραφήσεις του 1930 που πραγματοποιήθηκαν από το Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο (Μέλπω Μερλιέ – Hubert Pernot κ.ά.). Επιπλέον καταγράφει για πρώτη φορά σε δυτική σημειογραφία το σύνολο των 17 κλέφτικων τραγουδιών που αποτυπώθηκαν σε δίσκους στην προαναφερθείσα ηχογράφηση με εντυπωσιακή έμφαση στη λεπτομέρεια.
Το εμβληματικό αυτό έργο που εκδόθηκε για πρώτη φορά στη γαλλική γλώσσα το 1958 από το Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο παρουσιάζει σήμερα σε ελληνική μετάφραση της Ιφιγένειας Μποτουροπούλου το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών ως πρόσθετη συμβολή του στον εορτασμό της διακοσιετηρίδας της Ελληνικής Επαναστάσεως.
Η έκδοση περιλαμβάνει CD με 17 κλέφτικα τραγούδια της Ρούμελης σε μουσική καταγραφή από τους δίσκους του Μουσικού Λαογραφικού Αρχείου.