You are currently viewing Τίνα Πανώριου: Μια συνομιλία με τον Νίκο Αναγνωστάκη

Τίνα Πανώριου: Μια συνομιλία με τον Νίκο Αναγνωστάκη

Αληθεύει ότι ο κίνητρο να γράψετε το βιβλίο «Ψίθυροι από Μελάνι», σας το έδωσε ο συνεργάτης και φίλος σας Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο οποίος  μάλιστα προλογίζει και το βιβλίο, γράφοντας ότι είστε ένας πολύτιμος άνθρωπος, ένας πηγαίος Έλληνας; Σπουδαίες κουβέντες ειπωμένες από ένα ποιητή.

Το 2011 όταν ιδρύθηκε το ogdoo.gr έγραφα περίπου δύο κείμενα-άρθρα το μήνα. Αληθεύει το γεγονός ότι η αιτία για να γράψω το βιβλίο «Ψίθυροι από Μελάνι» ήταν ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, που μου έλεγε συχνά-πυκνά ότι τα κείμενα αυτά είναι επιπέδου Βήματος και Καθημερινής και κάποια στιγμή θα πρέπει να βγάλω ένα βιβλίο. Παρόλο που κάτι ανάλογο μου έλεγε και ο Μάνος Ελευθερίου ο οποίος με ρώταγε «Πότε θα διαβάσω το επόμενό σου;», με εκείνο το χαριτωμένο μειδίαμα του. Επειδή αισθανόμουν ότι δεν ήμουν επαγγελματίας γραφιάς, το ανέβαλλα από χρόνο σε χρόνο και ίσως σε αυτό να φταίει η «ανασταλτική μου» σεμνότητα.

Ο Κώστας Μπαλαχούτης που σας προλογίζει επίσης λέει: «Η νοσταλγία σας δεν είναι στέρφα, τα κατασταλάγματα σας είναι γόνιμα» το περισκόπιο σας ευρύ. Πάντως η νοσταλγία ξεχειλίζει μέσα από τις ιστορίες των Ψιθύρων, έτσι δεν είναι;

Οι «Ψίθυροι από Μελάνι» είναι μια μηχανή του χρόνου που προσφέρει ένα μοναδικό, γοητευτικό ταξίδι σε ένα χθες που δεν ξεχνιέται. Στο τέλος όμως αυτή η μηχανή του χρόνου προσγειώνεται στο παρόν. Άλλωστε στο παρελθόν εμπεριέχεται το μέλλον και το μέλλον στο παρελθόν.

Εκτός όμως της νοσταλγίας και η μεγάλη σας αγάπη για το τραγούδι χαρακτηρίζουν τα κείμενα σας, γραμμένα μέσα από την καρδιά.

Τα κείμενά μου σχολιάζουν με μια διεισδυτική ματιά το κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι στη διάρκεια μιας ιστορικής περιόδου όπου η χώρα κρατά μια ισορροπία μεταξύ εξωστρέφειας και παράδοσης. Στέκεται σε ορισμένες αναφορές της ελληνικής παράδοσης  και καθημερινότητας, όπως είναι το καφενείο, τα θερινά σινεμά, τα αναψυκτήρια και το τσιγάρο, που ήταν το απόλυτο αξεσουάρ της καθημερινότητας. Υπογραμμίζουν ορισμένες σταθερές και προσλαμβάνουσες της ζωής και του πολιτισμού. Όπως τον Θεόφιλο ανακάλυψαν οι ποιητές Ελύτης και Σεφέρης αλλά τον Τσιτσάνη τον ανακάλυψε ο λαός. Επίσης θέτει ερωτήματα όπως τι θα ήταν ο Καββαδίας χωρίς τον Μικρούτσικο, εάν σκότωσε ο Γιάννης ο Φονιάς, ποιος θα έπρεπε να ήταν ο ρόλος των διανοούμενων σήμερα, τι θα ήταν το τραγούδι χωρίς τον Νταλάρα.

Τα άρθρα σας, γράφει πάλι ο τρίτος προλογίζων Χρήστος Νικολόπουλος, είναι ακριβώς όπως και οι στίχοι σας, ρομαντικά και απρόοπτα;

Θέλω να ευχαριστήσω τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, τον Κώστα Μπαλαχούτη και τον Χρήστο Νικολόπουλο για όλα τα καλά λόγια που έγραψαν για μένα!

Και όμως κοιτάζοντας πίσω, από αλλού ξεκινήσατε την καριέρα σας, από χώρο διαφορετικό και επίσης ανταγωνιστικό: από εταιρία ορθοπεδικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων. Πώς συνάδουν αυτές οι ιδιότητες; Η στιχουργική λοιπόν -να υποθέσω- δεν ήταν το κύριο επάγγελμα σας αλλά το χόμπι σας. Η πιο μεγάλη αγάπη σας όμως;

Η βασική μου καριέρα είναι επιχειρηματική ενώ η συγγραφή και η στιχουργική είναι τα αγαπημένα μου χόμπι. Η στιχουργική ξεκίνησε με προτροπή του Χρήστου Νικολόπουλου που έχουμε φιλία σχεδόν 40 χρόνια και έχουμε κάνει μαζί και δισκογραφία και τραγούδια. Η τελευταία μας συνεργασία είναι πρόσφατη, μερικούς μήνες πριν, «Τα Απρόοπτα Β’», με τραγούδια όπως ο Πασχαλίδης, ο Θηβαίος, ο Ρέμος, ο Ζερβουδάκης, η Ίκαρη, ο Σκουλάς, η Πάχου, ο Κραουνάκης και η Ασλανίδου. Έχω κάνει επίσης τραγούδια με τον Νταλάρα, τον Μητσιά, τον Μπάση, τον Μακεδόνα, τη Γλυκερία, τον Κοτονιά, τον Κότσιρα, τον Λιδάκη και αρκετούς άλλους.

Τους στίχους σας έχουν μελοποιήσει μεγάλοι και τρανοί ερμηνευτές και συνθέτες. Εσείς ξεχωρίσατε μέσα σας, για κάποιο δικό σας λόγο, κάποιες συνεργασίες που ανακαλείτε πού και πού;

Τιμώ όλες μου τις συνεργασίες που έχω κάνει μέχρι τώρα με τους ερμηνευτές αλλά και τους συνθέτες όπως ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Ανδρέας Κατσιγιάννης, ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ο Τάκης Σούκας και αρκετούς άλλους και τις σέβομαι χωρίς να ξεχωρίζω καμία.

Και μετά ήλθε το Ogdoo Music Group, όταν τα πράγματα στην μουσική βιομηχανία ήλθαν στο πάνω κάτω;

Το ΟΓΔΟΟ είναι ένας φάρος και ένα πεδίο πολιτισμού σε πολλούς τομείς, όπως αρθρογραφία, ενεργή δισκογραφία με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως Πασχαλίδης, Βλάχος, Ζερβουδάκης, Νταλάρας και άλλοι. Αλλά και προώθηση νέων καλλιτεχνών όπου σε εμάς στο ΟΓΔΟΟ τους δίνουμε βήμα για να εκφρασθεί η δημιουργικότητά τους.

Με συνέχεια τον εκδοτικό Όγδοο, το Ogdoo.gr, που σημαίνει για σας μια μέρα γεμάτη. Οι νύκτες σας πάλι;

Οι μέρες είναι συνέχεια γεμάτες αλλά και οι νύχτες με γλυκά όνειρα. Αλλά το πιο σημαντικό είναι να ονειρευόμαστε με τα μάτια ανοιχτά γιατί μόνο έτσι μπορούμε να βάλουμε στόχους και να προγραμματίσουμε την προοπτική μας.

Κλείνοντας, έχετε ζήσει μια ζωή πλήρων εμπειριών, επιτυχιών, με φίλους καλούς, έχετε οικογένεια, παιδιά, τρία εγγόνια (που τους αφιερώνετε μάλιστα και τους «Ψιθύρους»). Βερεσέδια έχετε; Πράγματα που δεν προλάβατε να κάνετε; Ή όλα τα κάνατε yουr wayall the way;

Ναι, πάρα πολλά βερεσέδια! Είναι οι στόχοι μου και τα όνειρά μου που θέλω να εκπληρωθούν! Και ναι, αισθάνομαι πάρα πολύ όμορφα! Άλλωστε η VICAN είναι για το Ζην και το ΟΓΔΟΟ για το Ευ Ζην!

 

 

Αφήστε μια απάντηση

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.