You are currently viewing Τζίνα Καρβουνάκη: Ταξιανθίες, Βάλτερ Πούχνερ, Εκδόσεις ΟΤΑΝ

Τζίνα Καρβουνάκη: Ταξιανθίες, Βάλτερ Πούχνερ, Εκδόσεις ΟΤΑΝ

Η ελληνική γλώσσα πεδίο δημιουργίας, ανασκαφής και αναστοχασμού 

 

Η επιλογή του Βάλτερ Πούχνερ να υιοθετήσει την ελληνική γλώσσα, ως γλώσσα γραφής του, είναι αξιοσημείωτη. Ο γεννημένος στη Βιέννη Αυστριακός ακαδημαϊκός θεατρολόγος, λογοτέχνης και κριτικός, ο οποίος διαμένει στη χώρα μας από το 1977, επέλεξε να εκφραστεί σε μια γλώσσα που δεν είναι η μητρική του, γεγονός που καταδεικνύει, όχι μόνο τη βαθιά αγάπη του για την ελληνική κουλτούρα, αλλά και την ουσιαστική αφομοίωση της γλώσσας μας, της μουσικότητάς της και των εκφραστικών της δυνατοτήτων. Έτσι, προσδίδεται στην ποίησή του ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας, καθώς η ελληνική γλώσσα γίνεται γι’ αυτόν πεδίο δημιουργίας, ανασκαφής και αναστοχασμού.

 Η ποιητική ανθολογία του Βάλτερ Πούχνερ «Ταξιανθίες», που κυκλοφόρησε το 2024 από τις Εκδόσεις ΟΤΑΝ, αποτελεί μια εκτενή συλλογή του ποιητικού έργου του, διαρθρωμένη σε τρεις τόμους με, συνολικά, 1.094 σελίδες.

Ο πρώτος τόμος περιλαμβάνει ανθολογήσεις από επτά ποιητικές συλλογές που εκδόθηκαν την περίοδο 2016 – 2018, με θεματικές ενότητες που εκτείνονται από το 2000 έως το 2017. Ο δεύτερος τόμος αντλεί ποιήματα από επτά συλλογές της περιόδου 2019 – 2020, με υλικό από το 2015 έως το 2019. Ο τρίτος τόμος συγκεντρώνει ποιήματα από πέντε συλλογές του 2021, με θεματικές ενότητες από το 2019 και το 2020.

Η τρίτομη έκδοση προσφέρει μια αντιπροσωπευτική εικόνα της ποιητικής διαδρομής του Πούχνερ, αποτυπώνοντας την εξέλιξη της γραφής του και την ποικιλία των θεμάτων που τον απασχόλησαν. Η ανθολογία «Ταξιανθίες» αποτελεί μια σημαντική συμβολή στην κατανόηση του έργου του, και παρέχει στους αναγνώστες την ευκαιρία να εξερευνήσουν την ποιητική του πορεία μέσα από μια συγκεντρωτική παρουσίαση των σημαντικότερων στιγμών της δημιουργίας του.

Η ποιητική ανθολογία του Βάλτερ Πούχνερ «Ταξιανθίες» είναι ένα εντυπωσιακό εγχείρημα συγκέντρωσης και αναστοχασμού πάνω στη μακρά ποιητική του πορεία. Το έργο του, εκτεινόμενο σε τρεις τόμους, δεν είναι απλώς μια επιλογή από τις προϋπάρχουσες συλλογές του, αλλά μια επιμελημένη καταγραφή της ποιητικής του εξέλιξης, η οποία φανερώνει τις θεματικές του εμμονές, τις τεχνικές του αναζητήσεις και τον ιδιαίτερο στοχαστικό του κόσμο.

Γλώσσα και ύφος

Ο Πούχνερ, με βαθιά γνώση, τόσο της λογοτεχνικής παράδοσης, όσο και των μοντέρνων τάσεων, συνδυάζει στα ποιήματά του έναν στοχαστικό λυρισμό με μια αφαιρετική, πολλές φορές φιλοσοφική, διάθεση. Το ύφος του χαρακτηρίζεται από μια λεπτή ειρωνεία, μια τάση για παιγνιώδη χρήση της γλώσσας και έναν έντονο ρυθμό που, σε ορισμένες περιπτώσεις, θυμίζει την τεχνική των μεγάλων Ευρωπαίων μοντερνιστών.

Θεματικές και μοτίβα

Το έργο του κινείται σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από τον χρόνο και τη μνήμη μέχρι την αποτύπωση του καθημερινού και του εφήμερου. Οι «Ταξιανθίες» δείχνουν ξεκάθαρα τη σχέση του ποιητή με το παρελθόν, είτε αυτό είναι προσωπικό είτε συλλογικό. Η ιστορία, η λογοτεχνική κληρονομιά και η ίδια η φύση της ποιητικής δημιουργίας αποτελούν κεντρικούς άξονες, με τον Πούχνερ να αναμετριέται συχνά με ερωτήματα για την τέχνη και τη σημασία της στον σύγχρονο κόσμο.

Δομή και επιλογή ποιημάτων

Η οργάνωση της ανθολογίας δεν είναι τυχαία. Η διάρθρωση των τόμων ακολουθεί μια χρονολογική, αλλά και θεματική λογική, επιτρέποντας στον αναγνώστη να αντιληφθεί τις μεταβάσεις και τις διαφοροποιήσεις στο έργο του ποιητή. Μέσα από αυτή τη διάρθρωση, διακρίνεται η σταδιακή στροφή του Πούχνερ από πιο προσωπικές και βιωματικές αναφορές σε μια περισσότερο αφηρημένη και φιλοσοφική γραφή.

Η σημασία της ανθολογίας

Οι «Ταξιανθίες» δεν είναι απλώς μια ανασκόπηση· αποτελούν πρόταση για μια νέα ανάγνωση του έργου του Πούχνερ. Ο ποιητής φαίνεται να ανασυνθέτει την πορεία του, επιλέγοντας ποιήματα που συνομιλούν μεταξύ τους, δημιουργώντας έναν διάλογο ανάμεσα σε διαφορετικές εποχές της γραφής του. Αυτός ο τρόπος παρουσίασης αναδεικνύει την ενότητα του έργου του, ενώ παράλληλα φωτίζει τις διακυμάνσεις και τις εξελικτικές του τάσεις.

Συνολικά, οι «Ταξιανθίες» είναι ένα έργο που προσφέρει στον αναγνώστη μια διεισδυτική οπτική στη δημιουργική πορεία του Πούχνερ. Είναι μια ανθολογία που δεν απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν ήδη εξοικειωθεί με το έργο του, αλλά και σε όσους επιθυμούν να ανακαλύψουν έναν ποιητή με ευρεία πνευματική καλλιέργεια και ξεχωριστή καλλιτεχνική ευαισθησία.

 

 

(αναδημοσίευση από το Literature.gr )

 

 

Βιογραφικό

 Η Γεωργία (Τζίνα) Καρβουνάκη   γεννήθηκε  στα Χανιά, πόλη στην οποία ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές της. Πραγματοποίησε στην Ιταλία τις προπτυχιακές της σπουδές  στους τομείς των Πολιτικών Επιστημών – Διεθνούς Δικαίου, Ιταλικής Γλώσσας και Πολιτισμού, σεναρίου όπως και το master  Διδασκαλίας της Ιταλικής  ως Ξένης Γλώσσας.  Το master  Μετάφρασης – Μεταφρασεολογίας το ολοκλήρωσε  στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
Είναι αντεπιστέλλον μέλος και από το 2007 National Convener για την Ελλάδα της Διεθνούς Επιτροπής για την Ιστορία των Αντιπροσωπευτικών και Κοινοβουλευτικών Θεσμών (ICHRPI), Διαπιστευμένη Εκπρόσωπος του Διεθνoύς Ποιητικού Διαγωνισμού NOSSIDE ο οποίος τελεί υπό την Αιγίδα της Unesco και μέλος του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου ( ΙΤΙ).
Ζει στην Αθήνα όπου εργάζεται ως μεταφράστρια, event promoter και historical researcher.  Άρθρα, μεταφράσεις και συνεντεύξεις της έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά στην Ελλάδα, την Ιταλία και τη Ρουμανία. Θεατρικά έργα που έχει μεταφράσει έχουν παρασταθεί στην Ελλάδα και την Ιταλία. Το 2018 τής απονεμήθηκε από το Μορφωτικό Ιταλικό  Ινστιτούτο Αθηνών το Βραβείο Luigi Pirandello.

Παυλίνα Παμπούδη

Η Παυλίνα Παμπούδη σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (Ιστορία – Αρχαιολογία) και παρακολούθησε μαθήματα Μαθηματικών στη Φυσικομαθηματική Σχολή και ζωγραφικής στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στο κολέγιο Byahm Show School of Arts του Λονδίνου. Έχει εκδώσει μέχρι στιγμής 15 ποιητικές συλλογές, 3 βιβλία πεζογραφίας, περισσότερα από 40 βιβλία δήθεν για παιδιά και 31 μεταφράσεις λογοτεχνικών έργων. Επίσης, έχει κάνει 3 ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής, και έχει γράψει σενάρια για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, καθώς και πολλά τραγούδια.

Αφήστε μια απάντηση

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.